جاباما
۳۳۳۲۳۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

کارتر:‌ رهبر جدید طالبان منطقی تر باشد

وزیر دفاع آمریکا در جریان سخنرانی در دانشکده جنگ دریایی در نیوپورت واقع در رود آیلند تاکید کرد: امیدواریم رهبر جدید طالبان منطقی‌تر باشد و به این نتیجه برسد که آنها نمی‌توانند پیروز شوند.

خبرگزاری ایسنا: وزیر دفاع آمریکا در جریان سخنرانی در دانشکده جنگ دریایی در نیوپورت واقع در رود آیلند تاکید کرد: امیدواریم رهبر جدید طالبان منطقی‌تر باشد و به این نتیجه برسد که آنها نمی‌توانند پیروز شوند.

به گزارش سایت وزارت دفاع آمریکا، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا گفت: نیروهای امنیتی افغانستان با کمک آمریکا قوی‌تر از شبه نظامیان طالبان هستند در نتیجه این جایگزین به منظور قبول صلح با دولت کابل شکست کامل طالبان در میدان جنگ محسوب می‌شود. این وضعیتی است که قصد داریم شبه نظامیان طالبان را در آن قرار دهیم.

کارتر افزود: اگر رهبر طالبان منطقی باشد به این نتیجه خواهد رسید که آنها نمی‌توانند تنها با سلاح پیروز شوند. زمان نشان خواهد داد که آیا این فرد به این نتیجه خواهد رسید یا خیر.

کارتر در خصوص برنامه‌های آتی آمریکا گفت: برنامه ما در افغانستان کاهش سربازان آمریکایی در این کشور است اما نیروهای آمریکایی که در افغانستان می‌مانند مدت طولانی را در این کشور سپری و از نیروهای امنیتی افغان حمایت خواهند کرد.

وی افزود: ما و متحدان ناتو به کمک‌های مالی خود به نیروهای امنیتی افغان ادامه خواهیم داد و در افغانستان خواهیم بود تا از نیروهای امنیتی افغان و ماموریت مقابله با تروریسم‌ حمایت کنیم.

اشتون کارتر در ادامه سخنرانی خود اشاره کرد: حتی با وجود مشکلات در دیگر بخش‌های جهان بسیار مهم و حیاتی است که آمریکا به توازن خود در آسیای شرقی و اقیانوس آرام ادامه دهد.

دانشگاه جنگ دریایی برای افسران ارشد و میان رده از تمامی شاخه‌های نیروهای مسلح و همچنین مقامات غیرنظامی دولت و افسران نیروی دریایی آموزش نظامی فراهم می‌کند.

کارتر گفت: آمریکا باید به مشارکت در وضعیت رقابتی طولانی مدت با روسیه و چین ادامه دهد چرا که آنها جز کشورهای قدرتمند هستند و عموما دسترسی جغرافیایی بیشتری نسبت به دیگر کشورها دارند که این مساله کششی برای توانایی‌های ما محسوب می‌شود اما ما در این حوزه سرمایه‌گذاری بسیاری انجام داده‌ایم.

کارتر منطقه آسیا - اقیانوسیه را منطقه‌ای که بیشترین پیامدهای جهان را در خود جای داده و خانه اکثر کشورهای پرجمعیت جهان و برخی از بزرگترین اقتصادهای جهان است، توصیف کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج