۳۳۳۹۰۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اصفهان شش - تهران صفر !

فینال جام حذفی در حالی برای هفتمین بار بین یک تیم اصفهانی و تهرانی برگزار می‌شود که در هر ۶ دوره قبلی این اصفهانی‌ها بوده‌اند که برنده این دوئل شده‌اند.

خبرگزاری ایمنا: فینال جام حذفی در حالی برای هفتمین بار بین یک تیم اصفهانی و تهرانی برگزار می‌شود که در هر ۶ دوره قبلی این اصفهانی‌ها بوده‌اند که برنده این دوئل شده‌اند.

در تاریخ ۴۰ ساله جام حذفی فوتبال ایران تاکنون ۶ بار تیم‌های اصفهانی و تهران در فینال برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند که در این بین هر ۶ بازی با برتری اصفهانی‌ها همراه بوده است. سپاهان یا ذوب آهن چه در فینال‌هایی که رفت و برگشت برگزار شده است و چه در فینال‌های تک بازی در نهایت جام را بالای سر خود برده‌اند.

فصل ۸۲-۸۳/ اولین قهرمانی سپاهان در بهت آبی ورزشگاه آزادی

اولین فینال اصفهان- تهران به فینال جام حذفی ۸۲-۸۳ باز می‌گردد که سپاهان و استقلال در ۲ دیدار رفت و برگشت برابر هم قرار گرفتند. در دیدار رفت که در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار شد و بسیار هم پرحاشیه بود سپاهان در یک دیدار پرگل موفق شد با برتری ۳ بر ۲ کار را به پایان برساند. برتری ۳ بر ۲ البته چندان برای سپاهان در بازی برگشت مطمئن نبود و استقلالی‌ها با سرمربیگری امیر قلعه‌نویی امیدوار بودند در دیدار برگشت در ورزشگاه مملو از جمعیت آزادی با یک پیروزی پرگل جام را بالای سر ببرند.

سپاهان اما در دیدار برگشت هم موفق ظاهر شد و با گل سید مهدی سیدصالحی در اواسط نیمه اول پیش افتاد و در ادامه نیز سید صالحی بار دیگر در نیمه دوم گلزنی کرد تا سپاهان با برتری ۲ بر صفر در این بازی و ۵ بر ۲ در مجموع، اولین بار در ورزشگاه آزادی جام را بالای سر ببرد.

فصل ۸۴-۸۵/ جشن قهرمانی برابر پرسپولیس در نقش‌جهان

در فصلی که فینال جام حذفی در ابتدای فصل بعد از آن برگزار شد سپاهان و پرسپولیس در ۲ دیدار رفت و برگشت برابر یکدیگر قرار گرفتند. این دومین فینال اصفهان- تهران بود و سپاهان باز هم پای ثابت آن بود. در بازی رفت که در ورزشگاه آزادی برگزار شد پرسپولیس ابتدا با گل دقیقه ۴۵ علیرضا نیکبخت واحدی پیش افتاد اما حمید شفیعی در دقیقه ۷۳ با یک ضربه فنی زیبا کار را به تساوی کشاند.

در بازی برگشت که در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار می‌شد و جای سوزن انداختن هم نبود، باز هم پرسپولیس بود که با گل دقیقه ۵۵ ابراهیم اسدی پیش افتاد اما این بار هم حمید شفیعی کار را در دقیقه ۶۳ به تساوی کشاند تا با ثبت همین نتیجه تا پایان ۱۲۰ دقیقه کار به ضربات پنالتی بکشد و سپاهان با برتری در ضربات پنالتی برابر چشمان تماشاگران خودی جام را بالای سر ببرد.

فصل ۸۵-۸۶/ دومین قهرمانی پیاپی سپاهان

سپاهان برای دومین فصل پیاپی این بار در نیمه‌نهایی به پرسپولیس برخورد کرده بود که موفق شد در یک دیدار تاریخی با پیروزی ۴ بر یک در ورزشگاه آزادی به فینال برسد. در فینال اما دوباره یک حریف تهرانی به نام صباباتری حضور داشت.

شاگردان لوکا بوناچیچ در سپاهان که فصل قبل از آن هم قهرمان شده بودند در دیدار رفت در تهران با تک گل هادی عقیلی پیروز شدند و در بازی برگشت نیز گل‌های محمود کریمی، ابراهیم لووینیان و حسین پاپی حکم به برتری ۳ بر صفر سپاهان در این بازی و ۴ بر صفر در مجموع داد تا محرم نویدکیا یک بار دیگر جام حذفی را بالای سر ببرد.

فصل ۸۷-۸۸/ قهرمانی خاطره انگیز ذوب‌آهن پس از کابوس لیگ

در فصلی که ذوب‌آهن بیش از همیشه به فتح لیگ برتر نزدیک شده بود و در روز آخر آن را از دست داد، برای اعاده حیثیت در جام حذفی به میدان رفت و موفق شد پس از حذف فولادی که دست آنها را از جام لیگ برتر کوتاه کرده بود، در فینال راه‌آهن را شکست دهد و برای دومین بار قهرمان جام حذفی شود.

ذوب‌آهن در دیدار رفت که در تهران برگزار می‌شد با گل دقیقه ۸۸ مجتبی زارعی مغلوب این تیم شد. در بازی برگشت اما این تیم کار را طوفانی آغاز کرد و در دقایق ۲۰ و ۳۱ به ترتیب توسط شاهین خیری و اسماعیل فرهادی به گل رسید. گل دقیقه ۳۷ زارعی بازی را به سود راه‌آهن کرد اما قاسم حدادی‌فر در دقیقه ۴۶ دوباره ذوب‌آهن را در مجموع ۲ دیدار پیش انداخت. در نهایت راه‌آهن که برای زدن گل سرنوشت سازش پیش کشیده بود ۲ بار در وقت‌های تلف شده نیمه دوم توسط حدادی‌فر و صالحی‌نژاد دروازه‌اش روی ضد حمله باز شد تا سبزها با پیروزی ۵ بر یک در دیدار برگشت و ۵ بر ۲ در مجموع فاتح جام حذفی شوند.

فصل ۹۱-۹۲/ باز هم پرسپولیس- سپاهان و باز هم قهرمانی سپاهان

فینال بیست و ششمین دوره جام حذفی طبق قرعی‌کشی در ورزشگاه آزادی برگزار شد که البته با اعتراض هواداران سپاهان هم همراه بود. در اولین فینالی که ۲ تیم اصفهانی و تهرانی در تک بازی برگزار می‌کردند پرسپولیس اولین بار با گل کریم انصاری‌فرد پیش افتاد اما جواهیر سوکای در اواسط نیمه دوم کار را به تساوی کشاند. همین سناریو در اوقات تلف شده نیز تکرار شد و ابتدا پرسپولیس با گل محمد نوری پیش افتاد اما در ادامه محمد غلامی کار را به تساوی کشاند.

در ضربات پنالتی اما سپاهان بار دیگر موفق بود و در نهایت موفق شد برای چهارمین بار توسط محرم نویدکیا در یک مراسم بسیار زیبا جام را بالای سر ببرد.

فصل ۹۳-۹۴/ باز هم یک اصفهانی در تهران قهرمان شد

ذوب‌آهن که ۲ فصل کابوس‌وار را به دلیل مشکلات مربوط به کارخانه پشت سر گذاشته بود در این فصل به دوران اوجش بازگشته بود و با پشت سر گذاشتن استقلال و پرسپولیس به فینال جام حذفی رسیده بود.

ذوب‌آهن در فینال برابر یک حریف تهرانی جدید یعنی نفت تهران قرار گرفته بود. این دیدار اما طبق قرعه‌کشی دوباره در تهران برگزار شد و این بار هم تیم اصفهانی بود که قهرمان شد.

در این دیدار ابتدا نفت تهران با گل وحید امیری پیش افتاد اما قاسم حدادی‌فر، مهدی رجب‌زاده و کاوه رضایی سه بار در ادامه برای ذوب‌آهن گلزنی کردند تا در نهایت این حدادی‌فر و رجب‌زاده باشند که به صورت مشترک جام را بالای سر می‌برند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج