۳۳۳۱۲
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

مورینیو: از زندگی شخصی ام متنفرم

سرمربی رئال مادرید از اینکه نمی تواند مانند مردم عادی زندگی کند، ناراحت است. او در مصاحبه با «CNN» از زندگی شخصی اش و آرزو برای بازگشت به لیگ برتر انگلیس گفته است

مورینیو: از زندگی شخصی ام متنفرم

تماشا: سرمربی رئال مادرید از اینکه نمی تواند مانند مردم عادی زندگی کند، ناراحت است. او در مصاحبه با «CNN» از زندگی شخصی اش و آرزو برای بازگشت به لیگ برتر انگلیس گفته است

ژوزه مورینیو، سرمربی رئال مادرید، تنها مربی که توانسته در 3 لیگ معتبر اروپا قهرمان شود، در مصاحبه ای با «سی ان ان» از زندگی شخصی اش گفته است. بعد از قهرمانی در لیگ همراه چلسی، اینتر و رئال مادرید و البته همراه پورتو در زادگاهش، اعلام کرده که به جایگاهی رسیده که در 12 سالگی آرزویش را داشته است. زمانی که فوتبال بازی می کرده اما حالا که به این آرزو رسیده از زندگی اش رضایت کامل ندارد: «از زندگی شخصی ام نفرت دارم. متنفرم که نمی توانم پدری معمولی باشم که با پسرش برای فوتبال بازی کردن بیرون می رود و برای تماشای مسابقات فوتبال همراه دیگر پدران بچه ها، پسرش را همراهی کند. یک بار برای تماشای فوتبال پسر 12 ساله ام رفته بودم که همه برای گرفتن عکس و امضا پیش من آمدند. بعضی ها با من بحث می کردند. بعضی ها هم پشت دروازه تیمی که پسرم در آن بازی می کرد نشسته بودند و او را هو می کردند.»

مورینیو به غیر از تبحر در به قهرمانی رساندن تیم ها، در تیتر اصلی شدن و روی جلد روزنامه ها رفتن هم موفق است. در جدی ترین اقدام برای جلب نظر جراید دنیا او انگشتش را در چشم تیتو ویلانوا، سرمربی فعلی بارسا که در آن زمان کمک مربی بود، فرو کرد: «مردم فکر می کنند مرا به خوبی می شناسند در حالی که اصلا مرا نمی شناسند. مردم مربی را با فوتبال و تیمش می شناسند و شناختشان فقط محدود به 90 دقیقه های فوتبال است اما نباید اینگونه قضاوت کرد. من برای تفریح مربی نشده ام و در آن اوضاع باید متفاوت باشم. من در زمین هستم تا کارم را انجام دهم. آنجا هستم تا برنده شوم. آنجا هستم تا سعی کنم ببرم. هر بازی برای من حکم آخرین بازی عمرم را دارد اما مردم به من نگاه می کنند و فکر می کنند آن چیزی که می بینند اخلاق و شخصیت من است. بعد از فوتبال کنفرانس مطبوعاتی مکانی دیگر برای شناختن اخلاق من است. کنفرانس مطبوعاتی در حالی برگزار می شود که بازی هنوز انجام نشده یا اینکه بازی تمام شده است. خود کنفرانس مطبوعاتی یک مسابقه است.»

مورینیو: از زندگی شخصی ام متنفرم

او معتقد است که از نظر رسانه ها هم حتی او یک شخصیت متفاوت دارد: «مردم مانند دوستانم مرا نمی شناسند و هیچ وقت نمی توانند مثل خانواده ام مرا درک کنند. من به عنوان مربی در تیم با بازیکنانم رابطه ای دارم که رابطه کاری است اما در بیرون زمین با آنها دوست هستم. به همین دلیل نمی خواهم بحث کنم و بگویم که مردم اشتباه فکر می کنند. فقط می گویم به چشم بد به من نگاه می کنند. آنها هر چه می بینند را باور می کنند.»

مورینیو مدعی شده که می خواهد حداقل ۲ دهه دیگر مربیگری کند: «من عاشق وقت گذراندن با خانواده ام هستم. دوست دارم با آنها در خیابان قدم بزنم. مثل انسان های عادی اما واقعا زندگی متفاوتی دارم. هر کجا که می روم مردم نزدیک من می شوند. امیدوارم روزی برسد که وقتی فوتبال را کنار گذاشتم بتوانم برای مدت ۵-۴ سال مانند مردم عادی زندگی کنم. قصد دارم تا ۷۵-۷۰ سالگی مربیگری را ادامه دهم.»

بعد از رساندن پورتو به قهرمانی اروپا در سال ۲۰۰۴، مورینیو به انگلیس رفت و سرمربی چلسی شد. او با چلسی در سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ قهرمان لیگ برتر شد و حالا مدام صحبت از بازگشت به انگلیس می کند. محتمل ترین گزینه برای او در لیگ برتر منچستریونایتد و جانشینی سر الکس فرگوسن است.

این دو مربی رابطه خوبی با هم دارند و مورینیو سرمربی یونایتد را «رئیس» صدا می زند: «من به او می گویم رئیس چون رئیس همه مربیان دنیاست و امیدوارم وقتی به انگلیس برگردم او هنوز سرمربی یونایتد باشد. من زیاد در مورد بازگشت به انگلیس فکر نمی کنم. مخصوصا که قراردادی ۴ ساله با رئال دارم و وقتی آن را امضا کردم یعنی امضا کردم. امضا کردم چون می خواهم در رئال باشم. در این برهه زمانی به تیمی غیر از رئال فکر نمی کنم.

من فقط می گویم که بعد از مربیگری در ایتالیا، اسپانیا، انگلیس و پرتغال دوست دارم دوباره انگلیس را تجربه کنم. برای انتخاب انگلیس چندین دلیل دارم اما اینکه چه زمانی به آن لیگ بازگردم مشخص نیست. ایده ای ندارم و در حال حاضر خوشحالم که مربی بهترین تیم دنیا هستم.»

«با آبراموویچ در تماس هستم»

مورینیو یک خانه در لندندارد و گفته می شود که هنوز هم با رومان آبراموویچ، مالک روس ثروتمند آبی ها رابطه نزدیکی دارد. او پیش از این اعلام کرده بود که آبراموویچ نقشی کلیدی در انتقال اسین به رئال داشته است و تمام تلاشش را کرده تا قبل از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات او را به چلسی قرض بدهد: «ما با هم در تماس هستیم. آخرین نمونه همکاری ما هم اسین است. او قرار بود به یک باشگاه دیگر برود و به محض اینکه من با آبراموویچ تماس گرفتم و به او گفتم «لطفا اسین را به دوستت بده» او هم شرایط انتقالش به رئال را فراهم کرد. رابطه ما فوق العاده است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن71

      عاشقشم
      این باید سرمربی علی کریمی و فرهاد مجیدی باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج