۳۳۳۹۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

متن سخنرانی ورزشی رئیس جمهور

ایران می تواند مقام دوم آسیا را بدست آورد

رييس جمهور با اشاره به اينکه برخي چالش ها، موانع و مشکلات ايجاد شده از سوي دشمنان گذرا و مقطعي هستند، تصريح کرد: ملت ايران رودخانه جاري در تاريخ بوده و مطمئناً آينده درخشان از آن ملت ايران است.

پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري: دکتر محمود احمدي‌نژاد پيش از ظهر امروز (پنجشنبه) در آيين تجليل از قهرمانان و مدال آوران پارالمپيک ۲۰۱۲ لندن(کاروان دلوار) با اشاره به اينکه تمايل عمومي همه انسان‌ها به سمت قهرماني بوده وعلاقمند هستند که به قله‌هاي پيشرفت دست پيدا کرده و در عرصه‌هاي مختلف علم، اقتصاد، فرهنگ، پزشکي، هنر و ساير زمينه‌ها قهرمان باشند، اظهار كرد: عنصر و عامل اصلي براي تحقق ميزان قهرماني و موفقيت يک فرد يا يک ملت خود آنها و به اندازه‌اي است که خود را در آن سطح باور دارند؛ اگر کسي خود را در بالاترين سطح از اقدامات و فعاليت‌ها باور داشته باشد، به طور حتم به آن دست پيدا خواهد کرد.

رئيس‌جمهور با بيان اينکه شرايط و امکانات بيروني همگي در تسخير خواست و اراده انسان قرار دارد، گفت: در عرصه‌هاي مختلف ورزشي اگر کسي به اوج قله‌هاي موفقيت برسد، نه تنها خودش شادمان مي‌شود، بلکه بواسطه آن يک ملت احساس قهرماني کرده و نشاط، انگيزه و اميد به دست خواهد آورد.

احمدي‌نژاد قهرماني‌هاي ورزشي را نشان دهنده سطحي دانست که يک ملت خود را در آن باور کرده و تصريح کرد: خوشبختانه طي سالهاي اخير پيشرفت‌هاي خوبي در ورزش کشور به دست آمده و بسياري از مربيان و ورزشکاران خود را در سطح اول دنيا باور کردند و به آن دست يافتند.

رئيس‌جمهور با اشاره به موفقيت‌هاي بدست آمده در کشتي، واليبال و وزنه برداري و اينکه امروز در اين رشته‌ها در بالاترين سطح قرار داريم، تصريح کرد: مربيان و ورزشکاران ديگر رشته‌ها نيز بايد خود را در بالاترين سطوح باور کنند، چرا که مطمئناً در ساير رشته‌ها نيز توان آن وجود دارد که به رتبه‌هاي بالا برسيم.

احمدي‌نژاد با تاکيد بر لزوم فراهم کردن تجهيزات خاص و مناسب براي ورزشکاران معلول و جانباز کشور، خاطر نشان کرد: اما فراتر از تجهيزات باور و اراده است که بايد براي قرار گرفتن بر قله‌ها در ميان ورزشکاران باشد؛ زماني که تصميم گرفتيم در المپيک آسيايي در رده چهارم قرار بگيريم، بسياري دستيابي به آن را باور نمي‌کردند اما ما توانستيم به رده چهارم دست پيدا کنيم.

وي با اشاره به اينکه دو سال ديگر مسابقات آسيايي پيش روي ورزشکاران ما قرار دارد، افزود: نمي‌گويم که در اين مسابقات بايد مقام اول را به دست بياوريم اما مي‌توانيم به مقام دوم آسيا برسيم و اين شدني است؛ ما بايد هدف‌گيري خود را در آسيا در بالاترين سطح قرار دهيم.

رئيس‌جمهور ادامه داد: بايد براي حضور گسترده و موفق‌تر ورزشکاران ايراني در ميادين بين‌المللي ورزشي برنامه ريزي کنيم و دولت در اين مسير پشتيباني لازم را انجام خواهد داد.

رئيس‌جمهور تاکيد کرد: کسب مقام‌هاي بالا و قهرماني باعث به وجود آمدن عزت، باور، احساس شوق و زيبايي‌هاي عاطفي خاصي در ميان ملت مي‌شود.

احمدي‌نژاد با اشاره به کسب رتبه هفدهم در رقابتهاي پارالمپيک ۲۰۱۲ لندن گفت:انتظار اين است که ورزشکاران معلول و جانباز کشور در پارالمپيک آينده اين رتبه را به رده زير ۸ برسانند.

نام و پرچم ايران اسلامي بايد هميشه در دنيا در حال اهتزاز باشد

رئيس‌جمهور با بيان اينکه نام و پرچم ايران اسلامي بايد هميشه در دنيا در حال اهتزاز باشد، خاطرنشان کرد: نبايد براي حضور ورزشکاران ايراني در رقابت‌ها محدوديتي قائل شويم و در تمامي رشته‌هاي ورزشي بايد ورزشکاران تلاش کنن تا سهميه ورود به المپيک را بدست آورند.

احمدي‌نژاد با تاکيد بر توجه ويژه به ورزش بانوان در جهت تقويت حضور آنان در رقابت‌هاي المپيک و پارالمپيک، گفت: البته وقار و بزرگواري زنان اين سرزمين اجازه نمي‌دهد تا در برخي از رشته‌ها با شرايطي که وجود دارد، در صحنه حضور پيداکنند اما تعداد اين رشته‌ها محدود بوده و بانوان ما مي‌توانند در بسياري از رشته‌ها همچون واليبال، بسکتبال، هندبال و غيره حضور پيدا کنند.

رئيس‌جمهور با اشاره به اعطاي نشان لياقت به دو تن از مربيان ورزش کشور، آن را اقدامي نمادين توصيف کردو اظهار كرد: اين عزيزان نمايندگي تمام دست‌اندرکاران و مربيان را بر عهده داشتند؛در حقيقت اعطاي اين نشان نماد تشکر ملت از تمام دست‌اندرکاران و دلسوزان ورزش کشور است که بر اساس قانون اساسي بايد توسط رئيس‌جمهور به عنوان نماينده ملت به آنان اعطا شود.

احمدي‌نژاد با اشاره به ضرورت هدفگذاري براي رسيدن به بالاترين سطوح در زمينه‌هاي مختلف ورزشي، گفت: همه کساني که در محيط ورزش موثرند اعم از سرپرستان‌، رسانه‌ها، مربيان، کارشناسان، مجلس و دولت بايد دست به دست هم بدهند تا ورزشکاران بتوانند با تمام قدرت در صحنه‌ها حضور پيدا کنند.

رئيس‌جمهور با بيان اينکه حاشيه سازي‌هاي بي جهت نبايد انرژي‌ها را مصروف خود کند، افزود: بايد به گونه‌اي برنامه ريزي کنيم که ورزشکاران کشور در لحظه به لحظه حضور خود در آوردگاه‌هاي ورزشي هيچ دغدغه‌اي نداشته و حس کند که اراده ۷۵ميليون ايراني پشت سر او قرار دارد.

مشكلات ايجاد شده از سوي دشمنان گذرا و مقطعي هستند

احمدي‌نژاد با اشاره به اينکه برخي چالش ها، موانع و مشکلات ايجاد شده از سوي دشمنان گذرا و مقطعي هستند، تصريح کرد: ملت ايران رودخانه جاري در تاريخ بوده و مطمئناً آينده درخشان از آن ملت ايران است.

احمدي‌نژاد با اشاره به استعدادهاي بي‌کران ملت ايران، گفت: ‌اقيانوس ملت ايران بي‌پايان بوده و هيچ قله‌اي براي آن دست‌نيافتني نيست و بايد تلاش کنيم تا حقيقت اين ملت صيقل خورده و خود را در جهان نشان دهد.

پيش از سخنان رئيس‌جمهور، عباسي وزير ورزش و جوانان و نيز رئيس فدراسيون معلولين و جانبازان گزارشي از حضور ورزشکاران معلول، جانباز و نابيناي کشورمان در رقابت‌هاي پارالمپيک ۲۰۱۲ لندن ارائه کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج