۳۳۱۵۴۷
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

تلفات یک میلیون نفری تهران در زلزله بزرگ

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به تلفات یک میلیون نفری شهر تهران در صورت بروز زلزله ۷ ریشتری، گفت: ۲۰۰ هزار پلاک در بافت فرسوده شهر تهران قرار دارد که در معرض آسیب هستند.

خبرگزاری مهر: رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به تلفات یک میلیون نفری شهر تهران در صورت بروز زلزله ۷ ریشتری، گفت: ۲۰۰ هزار پلاک در بافت فرسوده شهر تهران قرار دارد که در معرض آسیب هستند.

محمد شکرچی زاده در خصوص خساراتی که در صورت بروز زلزله در شهر تهران رخ دهد، گفت: پلاک‌هایی که در داخل بافت فرسوده قرار دارند، بیشترین آسیب را در زمان زلزله می‌بینند، زیرا امداد رسانی به این خانه ها که در کوچه های تنگ و باریک قرار گرفته اند، هم بسیار دشوار است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته یک بررسی از سوی تیم خارجی برای میزان تلفات انجام گرفته بود، افزود: براساس برآورد آنها، تلفات بیش از یه میلیون نفر برای زلزله ۷.۴ ریشتری پیش‌بینی کرده بودند که این رقم به خصوص در ۴ بافت فرسوده بیشتر از سایر مناطق است.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه کل مناطق تهران در خطر آسیب‌های ناشی از زلزله قرار دارند، اظهار داشت: اما ۴ منطقه که بیشترین بافت فرسوده را دارند، خطر بیشتری را برای ساکنان آنها به وجود می‌آید و در زمان زلزله بیش از سایر مناطق در خطر هستند.

شکرچی زاده با بیان اینکه امروزه مردم در ساختمان‌ها بیشتر به موضوع مقاومت و کیفیت اهمیت می دهند و آگاهی بیشتری پیدا کرده اند، گفت: مطالعات ما نشان می‌دهد که رعایت دستورالعمل آئین نامه ۲۸۰۰ در طراحی ساختمان نسبت به سال‌های گذشته بیشتر رعایت می‌شود و پیشرفت زیادی داشته است.

وی با تاکید براینکه این نشان می‌دهد که مردم نگران شده اند، گفت: از یک میلیون پلاک رسمی در تهران ۲۰۰ هزار پلاک در بافت فرسوده قرار دارند که این پلاک‌ها شرایط نامناسبی داشته و ساکنان آن در خطر قرار دارند.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به وجود گسل در مناطق مختلف تهران، افزود: برخی گسل‌‌ها به شهر چسبیده اند، مانند گسل جنوب و شمال ری و گسل کهریزک که اینها اصلی هستند، ضمن آنکه بیش از ۵۰ گسل کوچک و فرعی هم در تهران وجود دارد.

شکرچی زاده با اعلام اینکه برخی گسل‌ها هم ممکن است شناسایی نشده باشند و به عنوان گسل مدفون و مخفی شناخته می‌شوند، اظهار داشت: به هر حال باید کیفیت ساخت و ساز افزایش یابد و بافت‌های فرسوده هم نوسازی شود که البته در چندسال اخیر ارتقای کیفیت ساخت و ساز اتفاق افتاده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لعنت خدا بر نفوس بد -بعضی ها آنقدر عقده ای هستند که منتظرند زلزله بیاد ولی به لطف خدا و رحمت او و احترامی که خداوند برای خون شهدا قائل است همۀ این روانیها چند ساله که خیط خیطن

    • mortezarashidi

      بیچاره مثل امثال من افرادی که دراین شهر بی درو پیکر مجبور بزندگی هستیم خدابفریادمان برسه اینشاله عاقبت بخیر شویم

    • بدون نام

      خدانکنه آخه بازم مردم عادی که خونه های قدیمی دارن زیرآوارمیمونن ،الان که زیرآوارهستن اگه زلزله هم بیادمیشه آوار رو آوار،ینی قوزبالاقوز

    • ایرانی

      فاجعه ای در راه است

      آماده باشید!

    • زلزله بزرگ

      تنها ساختمان های فرسوده خراب نمی شوند بلکه بیشتر از نصف ساختمانهای نوساز هم ویران میشوند زیرا بسازوبفروشی ساخته
      شده اند ساختمان هایی که با چند باد کوچک دچار خسارت در نماو پشت بام و دیوارها میشوند چگونه میتوانند در برابر زلزله هفت ریشتری دوام آورند،به گفته کارشناسان میزان کشته شدگان زلزله تهران در چند ساعت اولیه چند میلیونی خواهد بود،در تابستان خطر وقوع زلزله چند برابر است،خدا رحم کند.

    • بدون نام

      خدانکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج