۳۳۱۹۱۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

طالبان افغانستان به تکاپو افتاد

طالبان تلاش های خود را برای جایگزین ملا«اخترمحمد منصور» آغاز کرد.

خبرگزاری ایرنا: طالبان تلاش های خود را برای جایگزین ملا«اخترمحمد منصور» آغاز کرد.

منابع خبری افغانستان اعلام کردند که گروه طالبان تلاش های خود را برای یافتن فردی به عنوان جایگزین ملا «اختر محمد منصور» رهبر این گروه که درحمله هوایی آمریکا در پاکستان کشته شد، آغاز کرده است.

منابع خبری افغانستان روزدوشنبه به نقل از«رویترز» اعلام کرد که این گروه نشستی را برای انتخاب جایگزین منصور برگزار کرده و امکان دارد که این روند چند روز و یا چند هفته به طول انجامد.

در این گزارش افزوده شده است که «قیوم ذاکر»، از ارشدترین اعضای طالبان، «سراج الدین حقانی» معاون این گروه و رهبر گروه حقانی، ملا «شیرین» وملا«محمد یعقوب»، فرزند ارشد ملا محمد عمر، از جانشینان احتمالی اختر منصور هستند.

وزارت دفاع آمریکا روز شنبه اعلام کرد خودروی حامل ملا اختر محمد منصور را در مرز افغانستان و پاکستان هدف قرار داده و احتمال دارد که وی در این حمله کشته شده باشد.

ظهر روز گذشته اداره امنیت ملی افغانستان با انتشار یک بیانیه رسمی کشته شدن اختر محمد منصور را تائید کرد و افزود: که وی ساعت ۳ و ۴۵ دقیقه بامداد روز شنبه در منطقه «دالبندین» در ایالت بلوچستان پاکستان کشته شده است.

برخی منابع ازجمله ملا عبدالروف یکی ازاعضای گروه طالبان و«عبدالمنان نیازی»سخنگوی گروه انشعابی طالبان به رهبری «ملامحمدرسول» کشته شدن منصور را تائید کرده اند، اما برخی دیگر از اعضای این گروه گفته اند که رهبر طالبان کشته نشده است.

گروه طالبان در صفحه توئیتر خود یک نوار صوتی را به اشتراک گذاشته که در آن آمده است: ملا اختر محمد منصور زنده است و ما نمی دانیم هواپیماهای بدون سرنشین در منطقه کویته پاکستان چه کسی را هدف قرار داده اند.»

با این حال اذر سال گذشته هنگامی که شایعات مرگ اختر منصور به دنبال درگیری با یکی از اعضای ارشد گروه طالبان، اوج گرفت، یک نوار صوتی با صدای وی پخش شد و به این شایعات پایان داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج