۳۳۰۶۴۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

تعیین نماینده قوه قضاییه در شورای نظارت

با حکم آيت الله لاريجانی رئیس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای نماینده قوه قضائیه در شورای نظارت بر صدا و سیما شد. به این‌ ترتیب، اژه‌ای دادستان کل کشور، جایگزین حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی شد که چندی پیش تولیت آستان قدس رضوی به او واگذار شده بود.

خبرگزاری میزان: با حکم آيت الله لاريجانی رئیس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای نماینده قوه قضائیه در شورای نظارت بر صدا و سیما شد. به این‌ ترتیب، اژه‌ای دادستان کل کشور، جایگزین حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی شد که چندی پیش تولیت آستان قدس رضوی به او واگذار شده بود. به این ترتیب اژه‌ای در کنار برادر رئیس قوه قضائیه، یعنی محمدجواد لاریجانی، نمایندگان قوه قضاییه در این شورا خواهند بود.

تعیین نماینده قوه قضاییه در شورای نظارت

متن پیام رئیس قوه قضاییه به این شرح است: «حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای محسنی اژه‌ای، نظر به سوابق و تجربیات جنابعالی، در اجرای اصل ۱۷۵ قانون اساسی به موجب این ابلاغ به عنوان نماینده قوه قضاییه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌شوید. توفیقات شما را در انجام این مسئولیت خطیر از خداوند متعال خواستارم. ضمناً لازم می‌دانم از زحمات حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای رئیسی که قبلاً عهده دار این مسئولیت بوده اند، تشکر و قدردانی نمایم/صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه.»

تا پیش از این حکم، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور و حسام‌الدین آشنا معون فرهنگی رئیس جمهوری به عنوان نمایندگان قوه مقننه، مفید کیایی‌نژاد و رمضانعلی شجاعی‌کیاسری نمایندگان مجلس و به عنوان نمایندگان قوه مقننه و همچنین محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه و حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضاییه به عنوان نمایندگان قوه قضاییه اعضای شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما بودند؛ که حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای دادستان تهران، به جای حجت‌الاسلام رئیسی در این شورا جایگزین شد و دو نماینده مجلس نیز به زودی و پس از اتمام دوره نمایندگی‌شان تعویض خواهند شد.

به نظر می‌رسد، حجت‌الاسلام رئیسی، به دلیل حضورش در تولیت آستان قدس رضوی از عضویت در این شورا کنار رفته؛ او از سال ۸۹ تا کنون در شورای عالی نظارت حضور داشته و چهار سال آخر حضورش را به عنوان رئیس این شورا گذرانده است. حالا با تعویض او باید منتظر رئیس تازه‌ای برای این شورا بود که احتمالا اعلام این خبر تا تعویض دو نماینده مجلس در این شورا، طول خواهد کشید.

نمایندگان قوه قضاییه در شورای عالی نظارت، از سال ۷۱ تا ۹۴، حجت‌الاسلام محمدعلی زم، علی لاریجانی، حسین فرحی، محمودرضا امینی، سیدعزت‌الله ضرغامی، حجت‌الاسلام عبدالرضا ایزدپناه، حجت‌الاسلام سید مجتبی بنی‌هاشمی، محمد هنردوست، زنده‌یاد علی کردان، حسین مظفر، محمدجواد لاریجانی و حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی بوده‌اند.

تا کنون از سوی قوه قضاییه حسن مظفر و حجت‌الاسلام رئیسی، ریاست شورای عالی نظارت بر صدا و سیما را بر عهده داشته‌اند و بیشترین زمان ریاست این شورا را نمایندگان قوه مقننه در اختیار داشته است.

نکته جالب این خبر نیز این‌جاست که جایگزینی حجت‌الاسلام رئیسی، بلافاصله بعد از عوض شدن رئیس سازمان صدا و سیما صورت گرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج