۳۳۱۲۷۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

اولین خودرو اندرویدی واقعی جهان +عکس

اندروید سلانه‌سلانه راه خود را به خودروهای هوشمند جدید باز می‌کند و در این بین شاهد مازراتی هستیم که گفته می‌شود اولین خودروی اندرویدی واقعی جهان است.

وب سایت فارنت - محمد کاملان: اندروید سلانه‌سلانه راه خود را به خودروهای هوشمند جدید باز می‌کند و در این بین شاهد مازراتی هستیم که گفته می‌شود اولین خودروی اندرویدی واقعی جهان است.

اولین خودرو اندرویدی واقعی جهان +عکس

این روزها خودروهای تراز اول قادر هستند از ویژگی‌های اندروید بهره بگیرند، این امکان با تعبیه کردن پلتفرم Android Auto میسر شده است، در مراسم Google I/O ۲۰۱۶ نیز گوگل شاهد به خدمت گرفتن Android Auto در خودرو مفهومی مازراتی از جانب گوگل بودیم. به این ترتیب می‌توان گفت این خودرو مازراتی اولین خودروی اندرویدی واقعی جهان است.

ناگفته نماند که در حال حاضر خودروهای زیادی از Android Auto بهره می‌برند اما تعاملی که بین اندروید و خودرو برقرار می‌شود تنها در ارتباط اپلیکیشن‌ها و نمایش‌ آنها در صفحه‌نمایش ختم می‌شود. در این بین داستان مازراتی مفهومی که در مراسم Google I/O ۲۰۱۶ شاهد آن بودیم تفاوت دارد. این خودرو به صورت کامل از اندروید بهره می‌برد.

اولین خودرو اندرویدی واقعی جهان +عکس

صفحه‌نمایش با کیفیت ۴K که در داشبورد این خودرو تعبیه شده تنها وظیفه نمایش اعلان‌های اندروید را از روی گوشی به عهده ندارد و قادر است با استفاده از رابط کاربری هوشمندی که در اندروید N تعبیه شده به تجهیزات اصلی خودرو دسترسی داشت.

با این حساب از همان‌ صفحه‌نمایشی که تاکنون رانندگان با استفاده از Android Auto قادر بودند موسیقی دلخواه را اجرا کرده یا تماس تلفنی برقرار کنند، اکنون قادر هستند وضعیت گردش هوا در داخل خودرو را بررسی کنند و حتی صندلی‌های این خودروی مفهومی مازراتی که امکان لرزش دارند را تنظیم کنند.

در این داشبورد هوشمند ۵ ویژگی اصلی به چشم می‌خورد:
  • امکان ناوبری
  • برقراری تماس تلفنی
  • صفحه‌نمایش اصلی (Home Screen)
  • سیستم پخش صوتی و تصویری
  • اپلیکیشن‌های سیستمی
در صفحه‌نمایش اصلی شاهد اپلیکیشن‌های مختلفی هستیم که به راحتی قابل انتخاب‌اند، دسترسی به امکاناتی نظیر لیست تماس‌هایی که تاکنون گرفته شده، مسیرهای انتخابی و سایر اطلاعات به راحتی انجام می‌شود. ناگفته نماند که به اپلیکیشن‌هایی نظیر اسپاتی‌فای، گوگل پلی‌موزیک و پاندورا به راحتی از طریق کنسول Android Auto دسترسی پیدا خواهید کرد.

صفحه‌نمایش تعبیه شده در داشبورد این خودروی مفهومی مازراتی، ۱۳ اینچ است، به این ترتیب تعامل با آن در حین رانندگی بسیار راحت و دلچسب است، از طرف دیگر بررسی و مطالعه نقشه‌ها نیز در حین رانندگی در این صفحه‌نمایش به راحتی انجام می‌شود. لازم به ذکر است که قلب Android Auto را چیپست اسنپ‌دراگون ۸۲۸ به تپش وامی‌دارد.

ناگفته نماند تمامی این موارد که در خودرو مفهومی مازراتی شاهد آن هستیم به صورت آزمایشی تعبیه شده‌اند و در حال حاضر هیچ خودرویی در بازار از امکانات Android Auto تا به این حد استفاده نمی‌کند؛ اما انتظار داریم تا نهایتا در سال آینده شاهد به کارگیری کامل سیستم‌عامل هوشمند خودرو اندروید در خودروهای تراز اول باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج