۳۳۱۵۹۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اسپوتنیک:

تنها ۲ طالبانی کشته شدند نه رهبر طالبان

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از برخی منابع خبری اعلام کرده است که در حمله پهپادی صبح امروز آمریکا تنها دو تن از افراد طالبان کشته‌اند و ملا اختر رهبر این گروه سالم است.

خبرگزاری تسنیم: صبح امروز وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای آمریکایی در یک حمله پهپادی «ملا اختر منصور» رهبر طالبان افغان و جانشین «ملا عمر» رهبر سابق این گروه را هدف قرار داده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا احتمال می‌دهد که رهبر طالبان افغان بر اثر این حمله کشته شده است.

به گفته پنتاگون، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا دستور این حمله هوایی را صادر کرده است، اما هنوز از کشته شدن قطعی ملا منصور در جریان این حمله پهپادی گزارشی منتشر نشده است.

«پیتر کوک» سخنگوى وزارت دفاع آمریکا در این باره اذعان داشت: به احتمال زیاد ملا منصور به همراه یک نفر دیگر کشته شده است.

وزارت دفاع آمریکا همچنان گفته است که این حمله حوالى ساعت شش صبح روز شنبه در مناطق مرزی ولایت زابل افغانستان صورت گرفته است.

اما «عبدالله عبدالله» رئیس‌اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان افغانستان لحظاتی قبل اظهار داشت که ملامنصور در خارج از مرزهای این کشور و در داخل یک خودرو هدف حمله نیروهای آمریکا قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: تاکنون خبر کشته شدن ملا منصور بطور دقیق تأیید نشده است و تحقیقات در این باره ادامه دارد، اما اگر ملا منصور کشته شده باشد، تغییر بزرگی در رهبری طالبان افغان ایجاد خواهد شد.

گروه طالبان افغانستان نیز با انتشار بیاینه‌ای اعلام کرد: شایعه کشته شدن ملااختر منصور حقیقت ندارد و تنها برای تضعیف روحیه طالبان توسط دولت کابل و آمریکایی‌ها منتشر شده است.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد این حادثه خبر کشته شدن ملا اختر منصور در حمله آمریکا را نه تNیید و نه تکذیب کرد.

کری البته گفت که سرکرده طالبان تهدیدی برای نیروهای آمریکایی در افغانستان و همچنین مردم افغانستان بود.

با این حال خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به بیانیه گروه طالبان در مورد تکذیب این حمله نوشت: رسانه‌ها خبر دادند که در اثر حمله هوائی رهبر طالبان نه بلکه دو نفر از افارد این گروه کشته شده‌اند.

این خبرگزاری در ادامه آورده است: پیش ازاین اخباری منتشر شده بود که در اثر حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکائی رهبر طالبان کشته شده است اما پس از آن مشخص شد که رهبر طالبان نه بلکه دو تن از افراد این گروه در این حمله کشته شده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج