جاباما
۳۳۲۸۱۰
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

عکس: رونمایی از شاسی بلند جدید پژو

پژو با طراحی داخلی فوق‌العاده خود در کنار فناوری‌های جدید و فراوان و طراحی تاثیرگذار خارجی، خود را به عنوان یک مدعی بزرگ در عرصه جهانی مطرح می‌کند.

عصرایران: پژو با طراحی داخلی فوق‌العاده خود در کنار فناوری‌های جدید و فراوان و طراحی تاثیرگذار خارجی، خود را به عنوان یک مدعی بزرگ در عرصه جهانی مطرح می‌کند.

عکس: رونمایی از شاسی بلند جدید پژو

پژو، نامی آشنا برای ایران. اما این بار قد بلندتر .از خانواه کراس‌های شاسی بلند. این خودرو پاسخ به جست‌و جوی مشتریانی است که خواهان یک تجربه متفاوت در رانندگی با پژو هستند.

آغاز تولید SUVهای پژو نشان از جایگاه جدید این خودروساز در عرصه جهانی دارد. در چند سال آتی بازار فروش SUV ها رونق خواهد داشت. در حال حاضر در اروپا، بیشترین رانندگان خودروهای کراس می‌رانند و فروش خودروهای قدبلند به ۲.۵ برابر سال ۲۰۰۹ رسیده و اینک اولین شاسی‌بلندهای ۳۰۰۸ وارد بازار می‌شوند.

پژو قصد دارد با ۳۰۰۸ جدیدش جایگاه خود را در کراس‌اوورهای شاسی بلند برجسته سازد و به همین دلیل باید بهترین دانش و استراتژی خود را برای تحرک بیشتر بازار به کار ببرد. این خودروساز اروپایی در اولین قدم از سامانه i-Cockpit خود برای این منظور استفاده می‌کند.

ورود به داخل این خودرو شگفتی، قدرت، کیفیت و نوآوری دارد. داشبوردی از آینده، جذاب و دیدنی بلافاصله چشمانتان را می‌گیرد. این تجهیزات و فناوری‌های منسجم متعلق به آخرین نسل داشپورت خودروهای پژو با نام i-Cockpit هستند.

قسمتی از یک کابین هواپیما که این بار برای یک خودرو بازسازی شده‌ وهمه چیز با فناوری‌های برتر به افزایش دقت و لذت راننده کمک می‌کند.

درون کابین با طراحی موسوم به i-Cockpit، از دکمه‌های حسی، روشنایی محیطی پیشرفته، نمایشگر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی برای راننده و ۸.۰ اینچی لمسی برای سیستم سرگرمی، سقف شیشه‌ای پانوراما و فرمان اسپورت با روکش چرم تشکیل شده است.

عکس: رونمایی از شاسی بلند جدید پژو

به‌علاوه این خودرو نخستین خودروی جهان است که به‌صورت کارخانه‌ای مجهز به سیستم صوتی کانونی Hi-Fi ساخته شده است. کاهش تعداد دکمه‌ها و استفاده از نمایشگر دیجیتالی داشبورد با افکت‌های زیبا و پنج حالت قابل انتخاب، صندلی‌های اسپرت مجهز به ماساژور و قابل تنظیم در ۸ وضعیت، تهویه مطبوع خودکار، سیستم ناوبری سه‌بعدی، سازگاری با برنامه‌های اپل کارپلی و گوگل آندروید اتو و تزئینات کرومی باعث شده تا سواری و نشستن پشت فرمان این خودرو بسیار خواستنی شود.

فرمان خودرو کمی تغییر کرده جمع و جورتر شده و از گردی کامل درآمده است. می‌توان در آن خطوط صاف و مسطحی را مشاهده کرد که گویی کنترل فرمان را برای راننده آسانتر می‌کنند.
صفحه نمایشگر 8 اینچی مرکز داشبورد برای کنترل هوای درون کابین، تنظیمات ناوبری، پارامترهای خودرو و برنامه‌های موبایل و تلفن ساخته شده‌اند.

یکی از واحدهایی که در این نمونه از آن رونمایی شده، صفحه 12.3 اینچی با گرافیکی از آینده است که کارایی‌های زیادی را برای کاربررقم می زند 3008 جدید روی پلتفرم ماژولار و مقیاس‌پذیر EMP2 بنا شده که به گفته پژو تا 100 کیلوگرم سبک‌تر شده است.

عکس: رونمایی از شاسی بلند جدید پژو

طول خودرو ۴۴۵۰ میلی‌متر است و فاصله بین دو محور نیز ۸۰ میلی‌متر افزایش یافته که باعث بهبود فضای سرنشینان شده است.در مقایسه با نسل اول پژو ۳۰۰۸ که در سال ۲۰۰۸ معرفی شده بود، طراحی نسل دوم باشکوه‌تر و البته خشن‌تر شده است. کاپوت برآمده و کشیده‌تر شده و دیگر آن فرم ون گونه در آن دیده نمی‌شود.

جلوپنجره بزرگ روی سپر هم جای خود را به جلوپنجره‌ای مشبک با نشان شیر در وسط آن با حاشیه کرومی داده و هواکش‌های روی سپر نیز مجزا شده‌اند. بعلاوه چراغ‌های خودرو هم از نوع دندانه‌ای و با نوار لامپ‌های روزتاب از نوع LED هستند خط شانه کناری بالاتر، ستون‌های سقف تیره رنگ، چرخ‌های آلیاژی بزرگ‌تر، حفاظ‌های جانبی و اسپویلر سقفی عقب و چراغ‌های عقب پنجه مانند از دیگر نکات طراحی نسخه جدید ۳۰۰۸ می‌باشند.

مشتریان پژو می‌توانند از بین دو گزینه بنزینی و چهار گزینه دیزلی دست به انتخاب بزنند. مدل پایه مجهز به موتور ۱.۲ لیتری PureTech ۱۳۰ و مدل بعدی مجهز به موتور ۱.۶ لیتری THP ۱۶۵ است.

موتورهای دیزلی نیز شامل ۱.۶ لیتری BlueHDi با قدرت ۱۰۰ و یا ۱۲۰ اسب بخار و ۲.۰ لیتری BlueHDi با خروجی‌های ۱۵۰ یا ۱۸۰ اسب بخار هستند. برای مدل‌های پایه از گیربکس شش سرعته دستی و مدل‌های بالاتر از گیربکس شش سرعته خودکار استفاده می‌شود.

عکس: رونمایی از شاسی بلند جدید پژو
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      موتورش ضعیفه

      پاسخ ها

      • کاربر قدیمی

        فکر می کنم موتور توربو شارژ باشد

    • خلیفات

      وای

    • بدون نام

      منتظر بودن تا مدل 2008 را به ایران با منت بندازن وبعد اینو رو کنند.
      باز ایران از فرانسه رودست خورد!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج