جاباما
۳۳۳۷۵۰
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

خودروی مصرفی از آمریکا وارد ایران نشده

معاون سازمان توسعه تجارت ایران ضمن رد واردات خودروی مصرفی از آمریکا به ایران گفت: خودرو کالای مصرفی است و اجازه ورود آن از آمریکا به ایران داده نمی‌شود.

خبرگزاری ایسنا: معاون سازمان توسعه تجارت ایران ضمن رد واردات خودروی مصرفی از آمریکا به ایران گفت: خودرو کالای مصرفی است و اجازه ورود آن از آمریکا به ایران داده نمی‌شود.

محمدرضا مودودی اظهار کرد: علاوه بر این هیچ یک از افراد نمی‌توانند با توجه به وجود موارد قانونی، خودروی مصرفی را به جای خودروی سرمایه‌ای جا بزنند و برای واردات آن اقدام کنند، چرا که در نهایت گمرک مانع ورود خودرو به کشور خواهد شد.

وی در ارتباط با ردیف واردات خودرو اظهار کرد: خودرو کالای مصرفی است اما باید بدانیم برخی خودروها مانند کامیونت‌ها، کامیون‌ها، اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها در ردیف خودروهای تجاری یا سرمایه‌ای قرار می‌گیرند.

مودودی در پاسخ به این سوال که شنیده می‌شود برخی اقدام به دور زدن قانون کرده و با جا زدن ردیف خودروهای مصرفی به جای خودروهای سرمایه‌ای سعی در واردات خودرو از کشوری مانند آمریکا دارند، تصریح کرد: چنین مسئله‌ای صحت ندارد. خودروهای سواری، تجاری محسوب نمی‌شوند و نمی‌توان به این صورت کالا را به کشور وارد کرد.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: حتی اگر ثبت سفارش هم صورت گیرد و واردات انجام شود باید مجوزهای لازم در گمرک اخذ شود، چرا که قطعا بررسی‌های لازم انجام می‌شود و پس از آن اجازه ترخیص از گمرک توسط مسئولان داده می‌شود.

مودودی با اشاره به اینکه صرفا ثبت سفارش به منزله ورود کالا به کشور نیست، تصریح کرد: این امکان وجود ندارد که کسی بتواند قانون را دور بزند. همه مسائل در مرز و گمرک مجددا بررسی می‌شود و حتی ممکن است کالایی وارد گمرک شود اما در صورت عدم کسب مجوزهای لازم اجازه ترخیص به آن داده نمی‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهروز عزیزی

      سلام واردات خودرو امریکا یی به هر نحو خیانت به نظام ایران هست امریکا شیطان بزرگ جهان هست به نظر بنده قراداد خودرو با المان بستن بسیار نیکوست .کارمند گمرک هستم

    • عزیزالعلی

      سلام علیکم حرف جالب زده برادرمون امریکاه شیطان بزرگ است ماکه ملت ایران هستیم بااین لعنتی رابطه نداریم ونخواهیم داشت برادرکه کارمند گمرک هستی این ماشینهای امریکایی درخیابان شهرهایه وطن عزیز ازطریق هوای واردکشورشودند این همارها وشفرها ودیگر خودروهای اخرین مدیل که وارد کشورمیشن ازکجاواردشودن میتونم جواب بگیرم یافقد به همدگرخوالی میبندیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج