۳۳۲۸۴۹
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

گرمترین استان‌ ها در اردیبهشت ۹۵

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به افزایش ۲۰ درصدی بارش استان تهران نسبت به سال گذشته، لیست گرم‌ترین استان‌های کشور را طی ماه گذشته اعلام کرد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به افزایش ۲۰ درصدی بارش استان تهران نسبت به سال گذشته، لیست گرم‌ترین استان‌های کشور را طی ماه گذشته اعلام کرد.

شاهرخ فاتح با اشاره به اینکه از ابتدای سال آبی امسال (۹۵-۹۴ ) تا ۴ خرداد ۹۵ کل کشور ۲۲۱ میلی‌متر بارش دریافت کرده است، گفت: این میزان بارش در مقایسه با بلندمدت در شرایط طبیعی است. همچنین در مقایسه با سال گذشته بارش امسال ۲۱ درصد بیشتر بوده است.

گرمترین استان‌ ها در اردیبهشت 95

استان‌های کم‌بارش کشور

وی با اشاره به استان‌های کم بارش کشور از ابتدای سال آبی امسال تا ۴ خرداد ۹۵، اظهار کرد: استان‌های یزد با ۴۳ درصد، خراسان جنوبی با ۳۴ درصد و سیستان و بلوچستان با ۳۲ درصد کاهش بارش نسبت به بلندمدت مواجه بوده و کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور در این بازه زمانی محسوب می‌شوند.

ایلام، کرمانشاه و لرستان استان‌های پربارش کشور

رئیس مرکز ملی خشکسالی در ادامه به استان‌های پربارش کشور در این مقطع زمانی اشاره کرد و افزود: استان‌های ایلام با ۶۳ درصد، کرمانشاه ۴۷ درصد و لرستان با ۴۴ درصد استان‌های پربارش کشور بودند.

بارش تهران کاهش یافته است

فاتح همچنین با بیان اینکه استان تهران از ابتدای سال آبی امسال تا ۴ خرداد، ۲۴۶ میلی‌متر بارش دریافت کرده است، گفت: بارش این استان در مقایسه با بلندمدت ۸ درصد کاهش و در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

دما

این کارشناس سازمان هواشناسی در بخش دیگر گفت‌وگو با اشاره به اینکه دمای کل کشور در اردیبهشت ماه حدود ۱.۵ درجه سلسیوس گرم‌تر از شرایط طبیعی اردیبهشت ماه بوده است، گفت: استان‌های البرز، سمنان و تهران نسبت به بقیه استان‌ها اردیبهشت گرم‌تری را در مقایسه با وضعیت طبیعی و بلند مدت خودتجربه کرده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرنیا

      اگه جرات دارین الان بیایین خوزستان از حالا داریم تو گرما هلاک میشیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج