۳۳۴۰۵۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

«شکار مرغابی» در تالار ایرانشهر

کارگردان نمایش «شکار مرغابی» با اشاره به اینکه این اثر نمایشی متاثر از آثار چخوف است ابراز امیدواری کرد که نمایش مورد استقبال علاقه مندان تئاتر قرار گیرد.

خبرگزاری مهر: کارگردان نمایش «شکار مرغابی» با اشاره به اینکه این اثر نمایشی متاثر از آثار چخوف است ابراز امیدواری کرد که نمایش مورد استقبال علاقه مندان تئاتر قرار گیرد.

حمیدرضا قطبی کارگردان نمایش «شکار مرغابی» که به تازگی در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می رود درباره بازگشتش به عرصه تئاتر بعد از سال ها دوری به ما گفت: من تحصیلاتم در رشته تئاتر بوده است و بارها به عنوان بازیگر و کارگردان در عرصه تئاتر حضور داشتم اما از این فعالیت های ۱۵ ساله، سال ها می گذرد چون مدتی از تئاتر فاصله گرفتم و بیشتر جذب تولید فیلم شدم.

«شکار مرغابی» در تالار ایرانشهر

وی درباره ویژگی های نمایش «شکار مرغابی» بیان کرد: این نمایش نوشته الکساندر وامپیلوف نویسنده روسی است که در سال ۱۹۶۸ نوشته شده و مریم شفقی نیز ترجمه آن را بر عهده داشته است. همچنین قرار است به زودی انتشارات هرمس این نمایشنامه را منتشر کند.

کارگردان فیلم «جامه دران» درباره ویژگی های این نمایش بیان کرد: نمایشنامه «شکار مرغابی» متنی متاثر از آثار چخوف است. الکساندر وامپیلوف را بیشتر به عنوان یک کمدی نویس می شناسند و نمایشنامه «شکار مرغابی» نیز یک متن تراژدی - کمدی است اما وجهه کمدی اش شبیه به طنز آثار چخوف نزدیک است.

قطبی درباره داستان نمایش توضیح داد: در این نمایش قهرمان داستان با دریافت تاج گل مرگ که از طرف دوستش برای او فرستاده می شود تصمیم به خودکشی می گیرد. در اجرای نمایش «شکار مرغابی» از حضور بازیگران حرفه ای تئاتر بهره بردیم که امیدوارم وقت و انرژی که افراد گروه برای اجرای کار گذاشته اند مورد توجه قرار گیرد.

این کارگردان درباره دکور نمایش بیان کرد: دکور این اثر نمایشی بسیار سنگین است. تلاش من این بوده که با فضاسازی و صحنه پردازی نمایش تصویری دلچسب به مخاطب ارایه کنم؛ تصویری که با بازی بازیگران و جلوه های بصری و شنیداری تکمیل می شود.

«شکار مرغابی» در تالار ایرانشهر

وی در پایان صحبت هایش متذکر شد: در شرایطی که تئاتر ما سعی می کند روی پای خودش بایستد و بدون کمک به راهش ادامه دهد متاسفانه شرایط به شکلی رقم خورده که بیشتر به کمیت آثار توجه می شود تا کیفیت آنها. امیدوارم مخاطبان از اجرای «شکار مرغابی» استقبال کنند و این استقبال باعث شود ما پشیمان نشویم چون در شرایطی سخت و همزمان با اجرای یک نمایش دیگر و در زمانی نامناسب نمایش را به صحنه می بریم. این اجرا بعد از تعطیلی تالار ناظرزاده کرمانی به دلیل بازسازی و قبل از آغاز ماه مبارک رمضان اجرا می شود بنابراین ممکن است برخی از مخاطبان هنوز از آغاز به کار تالار مطلع نشده باشند.

عوامل این نمایش عبارتند از بازیگران: سام کبود وند، محمد صادق ملک، مهدی بجستانی، بهناز نادری، رضا فیاضی، لیلا بلوکات، شیرین اسماعیلی، مهدی حیدری، آوا گنجی. تهیه کننده: ناهید دل آگاه، طرح صحنه و لباس: منصوره یزدان جو. آهنگساز: ناصر شکرایی.

«شکار مرغابی» تا ۴ تیرماه هر شب ساعت ۲۱:۳۰ در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج