۳۳۰۸۱۳
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

گواه جدیدی از کارشکنی واشنگتن در برجام

یک مقام بانکی انگلیس در اظهاراتی که گواه تازه‌ای درباره کارشکنی‌های واشنگتن در مسیر اجرای «برجام» است گفت که وزیر خارجه آمریکا در نشست با بانکداران اروپایی ضمانتی درباره مبادله با ایران فراهم نکرده است.

خبرگزاری فارس: اظهارات یک مقام بانکی دیگر انگلیس، برگ دیگری به شواهد موجود درباره کارشکنی‌های واشنگتن در مسیر اجرای «برجام» اضافه کرد.

«جاستین واکر»، مدیر جرائم بانکی «انجمن بانکداران انگلیس» روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای با «رویترز» درباره دیدار هفته گذشته مقام‌های بانکی اروپایی و انگلیسی با «جان کری»، وزیر خارجه آمریکا و «فیلیپ هاموند»، وزیر خارجه انگلیس اظهار نظر کرد.

وی علی‌رغم استقبال از این نشست و گفتن به اینکه بانکداران اروپایی انتظار برگزاری این نشست را نداشته‌اند، درباره عدم کفایت اظهارات دیپلمات‌های آمریکا و انگلیس برای کمک به بانکهای اروپایی جهت از سرگیری مبادلات با ایران گفت: «هیچ سندی که به ما ضمانت بدهد، ارائه نشد.»

پیش از این هم خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی آشکار کرده بود که وزارت خزانه‌داری آمریکا به دلیل آنکه نمی‌خواهد در زمینه تحریم‌های غیرهسته‌ای علیه ایران نرمش به خرج دهد، از ارائه توضیح کتبی برای شرکت‌ها و بانک‌های اروپایی درباره مبادله با ایران امتناع می‌ورزد.

علاوه بر این، حقوقدانان مسائل تحریمی هم روز پنجشنبه گفته‌اند که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا حاضر نیست ابهام‌های پیرامون تحریم‌های ایران را رفع کند.

«جاستین واکر»، در مصاحبه روز پنجشنبه انجام مبادلات بانکی، بدون تماس با نظام مالی آمریکا را موضوعی خواند که «به طرزی غیرقابل باوری پیچیده» است.

وی گفت: «مسئله بانک‌های اروپایی، واقعیت عدم نزدیک شدن به آمریکا است، که به طرزی غیرقابل باور، پییچده است. چطور شما می‌خواهید بدون دسترسی به نظام پرداخت بین‌المللی تجارت انجام دهید؟ برای بانک‌ها، این واقعیت، واقعیتی پیچیده است.

پیش از این، بانک‌های اروپایی هم بعد از اظهارات کری در بیانیه‌هایی جداگانه اعلام کردند که این اظهارات آنها را متقاعد نمی‌کند و کماکان از مبادله با طرف‌های ایرانی امتناع خواهند کرد.

واضح‌ترین دلیل درباره متقاعدکننده نبودن اظهارات «کری» را «استوارت لوی»، مدیر حقوقی بانک «اچ‌اس‌بی‌سی» در مقاله‌ای روز جمعه ۲۴ اردیهشت‌ماه در وال‌استریت‌ژورنال بیان کرد. وی، دوگانگی‌ در رویکردهای واشنگتن و بیم و امیدهای همزمان مقام‌های این کشور درباره از سرگیری رابطه با ایران را عامل اصلی دوری‌گزینی بانک‌ها از معاملات مربوط به ایران ذکر کرد.

«استوارت لوی» با اشاره به «ارزیابی منفی» وزارت دارایی آمریکا و «کارگروه اقدام مالی» (نهاد بین‌المللی مبارزه با پولشویی) از بازار ایران، یادآوری می‌کند که دولت آمریکا مکرراً درباره تسلط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اقتصاد ایران هشدار می‌دهد- عواملی که در نهایت باعث می‌شوند بانک‌های اروپایی عدم معامله با ایران را به ورود به بازار این کشور ترجیح بدهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عباس رضاییان

      این کار امریکاست

    • اسد

      هنوز شرکت پی پال که یکبار هم توسط آمریکا جریمه سنگین شده تحریم را نشکسته واین امر مانع فعالیت کسب وکارهای اینترنتی شده امکان خرید یا فروش در آمازون هم میسر نسیت . ایی بی هم همین طور . بسیاری از سایت های پولی وخدماتی هنوز نام ایران را همچنان خذف کرده اند! به آن ها بگویید که ما نه تروریست هستیم ونه خریدار و فروشنده تسلیحات! حداقل آنها می توانستند صاحبان کسب و کارهای اینترنتی را باتعیین سقف ورود و خروج 5000 دلار ازتحریم معاف نمایند.اگر یک نفر از آمریکایی ها صدایش بلند شود وبگوید ما با مردم ایران دوستیم و فقط با دولت ایران مشکل داریم ، دروغی بزرگ است که درعرض 33 سال تحریم اثبات شده است .اروپایی ها اندکی نرم هستند ولی انها هم از این قلدور بین المللی می ترسند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج