۳۳۱۴۷۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

برگزاری جشن نیمه شعبان در سراسر کشور

همزمان با نیمه شعبان، شنبه شب سراسر کشور غرق در شادی و نور شد و دوستداران اهل بیت علیهما السلام و مشتاقان ظهور با برپایی برنامه های متنوع، میلاد منجی عالم بشریت را جشن گرفتند.

خبرگزاری ایرنا: همزمان با نیمه شعبان، شنبه شب سراسر کشور غرق در شادی و نور شد و دوستداران اهل بیت علیهما السلام و مشتاقان ظهور با برپایی برنامه های متنوع، میلاد منجی عالم بشریت را جشن گرفتند.

ایران اسلامی همزمان با نیمه شعبان به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت غرق در شادی و نور است و مردم کشورمان به فراخور تنوع فرهنگی و اقلیمی در جای جای گستره ی این مرز و بوم، با برپایی جشن های متعددی، ارادت خود را به امام عصر (عج) نشان دادند.

پایتخت شنبه شب همزمان با میلاد باسعادت حضرت ولی عصر (عج) سراسر نور و سرور شد و بسیاری از مردم استان باب رپایی خیمه ها با نقل وشیرینی و شربت از مردم و رهگذران پذیرایی می کردند.

خیابان‌های اصلی تهران به مناسبت اعیاد شعبانیه با جدیدترین شیوه روشنایی، نورآرایی ‌شد و عیسی علیزاده مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران اعلام کردکه بیش از ۹۵ هزار متر ریسه اشکی در خیابان‌های اصلی شامل خیابان کریمخان تا میدان هفت تیر، خیابان میرداماد، خیابان شریعتی، میدان ولیعصر تا خیابان بزرگمهر، میدان انقلاب تا یادگار امام (ره)، میدان امام حسین (ع) تا تقاطع اتوبان امام علی (ع) و چهارراه ولیعصر تا میدان انقلاب اجرا شده است.

*نور افشانی آسمان مسجد جمکران

مشتاقان حضرت ولی عصر (عج) با نور افشانی و گلباران این مکان مقدس به استقبال جشن های نیمه شعبان رفتند و با ذکر دعا و نیایش ظهور حضرت را از درگاه الهی خواستار شدند.

مسجد جمکران در شب نیمه ی شعبان مملو از زائران از سراسر کشور و خارج از کشور بود ، به طوری که حرکت به سمت این مسجد به کندی امکان پذیر و برخی مسیرها نیز به دلیل خیل عظیم جمعیت مسدود بود.

زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای مدافع حرم نیز از دیگر جلوه های این مراسم بود و مردم با شعارهای انقلابی از شهدای مدافع حرم تجلیل کردند.

از بامداد روز یکشنبه نیز مسجد مقدس جمکران شاهد اجرای مراسم احیای نیمه شعبان بود.

هزاران تن از شیفتگان ابا صالح المهدی (عج) در مسجد مقدس جمکران حضور یافته و کلیه رواق ها و صحن ها مملو از جمعیت بود.

*پخت کیک ۵۰ متری

شهرستان اهواز همزمان با دیگر نقاط کشور در شب میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) غرق در سرور و شادی بود و در تمامی کوچه و خیابان های سطح شهر مراسم های مختلفی برگزار شد.

به همین مناسبت در منطقه پادادشهراهواز نیز به همت حوزه مقاومت بسیج هشت شهری امام رضا( ع ) و با همکاری اتحادیه صنف قنادی و بستنی فروشان اهواز یک کیک ۵۰ متری به وزن یک هزار و ۱۸۲ کیلوگرم پخته و در بین مردم توزیع شد.

شهروندان اهوازی از ساعاتی پیش از برگزاری مراسم رونمایی از کیک بزرگ در محل حاضر بوده و از این رویداد بی سابقه در این شهرستان استقبال خوبی به عمل آوردند.

همچنین در این مراسم آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان چند دقیقه ای را برای مردم سخنرانی کرده و این ایام باشکوه را به تمامی شیعیان جهان تبریک گفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج