جاباما
۳۳۰۶۵۶
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

عکس‌های «Everyday Iran» در نمایشگاه

منتخبی از عکس‌های پروژه‌ی عکاسی «Everyday Iran» در یک نمایشگاه گروهی روی دیوار گالری «راه ابریشم» قرار می‌گیرد.

خبرگزاری ایسنا: منتخبی از عکس‌های پروژه‌ی عکاسی «Everyday Iran» در یک نمایشگاه گروهی روی دیوار گالری «راه ابریشم» قرار می‌گیرد.

عکس‌های «Everyday Iran» در نمایشگاه

«اوری‌دی ایران Everyday Iran» پروژه‌ای الهام‌گرفته از پروژه‌ی Everyday Africa، بزرگ‌ترین پروژه‌ی عکاسی ایرانی در شبکه‌های اجتماعی است که از اوایل سال ۱۳۹۳ آغاز شده است.

«اِوری‌دی ایران» از تمام عکاسانی که در ایران کار و زندگی می‌کنند، می‌خواهد که عکس‌های‌شان را از زندگی روزمره‌ی مردم با هشتگ اِوری‌دی ایران ارسال کنند. برگزیدن عکس‌های این صفحه برعهده‌ی پنج عکاس ایرانی علی کاوه، محمد تاجیک، حسین فاطمی، علی تاجیک و عباس حاجی‌محمدی است. خاطره کُردکریمی ادیتور این پروژه است. عکس‌های گزیده روزانه در صفحات مربوط به پروژه بازنشر می‌شوند.

«اِوری‌دی ایران» امیدوار است با نمایش عکس‌های موبایلی از زندگی در ایران، با نگاه کلیشه‌ای فراگیر رسانه‌های جریان غالب درباره‌ی این منطقه مبارزه کند.

عکس‌های اِوری‌دی ایران نشانگر سبک زندگی، فرهنگ، مکان‌های گردشگری، تاریخی و مذهبی‌ ایران هستند. این عکس‌ها در مجموع، واقعیت‌های کشور ایران را بازتاب می‌دهند. این پروژه با وجود جوان بودن، به حرکتی ملی با بیش از ۲۵۰۰۰ عکاس از ۱۰۰۰ شهر و ۳۰ استان تبدیل شده که ماهانه دو میلیون بازدید از سراسر جهان دارد.

۷۹ درصد بینندگان «اوری‌دی ایران» را خارجی‌ها تشکیل می‌دهند که این پروژه را به پربازدیدکننده‌ترین پروژه‌ی ایرانی شبکه‌های مجازی در دنیا تبدیل کرده است. تا به حال مجلات و روزنامه‌های معتبری مانند تایم، گاردین، وایرد، اسکوئر، پی‌دی‌ان، پاریس ماچ، دیلی‌میل، واشنگتن پست و... عکس‌های اِوری‌دی ایران را منتشر کرده و در رابطه با این پروژه مطلب نوشته‌اند.

برای اولین‌بار در سال ٢٠١٤ و با حمایت اینستاگرام نمایشگاهی گروهی از عکس‌های «اوری‌دی ایران» همراه پروژه‌های دیگری از «اِوری‌دی» در فستیوال فوتوویل در بروکلین نیویورک برگزار شد. همچنین «نینا برمان»، عکاس سرشناس آمریکایی و از موسسان آژانس عکس نور، با دعوت اِوری‌دی ایران به دانشگاه کلمبیا در نیویورک، میزبان بحث و گفت‌وگویی میان نماینده‌ی این پروژه با دانشجویان این دانشگاه بود.

«اِوری‌دی ایران» در سال ۲۰۱۶ نامزد دریافت جایزه‌ی «بابز» شد. «بابز» هر سال به بهترین رسانه‌ در حوزه‌ی کنشگری آنلاین در دنیا اهدا می‌شود.

در نمایشگاه گالری «راه ابریشم» منتخبی از آثار پروژه‌های «اِوری‌دی ایران» با حضور عکاسانی از اِوری‌دی ایران، اِوری‌دی تهران، اِوری‌دی یزد، اِوری‌دی شهریار و اِوری‌دی اردبیل به نمایش گذاشته می‌شود.

این نمایشگاه ۳۱ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری «راه ابریشم» به نشانی بلوار کشاورز، بین خیابان وصال و قدس، شماره ۲۱۰، ساختمان تکنوآجر افتتاح می‌شود و تا ۱۰ خرداد ادامه خواهد داشت. گالری شنبه‌ها و تعطیلات عمومی تعطیل است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج