۳۳۱۸۴
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

این تکنولوژی های گران بی مصرف!

این احتمال وجود دارد که شما روی گنج نشسته باشید! با این حال بهتر است راه بهتری برای دور ریختن پول های تان پیدا کنید. ما مرز مشخصی بین تکنولوژی های مفید و ابزارهای تجملاتی می بینیم.

این تکنولوژی های گران بی مصرف!

هفت صبح: تکنولوژی دو روی کاملا متفاوت دارد؛ همانقدر که با ابزارهای مفید روبرو هستیم می توان وسایلی پیدا کرد که به هیچ دردی نمی خورند. تلویزیون های هوشمند، موبایل هایی با دوربین 41 مگاپیکسلی، تبلیت هایی با صفحه کلید سخت افزاری ثابت و دوربینی با سیستم عامل آندروید در دسته دوم می گنجند.

ممکن است شما بگویید همین حالا از آنها استفاده می کنید. این بحثی فراتر از سلیقه است. مردم ترجیح می دهند یک موبایل خوب به دست بگیرند و تبلت ها را هم به خاطر حجم کم و وزن سبک شان دوست دارند.

موضوع مهم بعدی «پول» است. این احتمال وجود دارد که شما روی گنج نشسته باشید! با این حال بهتر است راه بهتری برای دور ریختن پول های تان پیدا کنید. ما مرز مشخصی بین تکنولوژی های مفید و ابزارهای تجملاتی می بینیم. به عنوان مثال الهه تکنولوژی موقع آفرینش تلویزیون های هوشمند به وسیله ای فکر می کرده که به کاربر اجازه می دهد همزمان تماشای سریال محبوبش، به شبکه های اجتماعی دسترسی داشته باشد و علاقه مندی هایش را با جمع دوستان به اشتراک بگذارد.

حتی اگر وضعیت شبکه های اجتماعی را هم ندانید حتما با سرعت اینترنت آشنایی دارید. استفاده از ویژگی های مبتنی بر وب تلویزیون های هوشمند در این حوالی برخلاف تبلیغات کاملا رقت انگیز است.

بهتر است به فرزندان خود یاد بدهید که پول چیست و به دست آوردنش این روزها چقدر سخت تر شده است.

وقتی قصد دارید «لپ تاپ» بخرید
انتقال سریع اطلاعات در یک چشم برهم زدن

Sony Vaio F۲۳CGX

در ابتدای همین هفته ما این لپ تاپ را معرفی کردیم چون اعتقاد داریم یک ابزار مناسب است و می تواندن گزینه ای جدی به حساب بیاید. با این حال نتوانستیم از کنار ویژگی Transfer Jet به راحتی عبور کنیم. سونی می گوید این یک تکنولوژی جدید برای نقل و انتقال فایل ها به صورت بی سیم است و سرعت انتقال اطلاعات در آن به ۵۰۰ مگابیت بر ثانیه می رسد. روش کار چیزی شبیه مادون قرمز یا بلوتوث است. باید دو وسیله را کنار هم بگذارید و یک دکمه را فشار دهید.

این تکنولوژی های گران بی مصرف!

در نگاه اول ما با یک تکنولوژی هیجان انگیز طرف حساب هستیم اما از نزدیک چطور؟ Transfer Jet ما تنها به شرطی کار می کند که هر دو وسیله به آن مجهز باشند.

خبر بد اینکه تعداد وسیله هایی که از Transfer Jet استفاده می کنند، خیلی زیاد نیست. ظاهرا بقیه تولیدکننده ها قصد ندارند زیاد آن را جدی بگیرند. سونی هم تازه دست به کار شده و این تکنولوژی را به صورت محدود روی چندتا از محصولاتش به کار برده است. می بینید هیجان اولیه تکنولوژی چقدر سریع فروکش می کند؟!


وقتی قصد دارید «تبلت» بخرید
تبلتی با صفحه کلید اجباری

Asus EeePad Slider

در ابتدای عرضه «آی پد» دشمنان اپل آن را مسخره می کردند. آنها می گفتند این وسیله فقط یک آیفون است با صفحه نمایشی بزرگتر. ما تا امروز از همین آیفون با صفحه بزرگ استفاده کرده ایم و به شکل غیرمنتظره ای از حضور آن خوشحالیم. آمارهای فروش هم نشان می دهند که تبلت با استقبال کاربران روبرو شده است. ممکن است شما وزن کم وکاربری ساده را مهمترین دلایل موفقیت آن بدانید اما من معتقدم قهرمان ما تمام موفقیت هایش را مدیون فراموش کردن صفحه کلید است.

این تکنولوژی های گران بی مصرف!

خوشبختانه تکنولوژی در سال ۲۰۱۲ به سمت حذف این وسیله دست و پاگیر و مزاحم می رود. من هم با شما موافقم که لمس کلیدها اطمینان بیشتری دارد اما اگر حذف صفحه کلید به سبک شدن ابزارها ختم شود، چرا خودمان را به صفحه کلیدهای مجازی عادت ندهیم؟

Asus EeePad Slider می توانست وسیله خوبی باشد اگر با اسم تبلت عرضه نمی شد. تولیدکننده در تصمیمی عجیب خواسته دست به نوآوری بزند و وسیله خود را به همراه یک کیبورد کشویی عرضه می کند! ما این کار را بازگشت به عقب می دانیم و حاضر نیستیم از چنین وسیله بدشکلی استفاده کنیم.


وقتی قصد دارید «موبایل» بخرید
موبایل نه! دوربین

Nokia ۸۰۸ Pure View

تا چند سال پیش می توانستید سرتان را بالا بگیرید و با افتخار به همه بگویید طرفدار نوکیا و لیورپول هستید! در حال حاضر اوضاع فرق کرده است. هر دو آنها در اوضاع بدی به سر می برند و مایه شرمساری طرفدارانشان به حساب می آیند.

این تکنولوژی های گران بی مصرف!

نوکیا تلاش کرد تا وضعیت خود را بهبود ببخشد. به عنوان مثال آنها Pure View ۸۰۸ را ساختند. یک لنز ۴۱ مگاپیکسلی که همچنان به عنوان گوشی موبایل حرفی برای گفتن ندارد. ما با این تلفن قادر بودیم عکس های قابل قبولی ثبت کنیم. برای فردا و فرداها دوباره این اتفاق افتاد و تا جایی که از خودمان پرسیدیم آیا سرگرمی های بهتری وجود ندارد؟

خوشبختانه لیورپول هنوزهیچ تلاشی برای به دست آوردن دل طرفدارانش انجام نداده وگرنه نوکیا در این میدان هم شکست می خورد!


وقتی قصد دارید «دوربین دیجیتال» بخرید
دوربین با سیستم عامل

Samsung Galaxy Camera

این تکنولوژی های گران بی مصرف!
سیستم عامل های موبایل یکی از لذت بخش ترین اتفاقات جهان پس از کشف آتش و اختراع چرخ به حساب می آیند. با این حال مشخص نیست که چرا بعضی تولید کننده ها تا این اندازه با آن مشکل دارند. هنوز خبرهای نگران کننده درباره استفاده از آندروید روی یخچال فریزر و ماشین لباسشویی را فراموش نکرده بودیم که سامسونگ اعلام کرد دوربین های دیجیتال سیستم عامل دار به بازار می فرستد! Galaxy Camera احتمالا در خوشبینانه ترین حالت روند آپلود کردن عکس ها در شبکه های اجتماعی را تسریع می کنند. بعد؟

ما اعتقاد داریم تکنولوژی های به دردبخور با تکنولوژی های تجملاتی متفاوت هستند و باید بین شان فرق قائل شویم.


صفحه نمایش خارجی

Samsung PL۱۲۱

در ابتدای عرضه، آنها ابزارهای هیجان انگیزی بودند. درباره دوربین های دیجیتال با صفحه نمایش خارجی حرف می زنیم. اگر اشتباه نکنم تولیدکننده حتی تلاش کرد تا با ساخت یک تبلیغ تلویزیونی ما را به اهمیت اختراع خود آگاه کند. در آن ویدئو کوتاه پدر و مادری را می دیدیم که قصد داشتند با یک دوربین معمولی از کودک شان عکس بگیرند اما شیطنت کودک مانع این کار می شد.

این تکنولوژی های گران بی مصرف!
در سکانس بعد آنها از دوربین جدیدی استفاده می کردند که یک صفحه نمایش خارجی داشت. بازیگر پر شر و شور ویدئو این بار ساکت و آرام جذب تصویر خود در صفحه نمایش شده بود!

بهتر است به فرزندان خود یاد بدهید که پول چیست، چطور به دست می آید و به دست آوردنش این روزها چقدر سخت تر شده است؟!


وقتی قصد دارید «تلویزیون» بخرید

شامل تمام تلویزیون های هوشمند موجود در بازار

این تکنولوژی های گران بی مصرف!

این احتمال وجود دارد که شما روی گنج نشسته باشید! با این حال بهتر است راه بهتری برای دور ریختن پول های تان پیدا کنید چون خرید تلویزیون های هوشمند اصلا عاقلانه نیست. الهه تکنولوژی موقع آفرینش این تلویزیون ها به وسیله ای فکر می کرده که به کاربر اجازه می دهد موقع تماشای سریال مورد علاقه اش، به شبکه های اجتماعی دسترسی داشته باشد و علاقه مندی هایش را با جمع دوستان به اشتراک بگذارد.

حتی اگر وضعیت شبکه های اجتماعی را هم ندانید احتمالا با سرعت اینترنت آشنایی دارید. استفاده از ویژگی های وبی تلویزیون های هوشمند در این حوالی برخلاف تبلیغات کاملا رقت انگیز است. به جای تلویزیون هوشمند بهتر است برای خرید سیم کارت های اعتباری رایتل اقدام کنید که خوشبختانه از همین هفته عرضه شان آغاز شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • طراحی سایت

      ممنون بسیار جالب و عالی بود

    • طراحی سایت

      من لپ تاپم vaio هست بدم اومد از لپ تاپم

    • مارال

      خیلی باتیترتون موافق نیستم.

    • علی ق

      این طرفدارای نوکیا و لیورپول رو خیلی خوب اومدی!!!

      پاسخ ها

      • momea

        اتفاقا بی مزه ترینش همون بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج