۳۳۳۵۷۶
۵۱۰۴
۵۱۰۴
پ

هشت کاور آلبوم شگفت انگیز تاریخ

هر چه کارشناس ها در تمامی زمینه ها نظر عام مردم را به عنوان عاملی تعیین کننده ندانند، در زمینه طراحی آلبوم کاورها با بررسی وضعیت بازار خارج می توان به این نتیجه رسید که در بسیاری از مواقع نظر مردم نشان از خوب یا بد بودن یک آلبوم کاور دارد.

هفته نامه تماشاگران امروز: هر چه کارشناس ها در تمامی زمینه ها نظر عام مردم را به عنوان عاملی تعیین کننده ندانند، در زمینه طراحی آلبوم کاورها با بررسی وضعیت بازار خارج می توان به این نتیجه رسید که در بسیاری از مواقع نظر مردم نشان از خوب یا بد بودن یک آلبوم کاور دارد. اوایل دهه ۷۰ میلادی بود که پینک فلوید آلبوم «نیمه تاریک ماه» را منتشر کرد. درصد بالایی از موفقیت این آلبوم مدیون آلبوم کاور فوق العاده آن است. قطعات نیمه تاریک ماه در کنار آلبوم کاور آن در سال های اوج راک اند رول توانست تبدیل به امضای پینک فلوید شود. نیمه تاریک ماه تا حدی محبوبیت یافت که آن را تبدیل به پرفروش ترین آلبوم تاریخ (تا سال ۱۹۸۳) کرد.

ولوتآندر گراوند و نیکو

تمام این توضیحات را دادیم اما شاید بهترین آلبوم کاور تمام تاریخ به «ولوتآندر گراوند و نیکو» برای اولین آلبوم شان با همین نام اختصاص داشته باشند. اندی وارهول افسانه ای در دهه ۶۰ میلادی طرح این موز را روی آلبوم قرار داد. آلبومی که در ابتدا ۳۰ هزار نسخه بیشتر نفروخت اما بسیاری اعتقاد دارند که تمام آن ۳۰ هزار خریدارش چنان تحت تاثیر قرار گرفتند که هر کدام یک گروه موسیقی را تشکیل دادند.

هشت کاور آلبوم شگفت انگیز تاریخ


ابی رود

هر چه موسیقی بیتل ها مخاطب عام فراوانی داشت، تفکرات گروه در مسیری کاملا متفاوت و خاص پیش می رفت. طراحی آلبوم کاور «ابی رود» مفهومی کاملا مشخص از «خاص» بودن را به نمایش در می آورد؛ تنها آلبوم بیتل ها که هیچ نامی از گروه در آن دیده نمی شود و جان لنونی که با لباس یک دست سفید از کادرش خارج می شود.

هشت کاور آلبوم شگفت انگیز تاریخ


لدزپلین

طراحی کاور اولین آلبوم «لدزپلین» در نگاه اول کاملا کلیشه ای و بعد از گوش دادن به موسیقی کاملا برازنده آن است. لدزپلینی که در آسمان می سوزد و چند دقیقه بعد با زمین خوردنش صدها نفر جان خود را از دست می دهند. هیچ چیز آرامی در کاور آلبوم لدزپلین دیده نمی شود. هیچ چیز آرامی هم در موسیقی آنها جایی ندارد.

هشت کاور آلبوم شگفت انگیز تاریخ


نیمه تاریک ماه

هزاران جوان، امروزه بدون اینکه بدانند این طرح برای سال ها نماد پینک فلوید بوده آن را روی تی شرت خود دارند. چه دلیلی از این بهتر می خواهید که کاور آلبوم یک گروه تبدیل به نماد آن شده و به قدری فراگیر شود که دیگ راز قالب کاور آلبوم خارج شود. کاور نیمه تاریک ماه همه آن چیزی که پینک فلوید در موسیقی ارائه می کند را به نمایش درآورده است.

هشت کاور آلبوم شگفت انگیز تاریخ


ناس

در میان انبوه کاورهای کلیشه ای ژانر هیپ هاپ، «ناس» تغییری بزرگ ایجاد کرد و به جای قرار دادن تصاویر همیشگی، ترکیبی از هفت سالگی خود و عکس معروف دیوید کلینچ را برای کاور آلبوم «ایماتیک» انتخاب کرد. قطعات این آلبوم ارتباط مستقیمی با محل بزرگ شدن ناس دارند که طبق توضیحات خودش در کودکی تمام افکارش را شکل داده بودند.

هشت کاور آلبوم شگفت انگیز تاریخ


الویس پریسلی

الویس در میانه دهه 50 میلادی به خوبی می دانست که تمام رفتار و علایقش فراگیر می شوند و همین موضوع در طراحی کاورش آلبومش نیز موثر بود. تصویری از الویس پریسلی جادویی آن سال ها که فریاد می زند و در کنار آن نام آلبوم و خواننده با دو رنگ سبز و قرمز نقش بسته، طراحی به شدت ساده این کاور، فراگیر شده و بسیاری از گروه های راک در آینده از آن الهام گرفتند.

هشت کاور آلبوم شگفت انگیز تاریخ


عروسک گردان

در سال هایی که ژانر متال درگیر حاشیه شده بود، به مرور زیرشاخه «ترش» فراگیر شد و متالیکا با انتشار «عروسک گردان» مشخصات دقیق این سبک انتقادی را به نمایش درآورد. عروسک گردان به سیاست های اشتباه آمریکا و دولت های بزرگ دنیا اشاره دارد و آنها را به عنوان عروسک گردان سربازهایی که بی دلیل در جنگ جان خود را از دست می دهند، معرفی می کند.

هشت کاور آلبوم شگفت انگیز تاریخ


CASH

سال ها در اوج قرار داشت و تنها یک سال بعد از انتشار آلبومش از دنیا رفت. کاور آلبوم سیاه و سفید و ساده است و البته نشان دهنده اینکه جانی کش در انتهای راه قرار دارد. این همه آن چیزی بود که باعث می شود سادگی در زمان مناسب تبدیل به بهترین ابزار برای موفقیت شود. جانی کش که سال ها در قله های موسیقی دنیا بود، به خوبی تنهایی اش در سال های انتهایی زندگی را به نمایش در می آورد.

هشت کاور آلبوم شگفت انگیز تاریخ
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج