جاباما
۳۳۴۵۵۳
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

افخمی حسابی از خجالت فرهادی در آمد!

کسانی که جمعه شب گذشته شاهد برنامه سینمایی «هفت» شبکه سه بودند، دوباره با مواضع غیردوستانه بهروز افخمی و تلویزیون در قبال جایزه اصغر فرهادی و شهاب حسینی در کن مواجه شدند. افخمی البته در یک اشتباه استراتژیک تلاش کرده بود تا با دعوت از علی معلم به عنوان تهیه کننده یکی از فیلم هایش (گاوخونی)، حرفهای مورد علاقه خود را از زیر زبان او بیرون بکشد.

روزنامه بانی فیلم: کسانی که جمعه شب گذشته شاهد برنامه سینمایی «هفت» شبکه سه بودند، دوباره با مواضع غیردوستانه بهروز افخمی و تلویزیون در قبال جایزه اصغر فرهادی و شهاب حسینی در کن مواجه شدند. افخمی البته در یک اشتباه استراتژیک تلاش کرده بود تا با دعوت از علی معلم به عنوان تهیه کننده یکی از فیلم هایش (گاوخونی)، حرفهای مورد علاقه خود را از زیر زبان او بیرون بکشد. این در حالی بود که معلم با دفاع همه جانبه از فرهادی و کیفیت تازه ترین فیلمش، همه نقشه های افخمی را نقش بر آب کرد.

افخمی حسابی از خجالت فرهادی در آمد!

برنامه اخیر «هفت» بنابر آنچه احتمالات قریب به یقین حکایت دارند، آخرین سری از مجموعه ای است که بهروز افخمی سکان دار تولید و اجرای آن بود. این را می توان از تغییر و تحولات ایجاد شده در سازمان صدا و سیما دریافت. به ویژه آنکه روز گذشته با اعلام خبر قطعی کنار رفتن علی اصغر پور محمدی از سمت معاونت سیما و بازگشت مرتضی میرباقری، دیگر باید پرونده هفت افخمی را بسته شده پنداشت. خصوصاً که خود افخمی پریشب اعلام کرد هفته آینده به دلیل ایام عزاداری برنامه نخواهد داشت و پس از آن نیز با آمدن ماه رمضان به یک مرخصی چند هفته ای خواهد رفت.

این یعنی آنکه تاریخ تکرار خواهد شد و همان ماجرایی که محمود گبرلو از سر گذراند و به ظاهر برای مدتی کوتاه خداحافظی کرد، اما هیچگاه باز نگشت، برای افخمی و گروهش هم پیش خواهد آمد. قطعاً حالا که پور محمدی موقعیت خود را در تلویزیون از دست داده است، فرضیه های مطرح شده پیشین درباره واگذاری هفت از سوی افخمی به داماد معاون سابق سیما (یوسف منصوری) رنگ باخته است. جالب آنکه افخمی با نحوه طراحی سوال پیامکی برنامه آخرش، این کد را به مخاطبانش داد که احتمال بازگشت هفت با اجرای او اندک و شاید محال است. در سوال مذکور از بینندگان پرسیده شده بود که آیا از کیفیت این سری از برنامه هفت رضایت دارند یا خیر. پرسشی که شاید باید آنرا فرصتی برای مخاطبان برای بررسی عملکرد او روی صندلی هفت تلقی کرد.

در هر حال افخمی در این برنامه با تهیه دو گزارش ضد کن و دست اندرکارانش، تلاش مشهودی کرد تا این جشنواره را رویدادی کاملاً منطبق بر اهداف و افکار جنسی و ضد اخلاقی معرفی کند. او که بارها در این برنامه به سوء استفاده از یک تریبون عمومی برای طرح افکار و منویات شخصی خود و گام برداشتن علیه سینما و بخشی از سینماگران متهم شده، جمعه شب جوری عمل کرد که این اتهامات ثابت شوند! جالب آنکه او اشاره ای کوتاه به مطالب و شوخیهای منتشر شده طی چند روز گذشته پس از مصاحبه اش با روزنامه وطن امروز هم داشت و با لحنی استهزا گونه تعدادی از آنها را خواند. این در حالی بود که علی معلم بدون توجه به کوشش افخمی برای خط دهی، به دفاع تمام قد از فرهادی پرداخت و از ساختار فیلم او تجلیل کرد. نحوه مواجهه «هفت» با جوایز «فروشنده» در کن را می توان دقیقاً همخوان با همان شیوه غیر منصفانه ای دانست که تلویزیون در روزهای گذشته پی گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از تلویزیون بیاد بیرون افخمی نظرش عوض میشه چون نون به نرخ روز خوره صبر کنید یکی دوماه دیگه یه حرف دیگه میزنه ودوباره روشنفکر میشه.

    • بدون نام

      این آقای افخمی همون سازنده فیلم تبلیغاتی آقای خاتمی نبود؟!!! این هنه جرخش فقط برای مجری بودن؟!!!!!

    • بدون نام

      تکرارش کی پخش میشه ،متشکرم

    • بدون نام

      حسادت مردونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج