جاباما
۳۳۳۷۶۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

کنترل موشک‌های هسته ای با فلاپی‌دیسک

سازمان دفاع آمریکا برای انجام پرتاب های موشکی اش از جمله بمب های هسته ای و موشک های بالستیک، هنوز سیسم کامپیوتری پیش از تاریخ فلاپی دیسک استفاده می کند.

وب سایت دیجیاتو - محسن وفانژاد: گزارش جدیدی که اخیرا منتشر شده نشان می دهد بخش اعظمی از موشک های هسته ایالات متحده آمریکا هنوز توسط تکنولوژی دهه ۷۰ دیسک های فلاپی ۸ اینچی کنترل می شوند.

کنترل موشک‌های هسته ای با فلاپی‌دیسک

بر اساس این گزارش، سازمان دفاع آمریکا برای انجام پرتاب های موشکی اش از جمله بمب های هسته ای و موشک های بالستیک، هنوز سیسم کامپیوتری پیش از تاریخ فلاپی دیسک استفاده می کند. در واقع سیستم ها بر آن اساس توسعه یافته بودند و طی نیم قرن، هیچ تغییری ایجاد نشده است.

در همین خبر آمده که ۶۱ میلیارد دلار مالیات سالانه ای که آمریکایی ها می پردازند خرج چه می شود. والری هندرسون، سخنگوی پنتاگون توضیح می دهد که این سیستم باقی می ماند و تغییری نمی کند چون هنوز کارایی کاملی دارد و لزومی به تغییر دیده نمی شود. فلاپی دیسک ها حجم حافظه ۲۳۷.۲۵ کیلوبایتی را می توانند درون خود نگه دارند، چیزی در حدود ۱۵ ثانیه صدا، یکی-دو ثانیه ویدیو و دو-سه عکس نسبتا با کیفیت بزرگ.

اگر بخواهید این دیسک ها را با حافظه های ۳۲ گیگابایتی مقایسه کنید، نیازمند ۱۳۰ هزار دیسک فلاپی هستید. حالا این دیسک ها را روی هم بگذارید تا ارتفاع شان به ۲۰۰ متر برسد. با این حال، هندرسون می گوید تا اواخر سال ۲۰۱۷ برنامه دارند تا فلاپی ها را حذف کرده و سیستم های پیشرفته تری را جایگزین کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج