۳۳۲۱۵۶
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

حضور احمدی نژاد در اجلاس خبرگان پنجم

در مراسم آغاز اجلاس خبرگان تعدادی از مقامات لشگری و کشوری و سفرای کشورهای خارجی حضور دارند . آقای روحانی رییس جمهور نیز وارد محل اجلاس شد. اقای احمدی نژاد رییس جمهور سابق، قالیباف شهردار تهران و برخی وزرا نیز حضور دارد.

خبرگزاری صدا و سیما: در نوبت اول افتتاحیه، پیام مقام معظم رهبری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به مناسبت پنجمین دوره خبرگان قرائت می‌شود.

جلسه امروز با مدیریت هیات رئیسه سنی شامل آیات سید ابوالفضل میرمحمدی به عنوان رئیس، ابراهیم حاج ‌امینی به عنوان نایب رئیس و حجج الاسلام روح‌الله صدر الساداتی و احمد پروایی به عنوان منشیان جلسه برگزار می شود.

در مراسم آغاز اجلاس خبرگان تعدادی از مقامات لشگری و کشوری و سفرای کشورهای خارجی حضور دارند . آقای روحانی رییس جمهور نیز وارد محل اجلاس شد. اقای احمدی نژاد رییس جمهور سابق، قالیباف شهردار تهران و برخی وزرا نیز حضور دارد.

محسنی اژه ای، محمدباقر قالیباف، علی اکبر صالحی، مصطفی پورمحمدی و حسینعلی امیری از مهمانان افتتاحیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری هستند.

بر اساس قانون در ابتدای این اجلاس هیأت رئیسه سنی شامل دو نفر از مسن‌ترین و دو نفر از جوان‌ترین اعضای خبرگان در جایگاه مستقر شدند و اداره اجلاس را به عهده دارند.

آیت‌الله میرمحمدی به عنوان رئیس، آیت‌الله امینی به عنوان نائب رئیس، سیدصدر السادات حسینی و پروانی نیز به عنوان منشی، اداره افتتاحیه مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم را بر عهده خواهند داشت.

در میان راه یافتگان به پنجمین دوره مجلس خبرگان، آیت‌‌الله سید ابوالفضل میرمحمدی که از حوزه انتخابیه تهران به این مجلس راه‌یافته متولد سال ۱۳۰۲ هجری شمسی است و اکنون در سن ۹۳ سالگی به عنوان مسن‌ترین نماینده و سید‌صدرالسادات حسینی ۳۳ ساله از حوزه انتخابیه هرمزگان متولد سال ۱۳۶۳، جوان‌ترین عضو این مجلس است.

آیت‌الله ابراهیم حاج‌امینی دیگر نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان نیز ۹۲سال سن دارد که بعد از آیت‌الله میرمحمدی مسن‌ترین فرد این مجلس شناخته می شود و احمد پروانی از حوزه انتخابیه گیلان با ۳۴ سال بعد از سادات حسینی جوان‌ترین فرد این مجلس است.
گزارش انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری از سوی آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان ارائه می‌شود و طبق ماده 5 آیین‌نامه مراسم تحلیف انجام می شود .

پس از سخنرانی رئیس سنی،‌ از حضور مهمانان در مراسم افتتاحیه تقدیر می شود و به این ترتیب جلسه علنی مراسم افتتاحیه به پایان می‌رسد که در این بخش حضور میهمانان و رسانه‌های جمعی آزاد است.

در بخش غیرعلنی انتخاب هیأت رئیسه دائم و کمیسیون‌ها به مدت دو سال برگزار می‌شود.

در ابتدا رئیس مجلس خبرگان رهبری و سپس انتخاب دو نایب‌رئیس انتخاب می‌شوند که به ترتیب رأی اول و دوم مشخص می‌شود و در ادامه دو منشی مجلس خبرگان و دو کارپرداز اجرایی و فرهنگی انتخاب خواهند شد.

کمیته 5 نفره برای تنظیم محورهای بیانیه پایانی اجلاس خبرگان انتخاب خواهند شد، ششمین دستور کار جلسه غیرعلنی انتخابات برای اعضای کمیسیون های شش گانه مجلس خبرگان رهبری است و هفتمین دستور کار نیز نطق‌های قبل از دستور و دیگر موارد احتمالی خواهد بود که طبق آیین‌نامه توسط هیأت رئیسه اعلام می‌شود و به این ترتیب جلسه غیرعلنی خبرگان روز 5 خرداد به پایان خواهد رسید.

طبق برنامه ، اعضای خبرگان روز پنج‌شنبه ششم خردادماه پس از زیارت مرقد مطهر امام خمینی با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود بر دکتر احمدی نژاد.هر کجا هست خدایا بسلامت دارش.

    • بدون نام

      خدا نگهدار اقای احمدی نژاد من می دانم مردی دلسوز پاک خوشقیرت هستید

    • بدون نام

      واقعا باید تاسف خورد که امثال احمدی نژاد حتما ....

    • بدون نام

      غیرت نه قیرت

    • بدون نام

      احمدی‌نژاد به آدمی مثل شما احتیاج دارد.
      غیرت درسته قیرت

    • بدون نام

      متاسفانه سابقه احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوریش مصادف است گرانی و تورم و بیکاری
      چطور ایشان دعوت میشه به مجلس خبرگان جای سوال دارد کسیکه ...

    • خراسانی

      حالا الانم انقدر خوشی وارزونی وکارنیست بدتر شده که بهتر نشده همه ی کارارو ول کرده چشمش به دست بیگانه هاست عزت وشرف مارو زیر سوال برد.لااقل احمدی نژاد گدایی نمیکرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج