جاباما
۳۳۳۸۷۸
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

اظهارات وزیر ارتباطات درباره فیلترینگ تلگرام

وی با بیان این‌که قرار مسوولان تلگرام با مشترکان این است که سایت‌های غیراخلاقی منتشر نکنند، گفت: خود آنها نیز به دنبال این هستند که روبات هوشمندی قرار دهند که از آپلود فایل‌های غیراخلاقی جلوگیری کنند و همچنین اعلام کردند که در صورت اعلام سایت‌های غیراخلاقی در کمتر از شش ساعت این سایت‌ها را می‌بندند.

ایسنا: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تعیین تکلیف تعرفه‌های مخابرات در جلسه‌ای که فردا برگزار می‌شود خبر داد.

اظهارات وزیر ارتباطات درباره فیلترینگ تلگرام

محمود واعظی امروز در حاشیه همایش روابط عمومی، افکار عمومی و فضای مجازی با اشاره به تغییر تعرفه‌های مخابرات اظهار کرد: در کارگروه جلسات متعددی داشتیم و با توجه به برگزاری جلسات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به صورت هر دو هفته یکبار، فردا صبح نیز جلسه‌ای خواهیم داشت که امیدواریم در آن درباره‌ی تعرفه‌های مخابرات به توافق برسیم.

وی همچنین درباره وعده ارزان‌شدن اینترنت از ابتدای سال توضیح داد: ارزان شدن قیمت اینترنت ثابت و موبایل نیز در جلسه فردا بررسی می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به موضوع ترابرد‌پذیری بیان کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی بین اپراتورها نیست و همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود. هر سه اپراتور، شرکت مخابرات و شرکت زیرساخت با رگولاتور همکاری دارند و نشست‌های مختلفی برگزار می‌شود.

واعظی به فیلترینگ هوشمند تلگرام اشاره و افزود: همه تلاش خود را می‌کنیم که کانال‌های غیراخلاقی تلگرام مسدود شود و چه بسا تعداد زیادی از آنها مسدود شده اما فکر می‌کنیم باید با قوت بیشتری این موضوع را پیگیری کنیم.

وی با بیان این‌که قرار مسوولان تلگرام با مشترکان این است که سایت‌های غیراخلاقی منتشر نکنند، گفت: خود آنها نیز به دنبال این هستند که روبات هوشمندی قرار دهند که از آپلود فایل‌های غیراخلاقی جلوگیری کنند و همچنین اعلام کردند که در صورت اعلام سایت‌های غیراخلاقی در کمتر از شش ساعت این سایت‌ها را می‌بندند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به فعالیت شورای عالی فضای مجازی بیان کرد: شورای عالی فضای مجازی آنچه که مرکز ملی فضای مجازی آماده کرده را در جلسات تشکیل شده مورد بررسی قرار می‌دهد و امروز نیز در این شورا جلسه‌ای درباره‌ی پیام‌رسان‌های موبایلی خواهیم داشت.

واعظی با بیان این‌که امیدواریم وزارت ارتباطات و نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز ملی فضای مجازی تصمیم‌های درستی بگیرد، گفت: تلاش همه ما این است که برای دغدغه‌های مقام معظم رهبری چاره‌اندیشی عملی و جدی کنیم و در دو مسیر بحث‌های عملیاتی و مباحث نظری نیز کار را شروع کردیم و امیدواریم این مشکلات را حل کنیم.

وی در پاسخ به این‌که آیا برای واگذاری سیم‌کارت‌ها به افراد اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: واضح است که بعد از ۹۰ روز سیم‌کارت‌ها واگذار نمی‌شود و ما به هر کدام از اپراتورها نیز ۱۰ میلیون شماره جدید دادیم که مشکلات قدیم را نداشته باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: اپراتورها و شرکت مخابرات برای نگهداری سیم‌کارت‌ها و تلفن ثابت غیرفعال هزینه بسیار بالایی می‌پردازند و تجهیزات آنها آماده است، بنابراین وقتی مشترک کار نمی‌کند این هزینه‌ها باید قطع شود و با گذشت زمان سیم‌کارت به مشترک دیگری واگذار می‌شود، اپراتورها برای اطلاعات سیم‌کارت و دسترسی افراد به این اطلاعات نیز باید فکری بکنند.

واعظی با اشاره به قرار‌گرفتن سرورهای شبکه‌های اجتماعی در داخل ایران بیان کرد: موضوع ما این است که اگر سرورهای شبکه‌های اطلاعاتی و اجتماعی که در داخل ایران مورد مصرف مردم قرار می‌گیرند در ایران باشد امنیتش بالاتر است و به حریم خصوصی شهروندان تجاوز نمی‌شود. همچنین سرعت بالاتر بوده و این به نفع همه است.

وی در ادامه افزود: ما به دنبال این هستیم که از دانشگاه‌ها و بخش خصوصی و اپراتورها بخواهیم که شبکه‌های اجتماعی به وجود آورند که در آن صورت از آنها حمایت می‌کنیم و سرور این شبکه‌ها در داخل ایران خواهد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین درباره‌ی فیلترکردن صفحات مدلینگ در اینستاگرام اظهار کرد: کار ما این نیست که وارد بحث‌های مدلینگ شویم اما برنامه‌ای در اینستاگرام اجرا می‌شود که صفحات غیرمناسب را می‌بندد. این روبات که همان فیلترینگ هوشمند است مرتب به روز‌رسانی و تقویت می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جابر

      جناب وزیر
      وقتی هزاران نفر در پایتخت تهران علی الخصوص در منطقه پونک از امکانات تلفن ثابت برخوردار نیستند و ما ه ها در صف ثبت نام تلفن ثابت هستند .
      چه انتظاری از دولت تدبیر است .
      باید به بی کفایتی وزیر ارتباطات و تلفن این موضوع را نوشت .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج