۳۳۲۱۸۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

رونمایی از پرتره محمدعلی کشاورز

با حضور محمد علی کشاور بازیگر سینما ، تئاتر و تلوزیون در مجتمع فرهنگی سینمائی پردیس ملت ازپرتره او و غلامحسین امیر خانی خطاط و خوشنویس صاحب نام ایران یکشنبه دوم خرداد ماه رونمایی شد .

روزنامه بانی فیلم: با حضور محمد علی کشاور بازیگر سینما ، تئاتر و تلوزیون در مجتمع فرهنگی سینمائی پردیس ملت ازپرتره او و غلامحسین امیر خانی خطاط و خوشنویس صاحب نام ایران یکشنبه دوم خرداد ماه رونمایی شد .

رونمایی از پرتره محمدعلی کشاورز

به گزارش روابط عمومی گروه ، در ادامه رونمایی از پرتره های مشاهیر بزرگ فرهنگ و هنر ایران ، هیوا پاشایی نقاش و طراح ، برای اولین بار در ایران اقدام به خلق دو پرتره دیگر از بزرگان عرصه فرهنگ و هنر کرده است. وی با استفاده از تکنیکی درقالب هنر"تکستایل آرت"با متریال روبان های پارچه ای رنگی ضدآب، اشعه ودارای دوام زیاد، مشابه تاش های هنرمندانه قلم نقاشی، براساس نقشه ی ازپیش طراحی شده، تا کنون ۱۸ پرتره از نام آوران ایرانی را در معرض دید عموم قرار داده است .

در ابتدای این مراسم هیوا پاشایی در سخنانی با تشکر از تمام کسانی که او را در این مسیر یاری کرده اند خاطر نشان ساخت: وقتی که مدیریت فرهنگسرای ابن سینا ساخت این دوپرتره را به من پیشنهاد داد بسیار خوشحال شدم . محمد علی کشاور و غلامحسین امیر خانی جزو چهر های ماندگار میلیون ها ایرانی هستند . بازی استاد کشاورز در فیلم هزار دستان و مادر خاطره ای بزرگ از زندگی ماست و هیچ وقت سکانس های او که گویای فرهنگ ایرانی است فراموش نمی شود. غلامحسین امیر خانی نیز در خوشنویسی جزء بزرگان عرصه هنر های تجسمی است . از این رو بسیار خوشحالم که به عنوان یک هنرمند ایرانی امروز از پرتره این دو بزرگوار رونمایی می شود .

وی در ادامه صحبت هایش در خصوص چگونگی شکل گیری پرتره های شاهیر ایران نیز گفت : پرتره مشاهیر و تارپود آن بر اساس قالی ایرانی شکل گرفته است . قالی ایرانی از کهن ترین آثار فرهنگی و تاریخی ماست . چهره های بزرگانی چون محمد علی کشاورز و غلامحسین امیر خانی جزو ایرانی ترین چهر ه هاست . از سویی قالی جزو کهن ترین المانی های تاریخی و فرهنگی ایران است .به همین دلیل تصمیم گرفتم در خلق این پرتره ها از تکنیک قالی ایرانی استفاده کنم .

رونمایی از پرتره محمدعلی کشاورز

پاشایی در پایان صحبت هایش از دیگر مراکز فرهنگی هنری خواست تا با برگزاری چنین برنامه هایی موجبات خرسندی هنرمندان خصوصا هنرمندان پیشکسوت را فراهم کنند و به آنها برای ادامه کارشان انرژی دهند .

محمدعلی کشاورز نیز در این مراسم با تشکر از هیوا پاشایی و دستیارانش سروناز سلطانی و آویده مهرانی در سخنانی اظهار داشت : من ایرانی هستم . افتخار می کنم که با فرهنگ ایران بزرگ شدم و در کنار مردم سرزمینم خصوصا اصفهان که در آنجا به دنیا آمدم با شرافت زندگی کردم. من ارادت ویژه ای به مردم سرزمینم دارم .

وی در ادامه افزود : رنگ هایی که در خلق پرتره ام به کار گرفته شده است بسیار گرم و آتشین است. به نظرم کار نقاشان و هنرمندانی چون هیوا پاشایی به مراتب از کار کسانی چون من بسیار سخت تر است چون نقاش با رنگ شخصیت و درون من را نشان می دهد و این کار سختی است و از عهده هر کسی نیز بر نمی آید .

رونمایی از پرتره محمدعلی کشاورز

گفتنی است پیش از این آئین رونمایی از پرتره مشاهیر موسیقی ایران ، ١۶ اردیبهشت ماه با حضور اساتید موسیقی همچون شهرام ناظری ،کیوان ساکت ، مجید درخشانی ، ارسلان و هانا کامکار در فضای باز مجموعه فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج