جاباما
۳۳۳۸۵۲
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

چه عواملی سفیدی و زیبایی دندان‌های شما را تهدید می‌کنند

خانه تکانی از نوع دندانی!؟

سلامت و سفیدی دندان‌ها تاثیر زیادی در چهره شما دارد؛ با دندان‌هایی سفید می‌توان با اطمینان بیشتری لبخند زد. بهتر است کمی هم برای دندان‌های خود وقت بگذارید و تغییر را در چهره خود احساس کنید.

مجله سیب سبز: سلامت و سفیدی دندان‌ها تاثیر زیادی در چهره شما دارد؛ با دندان‌هایی سفید می‌توان با اطمینان بیشتری لبخند زد. بهتر است کمی هم برای دندان‌های خود وقت بگذارید و تغییر را در چهره خود احساس کنید. دندان‌‌ها ممکن است به دلایل زیادی از جمله پیری، جنس دندان و به علت پوسیدگی‌ها، سیاه یا خاکستری شوند. بسیاری افراد سراغ انواع راه‌حل‌ها برای سفید کردن دندان‌ها می‌روند. اگر دندان‌هایی تیره دارید، بهتر است برای چک کردن سلامت آنها دست به کار شوید و هرچه زودتر به پزشک مراجعه کنید.

در این مطلب برای آشنایی شما انواع شیوه‌های سفید کردن دندان‌ها و نکاتی که باید قبل از سفید کردن دندان‌ها رعایت شود، برای‌تان آورده‌ایم. اگر شما هم دل تان می خواهد مانند هنرپیشه‌های هالیوودی لبخند بزنید، این مطلب برای شماست.

خانه تکانی از نوع دندانی!؟

همه فاکتورهای تیرگی دندان

به مرور زمان و وقتی سن‌‌تان بالا می‌رود، موهای‌تان شروع به سفید شدن می‌كنند اما دندان‌ها چنین نیستند، آن‌ها با گذشت زمان سفیدی خود را از دست می‌دهند. دكتر مایكل آپا، دندان‌پزشك زیبایی در نیویورك می‌گوید با بالا رفتن سن بیرونی‌ترین لایه مینای دندان نازك‌تر می‌شود و عاج كه جزو لایه‌های درونی است بی‌حفاظ می‌ماند. این اتفاق اجتناب‌ناپذیر است اما سیگار كشیدن و مصرف غذاها و نوشیدنی‌هایی رنگی كه می‌توانند پارچه را لك كنند می‌تواند وضعیت را بدتر كند و موجب شود این تغییر رنگ دندان‌ها زودتر اتفاق بیفتد به‌خصوص اگر شما عادت نداشته باشید بلافاصله بعد از مصرف این گونه مواد مسواك بزنید.

چرا خاکستری می‌شوند؟

اگر تمام دندان‌ها با هم تیره شوند، احتمال پوسیدگی آن‌ها كم است. این باید نتیجه جرم حاصل از خوردن و آشامیدن یا در اثر خوردن برخی داروها باشد، در واقع خاكستری شدن دندان‌ها می‌تواند علت‌های متفاوتی داشته باشد، مثلا دكتر آپا، دندان‌پزشك زیبایی در نیویورك می‌گوید: «خاكستری شدن می‌تواند به دليل استفاده از آنتی‌بیوتیك تتراسایكلین باشد كه معمولا برای عفونت‌های تنفسی و آكنه‌های عفونی تجویز می‌شود. این دارو میزان كلسیم را در مینای دندان افزایش می‌دهد و در نتیجه رنگ‌ها تیره‌تر به‌نظر می‌رسد.

اگر در سنین نوجوانی و جوانی از این دارو استفاده می‌كردید دندان‌ها به مرور تغییر رنگ می‌دهند و خاكستری می‌شوند و این روند با افزایش سن ادامه می‌یابد. اگر یك یا چند دندان مجاور هم تیره شوند (معمولا خاكستری یا قهوه‌ای) احتمالا آبسه‌ای پر از چرك در زیر آن‌ها تشكیل شده است. در این حالت امكان این‌كه دندان‌پزشك با جراحی ریشه دندان بتواند آن را نجات دهد وجود دارد اما اگر توجه نكنید، آبسه استخوان نگاهدارنده دندان را می‌خورد كه در این صورت باید دندان را كشید.

فرمولی برای سفیدی دندان‌ها

سفید كردن دندان‌ها، روشی است كه با استفاده از آن، رنگ زرد یا قهوه‌ای دندان‌ها را از بین می برند و دندان‌ها سفید و براق می‌شوند و شما لبخندی درخشان خواهید داشت. روش‌های متفاوتی برای سفید كردن دندان‌ها وجود دارد؛ از سفید كردن دندان‌ها به وسیله مواد شیمیایی گرفته تا استفاده از اسیدهای ضعیف و لیزر. گاهی‌اوقات ممكن است دندان‌پزشك با استفاده از ابزار خاصی، سطح دندان را سایش دهد و تغییر رنگ‌های سطحی دندان‌های شما را از بین ببرد، ولی آنچه بیش از سایر این روش‌ها طرفدار دارد، سفید كردن دندان‌ها با مواد شیمیایی است.

خانه تکانی از نوع دندانی!؟

سفید كردن دندان‌ها ممكن است كاملا در مطب دندان‌پزشكی انجام شود یا این كه دندان‌پزشك، وسایل و موادی را در اختیار شما بگذارد تا خودتان در منزل، دندان‌های‌تان را سفید كنید.بسیاری از افراد، تكنیك سفیدكردن دندان‌ها در خانه را ترجیح می‌دهند چون دیگر مجبور نیستند چند جلسه به دندان‌پزشك مراجعه كنند، اما مسلم است آنچه پزشك در مطب انجام می‌دهد تاثیر بیشتری دارد.

یک ساعته، دندان برفی شوید

این روزها در مطب‌های دندان‌پزشكی از دستگاهی به اسم زوم استفاده می‌شود كه می‌توان با استفاده از آن خیلی سریع دندان‌ها را سفید كرد؛ روش كار آن ساده است ابتدا دندان‌پزشك ژل مخصوص دستگاه را كه به لحاظ علمي به‌گونه‌اي طراحي شده كه قابل استفاده با لامپ دستگاه باشد را روي دندان‌ها مي‌مالد. لامپ دستگاه و ژل سفيد‌كننده به كمك همديگر به آرامي به دندان‌ها‌ي‌تان نفوذ كرده و تغيير رنگي و بدرنگي‌ها را از بين مي‌برند و در عرض ۴۵ دقیقه دندان‌های شما حتی تا ۶ درجه سفیدتر می‌شوند البته اگر دندان‌ها خیلی خاكستری شده باشند، نه تنها این روش بلكه هیچ روش دیگری هم نمی‌تواند سفیدی اولیه دندان‌ها را به آن‌ها بازگرداند.

سفیدكننده‌ها برای چه دندان‌هایی جواب نمی‌دهند

برای برخی از نواقص دندانی مثل بد ساخته شدن مینا و عاج استفاده از تركیبات سفيد‌كننده دندان جواب چندانی نمی‌دهد و نیاز به درمان‌های تكمیلی مثل لامینیت وجود دارد، همچنین دندان‌هایی كه بسیار حساس باشند نیز كاندید خوبی نیستند.

نوار سفید کننده بخریم؟

در داروخانه‌ها نوارهای سفیدكننده‌ای برای دندان‌ها وجود دارد كه ادعا دارند دندان‌ها را در مدت كوتاهی سفید می‌كنند. در این نوارها درصد بالایی پروكسید هیدروژن وجود دارد كه می‌تواند دندان را سفید كند اما نباید در استفاده از آن‌ها زیاده‌روی كرد.

خانه تکانی از نوع دندانی!؟

قبل از سفید كردن دندان‌ها باید بدانید

قبل اقدام به سفید کردن باید مواردی را در نظر گرفت، از جمله این‌كه سفید كردن دندان‌ها روی كامپوزیت موثر نیست و بهتر است از سفید كردن دندان‌هایی كه با این مواد ترمیم شده‌اند خودداری كنید، قبل از سفید كردن دندان‌ها باید از سلامت دندان و لثه مطمئن شد. سفید كردن دندان‌ها را نمی‌توان در مورد كسانی كه لثه‌های ملتهب دارند یا دچار پوسیدگی دندان هستند به كار برد. پس از سفید كردن ممكن است، دندان‌ها تا مدتی به سرما و گرما حساس باشندو بهتر است از خوردن غذاها و آشامیدنی‌های داغ یا سرد خودداری كنید تا این حالت زودتر برطرف شود. همچنین به‌علت باز شدن منافذ دندان هنگام سفید كردن دندان تا ۲۴ ساعت پس از سفید كردن از خوردن و آشامیدن غذاها و نوشیدنی‌های رنگی مثل خورش‌های رب‌دار، قرمه‌سبزی، نوشابه و چای خودداری كنید.

چرا لبه دندان‌ها پیدا نیست؟

هنگامی‌كه لبخند می‌زنید، لبه دندان‌ها مشخص نیست. در این موارد با استفاده از كامپوزیت رزین، روكش یا لامینیت می‌توان بر این مشكل فائق آمد. پیش از انجام كار باید وضعیت بر هم آمدن دندان‌ها در فك‌ از سوی دندان‌پزشك بررسی شود.

با دقت مسواک بزنید

تصور كنید دهان ۴ بخش دارد ، سمت راست، یكی چپ، یكی پایین و یكی در بالا، هر بخش را ۳۰ ثانیه مسواك بزنید، نخ دندان موادغذایی را از بیرون می‌كشد و نمی‌گذارد پلاك‌های میكروبی تشكیل شود و اكسیژن بین لثه‌ها و دندان‌ها حركت می‌كند.

خانه تکانی از نوع دندانی!؟

نگین بچسبانیم؟

نگین با استفاده از چسب مخصوصی و با مواد پركننده هم رنگ دندان به دندان‌تان چسبیده می‌شود. در تمام این مراحل شما به دست خودتان به مینای دندان‌تان آسیب زده‌اید تا نگینی را بر سطح آن بچسبانید.

بیماری‌های لثه آرام به شما حمله می‌كنند

باقی ماندن پلاك‌های میكروبی و مسواك زدن محكم و خشن می‌تواند به لثه آسیب برساند. با بالا رفتن سن میزان ترشح بزاق دهان كاهش می‌یابد، و همین امر برای لثه‌ها خوشایند نیست و در سنين بالا ۷۰درصد افراد به نوعي از بيماري‌هاي لثه‌ مبتلا هستند.

نکته هایی که شاید به کارتان آید

با دقت مسواک بزنید

تصور كنید دهان ۴ بخش دارد ، سمت راست، چپ، پایین و بالا؛ هر بخش را ۳۰ ثانیه مسواك بزنید.

تیرگی دندان‌ها

اگر تمام دندان‌ها با هم تیره شوند، باید به علت جرم حاصل از خوردن و آشامیدن یا در اثر خوردن برخی داروها باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج