جاباما
۳۳۰۸۲۷
۱۷ نظر
۵۰۰۸
۱۷ نظر
۵۰۰۸
پ

حاشیه‌هایی از جشن سومین سال «دکتر سلام»

۳ عدد کرم ضدآفتاب برجام فقط هزار تومان!

جشن سه‌سالگی «دکتر سلام» با حضور جمع زیادی از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی و حضور بیش از ۷ هزار نفر از علاقه‌مندان این طنز سیاسی اجتماعی برگزار شد.

خبرگزاری فارس: جشن سومین سال «دکتر سلام» امروز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه در سالن شهدای هفتم تیر با حضور شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی از جمله محمدباقر قالیباف شهردار تهران، محمدجواد لاریجانی رئیس کمیته حقوق بشر قوه قضائیه، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان، سعید قاسمی از سرداران دفاع مقدس، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین، ناصر فیض از شعرای جبهه فرهنگی انقلاب، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، سردار محمد حسین نجات معاون فرهنگی سپاه پاسداران، فرزند سردار ناظری، سیدمحمد حسینی وزیر سابق ارشاد محمد سلیمانی، امیرحسین قاضی‌زاده، کارخانه‌ای از نمایندگان مجلس، و جمعی دیگر از شخصیت‌ها حضور داشتند.

در حالی که ساعت ۱۵ به عنوان زمان رسمی آغاز برنامه «دکتر سلام» اعلام شده بود اما از ساعتی پیش از شروع مراسم، سالن ۶ هزاری شهدای هفتم تیر مملو از جمعیت بود و عده کثیری از مردم پشت در مانده بودند و امکان داخل شدن نداشتند؛ البته طبق اعلام رسمی عوامل «دکتر سلام» ۱۰ هزار نفر برای این مراسم ثبت‌نام کرده بودند و بخش زیادی از مردم نیز به ناچار در خیابان نشستند.

3 عدد کرم ضدآفتاب برجام فقط هزار تومان!

*روایت قالیباف از عدم هماهنگی عزرائیل با شهرداری تهران

اولین سخنران این مراسم محمدباقر قالیباف شهردار تهران بود که با ابراز خوشحالی از حضور در این برنامه به ماجرای جالبی درباره نسبت عزرائیل با شهرداری تهران اشاره کرد و به ذکر خاطره این موضوع پرداخت و گفت: در جلسه‌ای بسیار رسمی به بنده تذکر دادند که شب گذشته جمعی از شهروندان در یک حادثه جان خود را از دست داده‌اند و به من می گفتند چرا شما رسیدگی نکرده‌اید، موضع آن‌ها بسیار جدی و محکم بود و من نیز باید به آن‌ها پاسخ می‌دادم؛ بنده در پاسخ به آن‌ها گفتم من به دلیل این مسئله و این اتفاق بسیار متاسف هستم اما طبق گزارشی که از بهشت زهرا گرفته‌ام غیر از آمار شما بوده و نشان می‌دهد که در تهران ۱۲۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ظاهرا عزرائیل با شهرداری تهران هماهنگ نبوده است.

پس از اتمام سخنرانی شهردار تهران، کاریکاتور محمدباقر قالیباف از سوی عباس گودرزی کاریکاتوریست به او اهدا شد.

پس از سخنرانی قالیباف، ناصر فیض برای خواندن شعر خود بر روی سن حاضر شد و شعری را درباره «کلید» خواند که با تشویق حضار همراه بود؛ او در بخشی از شعر خود اینگونه خواند که «از گوجه به رب می‌رسد آدم نه انگور، در دیگ اگر بجوشاند رب را/ از قفل گذشتیم که بماند نشد باز، حاشا که کلید تو کند باز گره را».

*سه عدد کرم ضدآفتاب برجام فقط هزار تومان

در اواسط این برنامه یکی از عوامل دکتر سلام با عینک دودی که بر چشم زده بود روی سن آمد و گفت که سه عدد کرم ضدآفتاب برجام فقط هزار تومان؛ مجری به او گفت ما که آفتابش را ندیدیم تا حالا بخواهیم کرمش را بخریم، این گفت‌وگو باعث تشویق و اظهار خوشحالی حضار شد.

در ادامه مراسم مجری با بیان اینکه یکی از برکات برجام این بود که رئیس‌جمهور به ایتالیا و فرانسه سفر کردند و حجم زیادی خرید انجام دادند و هواپیما و خط هواپیما را از رکود نجات داده و با پژو قرارداد بستند ما تصمیم گرفتیم که برای مراسم امروز از رئیس جمهور فرانسه دعوت کنیم تا خودش را به مراسم برساند اما او تشکر کرد و فقط پیام ویدئویی را برای ما فرستاد! این مزاح مجری باعث خنده حضار شد،‌ در این پیام ویدئویی که فریدون برادر رئیس جمهور نیز به صورت طنز‌آمیزی در کنار اولاند قرار داشت، رئیس جمهور فرانسه گفت ما از ایران تشکر می‌کنیم که کلی با ما قرارداد بست و با ما خوش‌رفتاری کرد و ترجیح داد که جای اقتصاد ایران، اقتصاد ما را رونق ببخشند، این کلیپ با تشویق ممتد حضار همراه شد.

3 عدد کرم ضدآفتاب برجام فقط هزار تومان!

یکی دیگر از سخنرانان این مراسم جواد لاریجانی رئیس کمیته حقوق بشر قوه قضائیه بود، پیش از حضور جواد لاریجانی بر روی سن کلیپی از او و فعالیت‌هایش پخش شد که در کنار علی و صادق لاریجانی قرار داشت و روایت‌کننده این کلیپ تاکید داشت که وقتی آدم این سه برادر را می‌بیند دلش برادر می‌خواهد! در ادامه کلیپی که از جواد لاریجانی پخش شد بخشی از مصاحبه نکردن او با رسانه بی‌بی‌سی به تصویر کشیده شد که جواد لاریجانی به خبرنگار بی‌بی‌سی که دو زبانه با او صحبت کرد گفت: «سگ زرد برادر شغال است هیچ وقت وطنت را نفروش» این تصویر از جواد لاریجانی تشویق طولانی حضار را به همراه داشت.

*هو شدن هاشمی توسط حضار!

جواد لاریجانی در سخنان خود گفت که «آقای هاشمی اخیرا گفته‌اند کسانی که با برجام موافق نیستند اگر توفیقات برجام منتشر شود رسوا و بی‌آبرو می‌شود، ما که بی‌سواد بودیم حالا بی‌آبرو هم می‌شویم»؛ آوردن نام هاشمی رفسنجانی باعث شد که حضار هاشمی را هو کنند.

جواد لاریجانی با گلایه از برخی مواضع رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تعریف آقای هاشمی از انقلابی بودن همان جوان‌های سال ۵۷ است که با این تعبیر الان انقلابی‌ها همه بالاتر از ۶۰ سال سن دارند و در این صورت تا چند سال دیگر هیچ انقلابی نمی‌ماند.

لاریجانی همچنین در مراسم دکتر سلام یادآور شد که تهاجم هسته‌ای برای این بود که قد ما در تکنولوژی هسته‌ای زیاد بلند شده بود و می‌خواستند آن را کوتاه کنند اما دشمنان باید بدانند که فرزندان انقلابی و مریدان سیدعلی خامنه‌ای اجازه نمی‌دهند که قد علمی ما کوتاه شود.

رئیس کمیته حقوق بشر در قوه قضائیه خطاب به دکتر سلامی‌ها گفت: شما می‌توانید ۵۰ شماره دکتر سلام را با اختصاص دادن به «ترامپ چپ و چوله» منتشر کنید که این صحبت لاریجانی با تشویق حضار همراه شد و کاریکاتور وی نیز توسط عباس گودرزی به او اهداء شد.

در ادامه این مراسم ال‌سی‌دی‌های سالن جمعیت کثیری از مردم را نشان داد که در یکی از خیابان‌های منتهی به سالن شهدای هفتم تیر بر روی صندلی نشسته بودند و برنامه‌ را زیر باران و طوفان تهران تماشا می‌کردند که با دیدن تصویر خود بر روی ال‌سی‌دی برنامه برای حضار داخل سالن دست تکان دادند.

مجری برنامه در ادامه گفت که حالا که سر شوخی با حاج آقا باز شده است من هم یک مورد را مطرح می‌کنم؛ مورد داشته‌ایم که طرف قدرت اداره خانواده‌اش را نداشته اما صحبت از مدیریت کشور می‌‌کند؛ پسرش به لندن می‌رود اما از شیر فلکه نفت سردرمی‌آورد و زمانی هم که به اوین می‌رود حاج آقا به او می‌گوید دوباره برگرد و به مردم خدمت کن! این سخنان مجری با خنده و تشویق حضار همراه بود.

همچنین مجری تاکید کرد دختر حاج آقا که وسط فتنه رفته بود تا ساندویچ بخورد این بار از خانه بهایی‌ها سردرآورد حتما به آنجا رفته تا غذای خانگی بخرد.

*فائزه هاشمی «فریدون سال» شد

یکی دیگر از بخش‌های جذاب مراسم دکتر سلام بخش «انتخاب فریدون سال» بود؛ که از بین ۷ کاندیدای دریافت این جایزه، فائزه هاشمی انتخاب شد؛ جایزه فریدون سال به کسی تعلق می‌گیرد که در جایی که به او مربوط نیست حضور دارد و فائزه هاشمی نیز به دلیل حضور در جمع بهائیان و گرفتن عکس یادگاری زیر تابلوی «عبدالبها» مفتخر به دریافت این جایزه شد؛ این جایزه کنایه‌ای است به عملکرد حسین فریدون برادر رئیس جمهور که علی‌رغم نداشتن مسئولیت خاص در بسیاری از مراسم‌ها نظیر مجلس خبرگان، رژه نیروهای مسلح و گفت‌وگوی خبری نوبخت سخنگوی دولت با رسانه ملی و برخی مراسم‌های دیگر حضور پیدا می‌کند.

معصومه ابتکار به دلیل حضور در بی‌بی‌سی، محمدجواد ظریف به دلیل حضور در برنامه ۹۰، سید عباس عراقچی به دلیل حضور در برنامه عموپورنگ، کاظم جلالی به دلیل حضور در لیست اصلاح‌طلبان و محمود علوی وزیر اطلاعات به دلیل حضور در کنار سیدمحمد خاتمی از دیگر نامزدهای دریافت جایزه فریدون سال بودند.

در سومین سالگرد مراسم دکتر سلام اعلام شد که قرار است که شب شعر سیاسی برنامه‌ریزی و در آینده برگزار شود. همچنین در این بخش از شاعرانی که شعر آنها توسط هیات داوران برگزیده شده بود تقدیر شد و تندیسی که به عنوان تقدیر به آنها اهدا شد تبری بود که در داخل یک بسته سیمان فرو رفته بود.

در این قسمت از مراسم ۱۰ نفر از چهره‌های سیاسی از جمله احمد توکلی، پورابراهیمی، محمد سلیمانی، صفارهرندی، پرویز داوودی، محمدمهدی زاهدی، سعید قاسمی و حسن عباسی که به منظور تقدیر از شاعران برگزیده به روی سن رفته بودند، دقایق کوتاهی نیز برای حضار سخنرانی کردند.

*ماجرای عمه قزی آقای سیمانی!

محمد سلیمانی نماینده مردم تهران با ذکر خاطره‌ای جالب از روز سخنرانی صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در مجلس گفت روزی که آقای سیمانی (صالحی) برای سخنرانی به مجلس آمده بود گفت که من تمام مسئولیت‌های برجام را می‌پذیرم؛ من هم در نطق خود گفتم این مسئولیت به درد عمه قزی می خورد؛ زمانی که نطقم تمام شد یکی از نماینده‌ها به من گفت آنچه تو گفتی خاله قزی بود نه عمه قزی اما بنده هم به او پاسخ دادن ایرادی ندارد این عمه قزی خاص آقای سیمانی است.

سلیمانی در بخش دیگر سخنان خود تاکید کرد: اینها اقتصاد کشور را به برجام بستند و ما را تحقیر کردند و قطعا اقتصاد کشور روحانی را نخواهد بخشید.

محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به دکتر سلامی‌ها گفت: سه سالگی دکتر سلامی‌ها مانند ۳۰ ساله‌هاست؛ اشاره صفارهرندی به پختگی و جذابیت برنامه دکتر سلام بود.

پرویز داودی اقتصاددان برجسته و استاد دانشگاه کشورمان نیز خطاب به دکتر سلامی‌ها گفت ما از اینکه دکتر سلام راه افتاده خیلی خوشحالیم چرا که آنها حرف حساب نمی‌فهمند و خودشان را به نفهمیدن می‌زنند و امیدواریم این حرف‌های حسابی آنها را از خر شیطان پایین بیاورد.

*فشارهای ایمیلی در مراسم دکتر سلام

یکی دیگر از بخش‌های جالب مراسم دکتر سلام شخصی بود که با لپ‌تاب بر روی سن آمد و گفت که می‌خواهم به طرف مقابلم فشار ایمیلی بیاورم، حرف او باعث خنده و تشویق حضار شد اما این فرد گفت که متاسفانه اینترنتم قطع شده و حالا آنها فکر می‌کنند که من ترسیده‌ام.

حسن عباسی یکی از سخنرانان اصلی این مراسم بود که صرف حضورش در سالن باعث تشویق حضار شد، حسن عباسی خطاب به مخاطبان دکتر سلام گفت می‌خواهم برای شما جک سال را بگویم که جزیره مالدیو ارتباطش را با ما قطع کرده، جزیره‌ای که خودش دارد زیر آب می‌رود و مسئولان دولتش با لباس غواصی به صورت نمادین به زیر آب رفتند تا نسبت به این مساله هشدار دهند آمده و ارتباطش را با ما قطع کرده که بعد از جیبوتی چشم ما به مالدیو منور شده است که این هم از سیاست خارجی بسیار فعال ما است. صحبت‌های حسن عباسی کافی بود تا صدای تشویق حضار لحظه‌ای قطع نشود.

* حرف امام حلقه در گوش آویز؛ قرن آینده قرن غلبه مستضعفین بر مستکبرین است

یکی دیگر از سخنرانان این مراسم که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت سعید قاسمی از سرداران دفاع مقدس و عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بود؛ سعید قاسمی به سبک روایت‌گری‌های معروفش از جریان سازش که به جای استکبارستیزی به استکبار لیسی روی آورده انتقاد کرده و گفت جریان سازش ۲۰ سال انقلابی‌گری ما را عقب انداختند؛ او در عین حال خطاب به جوانان دکتر سلامی گفت ناامید و دلواپس نباشید و آخرین جمله حضرت امام را حلقه در گوش آویز داشته باشید که فرمود این قرن به خواست خدا قرن غلبه مستضعفین بر مستکبرین خواهد بود؛ این صحبت سعید قاسمی باعث شد که جمعیت حاضر در سالن بسیار پرشور شعار هیهات من الذله را سر بدهند.

در ادامه این مراسم حامد زمانی خواننده انقلابی کشورمان روی سن آمد و دو ترانه پرطرفدارش را برای دکتر سلامی‌ها اجرا کرد.

3 عدد کرم ضدآفتاب برجام فقط هزار تومان!

حضور جانبازان که با کپسول اکسیژن ما ماسک در این مراسم حضور داشتند از دیگر بخش‌های قابل تامل این مراسم بود که او خطاب به مسئولان گفت به جای اینکه اینقدر به سران فتنه که هیچ مشکلی ندارند و حتی محاکمه هم نشده‌اند رسیدگی کنید کمی هم به جانبازان توجه کنید، صحبت این جانباز نیز با تشویق حضار به معنای تایید سخنان او بود همراه شد.

*حضور تکاوران نیروی دریایی و تشویق ممتد حضار

وقتی که مجری برنامه خطاب به حضار گفت ما هنوز غافلگیری‌های زیادی برای شما داریم، از سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه و نیروهای ویژه تکاور دریایی که اخیرا باعث ذلت و خواری تفنگداران آمریکایی در جزیره فارسی شده بودند، دعوت کرد که داخل سالن شوند و همین نکته باعث شد که جمعیت این بار ایستاده و فرزندان انقلابی خود را تشویق کند.

مجری برنامه در این بخش از مراسم اعلام کرد که دکتر سلامی‌ها برای اولین بار با هماهنگی سردار فدوی از جزیره فارسی گزارشی تهیه کرده‌اند و پس از ورود تکاوران نیروی دریایی به سالن، اولین تصاویر از جزایر فارسی در خلیج فارس که سال گذشته تفنگداران آمریکایی در اطراف آن بازداشت شدند، پخش شد و مصاحبه‌ای نیز با کسانی که در این عملیات حضور داشتند به نمایش درآمد.

عکس بزرگی از تصویر لحظه بازداشت آمریکایی‌ها و خفت تفنگداران آمریکایی در کشتی به عنوان یادبود به سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران تقدیم شد.

*قول پسر سردار ناظری به دکتر سلامی‌ها

همچنین در این مراسم دانیال ناظری،‌ پسر سردار ناظری فرمانده تکاوران نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز که به تازگی به دلیل عوارض شیمیایی به شهادت رسید در این مراسم حضور داشت و تابلوی تصویر پدرش به عنوان یادبودی به او تقدیم شد؛ پسر شهید ناظری تاکید کرد قول می‌دهم هیچ وقت پرچمی که حاج محمد بلند کرد بر زمین نیفتند چرا که بچه‌های یگان همه فرزندان حاج محمد بودند و او فرقی بین من و دیگر بچه‌های یگان نمی‌گذاشت.

در این بخش از مراسم حضار با شعار لبیک یا زینب از تکاوران نیروی دریایی و فرزند شهید ناظری و به یاد شهدای مدافع حرم از آنها استقبال کردند.

یکی از بخش‌های جذاب این مراسم حضور آقای دوربینی در مراسم دکتر سلام بود که مجری از او پرسید که از کجا می‌فهمی کدام برنامه مهم است و باید به آنجا بروی و او پاسخ داد که اولویت‌بندی می‌کنم؛ وقتی که مجری از او پرسید که چند سال است این کار را می‌کنی پاسخ داد از وقتی که هنوز انقلاب نشده بود!

*توصیه آقای دوربینی به فریدون!

مجری برنامه تصاویر ایستادن حسین فریدون در کنار نوبخت را در پخش زنده اخبار سراسری به آقای دوربینی نشان داد و گفت نظرت درباره این عکس چیست که او هم پاسخ داد من اگر جای آقای فریدون بودن در نقطه طلایی دوربین و پشت نوبخت قرار می‌گرفتم، این صبحت آقای دوربینی مایه خنده و تشویق حضار شد.

آخرین سخنران همایش دکتر سلام حسین شریعتمداری بود که پس از اینکه شعری در وصف این سردار قلم قرائت و به حضار یادآوری شد که سرمقاله‌های او بسیاری را ویلچرنشین کرده و پیشتاز جنگ در عرصه خبر، منادی دائم بستن تنگه هرمز، رجزخوان عرصه سیاسی، رو کننده دست لنین و سوروس و برباد دهنده ملاقات‌کننده‌ها با سوروس است، جمعیت ایستادند و به احترام حسین شریعتمداری این سردار قلم جبهه فرهنگی انقلاب دست زدند.

در پایان این مراسم کاریکاتور حسین شریعتمداری توسط عباس گودرزی در حالی که در این کاریکاتور شمعی به عنوان نشان دهنده راه در دست شریعتمداری بود به او تقدیم شد.

در حالی که مجری برنامه از «کیک دکتر سلام» برای حضار خبر داد گفت؛ آخر برجام هم اینگونه شد که آقای سیف گفت برجام برای ما چه چیزی داشته؟ که حضار یکپارچه و بلند پاسخ دادند هیچ چیز! و به این ترتیب کلیپ «هیچی به هیچی» به سخنرانی سیف در آمریکا که عاید برجام را هیچ چیز عنوان کرده بود اختصاص یافت.

3 عدد کرم ضدآفتاب برجام فقط هزار تومان!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محجوب

      این برنامه ها واجب است تا روحانی بداند که راهش به هیچستان است

    • زهره

      بسیار عالی بود

    • رضا پ

      همینجوری ادامه بدید با این جشنها ونیش وکنایه زدنها به هم مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم درست میشود

    • بدون نام

      با سلام . برگذاریه اینچنین برنامها خوب است ولی آبروی شخصیتهایی همانند آقای هاشمی که زحمتهای بیشماری برای کشور و انقلاب کشیده است بسیار زشت است. واز این بابت براتوت متاسفم.

    • م د

      سلام باید تشخیص مصلحت نظام نظر دهد

    • بدون نام

      شما همچین نوشتید دکتر سلام بهش چاشنی طنز دادید ولی اسمش باید باشه تندرو ها

    • بدون نام

      واقعا متاسفم که با اینکارشون یک ملت و دارن مسخره میکنن.

    • چوپان ولگرد

      کلکسیونی از کسانیکه بدروغ خودشان را دلسوزتر برای نظام و انقلاب ورهبری میدانند اینجا جمع شده بودند.

    • ارخا

      خودگویی و خود خندی
      عجب مرد هنرمندی

    • حسین

      با سلام
      باید بگویمت مارادونا را ول کن غضنفر رو بگیر
      چقدر کشور ما غضنفر داره

    • دید باز

      مردم را خوب خندوندن دمشون گرم

    • عباس رضاییان

      سلام
      کاش منم تو این جشن بودم واز نزدیک میدیدم که هنوزم ادمای هوشیار زیاده
      عااااالی بود عااااالی

    • اسماعیل بختیاری

      خیلی جالبه.اقایون به جای این برنامه های تخریبی.فکر جوانهای باشن

    • saeed

      این همه توهین و تخریب دولت و حضرت آیت الله هاشمی بخاطر شکستشون در انتخاباته!خودشون هم میدونن هیچ پایگاه اجتماعی ندارن و میخوان با این دلقک بازی ها حرصشون رو خالی کنن!!

    • بدون نام

      برین خودتونو مسخره کنین همهتون دم دراوردین اندازه این حرفا نیستین که در مورد هاشمی صبحبت کنین

    • بدون نام

      واقعا نمیدونم چجوری مودب بنویسم که نظرمو منتشر کنید, واقعا متاسفم برای این جمعیت بی سواد, ب جای این دلقک بازی ها و سیاسی کاری ها به فکر ملت باشید, شماها که راحت حرف غیرحسابی میزنید و مسخره میکنید لااقل اینقد مباحث مقدس و دینی رو به خودتون وصل نکنید, از اصلاح طلب ها خوشم نمیاد ولی از اصولگراها متنفرمممممم

    • بدون نام

      دمشون گرم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج