جاباما
۳۳۳۱۹۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

HTC به تولید نکسوس ۹ خاتمه داد

نکسوس ۹ تقریبا به پایان راه خود رسیده است. HTC تایید کرده که تولید تبلت پرچمدار گوگل را متوقف کرده است. گوگل نیز از یک ماه پیش، فروش‌ آن را در گوگل پلی متوقف کرده بود.

وب سایت آی‌تی رسان: نکسوس ۹ تقریبا به پایان راه خود رسیده است. معمولا در این موقع از سال، اخبار درباره محصولات سری نکسوس بسیار زیاد است. چه کسی آنها را تولید می‌کند، چه مشخصاتی دارند و یا زمان ارایه آنها کی است، سوالاتی بود که در این موقع سال بسیار پرسیده می‌شد. اما امسال طرفداران این محصولات باید با این خبر مواجه شوند.

HTC به تولید نکسوس 9 خاتمه داد

HTC تایید کرده که تولید تبلت پرچمدار گوگل را متوقف کرده است. گوگل نیز از یک ماه پیش، فروش‌ آن را در گوگل پلی متوقف کرده بود. البته هنوز برخی از مدل‌های نکسوس ۹ در وب‌سایت HTC قابل خرید هستند.

حذف نکسوس ۹ و نبود هیچ جایگزینی برای آن، کم اهمیت‌تر شدن تبلت‌های معمولی را نشان می‌دهد. شاید بتوان Pixel C را جایگزینی برای آن دانست، که البته در رده تبلت‌های هیبریدی مانند سرفیس پرو قرار می‌گیرد. Pixel C یکی از قدرتمندترین و شکیل‌ترین تبلت‌های اندرویدی موجود در بازار است. گزارشی هم که چندی پیش از وضعیت بازار تبلت‌ها منتشر شده بود، خبر از آن داشت که تبلت‌های معمولی در حال افول و تبلت‌های هیبریدی در حال افزایش فروش هستند. در بازار تبلت‌های هیبریدی، مایکروسافت رهبری می‌کند و می‌توان گفت که تقریبا این بازار را ایجاد کرده است.

نکسوس ۹ هیچ وقت سرو صدای خلف خود یعنی نکسوس ۷ را ایجاد نکرد. نکسوس ۷ که ساخت ایسوس بود، به خاطر قیمت ۱۹۹ دلاری، مورد تحسین واقع شده بود. نکسوس ۹ با قیمت ۳۹۹ دلاری بیشتر برای رقابت با آیپد ساخته شده بود. با این حال، یکی از بهترین تبلت‌های اندرویدی بود.

نکته جالب این است که توقف تولید این تبلت به دلیل عدم تقاضا نبوده است. HTC می‌گوید که این تبلت تنها به دلیل اتمام چرخه تولید، دیگر ساخته نمی‌شود. توقف ساخت این تبلت، بحث‌ها را درباره نسخه جدید تبلت نکسوس داغ می‌کند، اما این نیز به دلیل اشباع بازار تبلت، غیر محتمل است. گوگل دو روز پیش نیز از توقف تولید نکسوس پلیر خبر داده بود. نکسوس پلیر اولین محصولی بود که تلویزیون اندروید را اجرا می‌کرد. با در نظر گرفتن این خبر، به‌نظر می‌رسد که گوگل دیگر چندان امیدی به محصولات رده نکسوس ندارد و بعید نیست که در آینده از ساخت اسمارت فون‌های نکسوس نیز دست بکشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج