جاباما
۳۳۱۷۳۷
۲ نظر
۵۰۵۲
۲ نظر
۵۰۵۲
پ

کاشت ۱۱۱ درخت، پاقدم هر نوزاد دختر!

مردم راجستان هند یک سنت درخشان به مناسبت تولد هر نوزاد دختر دارند. هرگاه یک دختر در روستای پیپلانتری به دنیا می آید، مردم محلی با کاشت ۱۱۱ درخت جدید آن را جشن می گیرند.

برترین ها: مردم راجستان هند یک سنت درخشان به مناسبت تولد هر نوزاد دختر دارند. هرگاه یک دختر در روستای پیپلانتری به دنیا می آید، مردم محلی با کاشت ۱۱۱ درخت جدید آن را جشن می گیرند. این رسم شگفت انگیز از زمانی آغاز شد که کیران، دختر رئیس قبلی قبیله در کودکی فوت کرد و پدر او عهد کرد که از آن به بعد کاری کند دیگر ساکنان قدر زندگی دختران خود را بیشتر بدانند.

از آن زمان حدود 250000 درخت به افتخار دختران به دنیا آمده در این روستا کاشته شده است. این عمل که هم به نفع سیاره و هم روستاییان است یک عمل آینده نگر و اکوفمینیسم در کشوری است که معمولا زنها دست کم گرفته می شوند.

در بخش دیگر از این سنت، ساکنان این روستا ۲۱۰۰۰ روپیه از میان خودشان و ۱۰۰۰۰ روپیه نیز از والدین نوزاد می گیرند و یک سپرده ثابت ۲۰ ساله برای کودک فراهم می کنند. همچنین والدین یک تعهدنامه حقوقی باید امضا کنند که برای دخترشان شرایط تحصیلی مناسب فراهم کنند و تا زمانی که به سن ۱۸ سال نرسیده ازدواج نکند. این شرایط کمک می کند که حقوق دختر جوان حفظ شود و رشد و پایداری در جامعه افزایش یابد.

روستاییان با دقت از درختان مراقبت می کنند و در کنار هریک از آنها یک گیاه آلوئه ورا می کارند تا درختان را از موریانه حفظ کند. جنگل و آلوئه وراها اکنون برای تولید محصولاتی که منبع درآمد روستاییان هم هست استفاده می شود. زنان روستا از آلوئه ورا ژل، آبمیوه و ترشی تهیه می کنند و به بازار عرضه می کنند. این روستای کوچک مترقی بی سروصدا به ترویج حقوق زنان و ایجاد زمینی سبزتر ادامه می دهد.

کاشت 111 درخت، پاقدم هر نوزاد دختر!

کاشت 111 درخت، پاقدم هر نوزاد دختر!

کاشت 111 درخت، پاقدم هر نوزاد دختر!

کاشت 111 درخت، پاقدم هر نوزاد دختر!

کاشت 111 درخت، پاقدم هر نوزاد دختر!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      رسم پسندیده ای است دختربرکته

    • بدون نام

      اون وقت ما دهن کج میکنیم میگیم دختره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج