جاباما
۳۳۴۵۵۷
۱۲ نظر
۵۰۰۴
۱۲ نظر
۵۰۰۴
پ

درخواست ۷۴ ضربه شلاق برای فراستی؟!

پس از اظهارات مسعود فراستی در برنامه اخیر «هفت» که مطابق بیانات آیت‌الله جوادی آملی، فیلم اخیر کمال تبریزی را «دیاثت فرهنگی» دانسته بود، برخی از فعالان رسانه‌ای شبه روشنفکر، خواستار شلاق خوردن این منتقد شدند.

روزنامه کیهان: پس از اظهارات مسعود فراستی در برنامه اخیر «هفت» که مطابق بیانات آیت‌الله جوادی آملی، فیلم اخیر کمال تبریزی را «دیاثت فرهنگی» دانسته بود، برخی از فعالان رسانه‌ای شبه روشنفکر، خواستار شلاق خوردن این منتقد شدند.

دبیر انجمن منتقدان خانه سینما در یادداشتی که در فضای مجازی منتشر شد، نوشت: «... به طور قطعی و مسلم، مسعود فراستی با به کار بردن کلمات رکیک روی آنتن زنده علیه کمال تبریزی در آخرین برنامه هفت مستوجب تحمل ۷۴ ضربه شلاق است.»

این یادداشت، با استقبال رسانه‌های جریان موسوم به اصلاح‌طلب و مثلا اعتدال‌گرا مواجه شد و بسیاری از این رسانه‌ها، این نوشته را بازنشر دادند!

اما فراستی در توضیح این مسئله به سوره سینما گفت: چیزی که من در هفت گفتم به دقت بر مبنای صحبت آقای جوادی آملی که از دیاثت سیاسی و اقتصادی حرف زده بودند و آن جمله‌ فوق‌العاده‌شان که گفته بودند اصطلاح دیاثت در مورد کسانی است که راه نفوذ بیگانگان را در فضای اقتصادی و یا سیاسی به روی کشور می‌گشایند گفته شد.... گفتم همان طور که می‌شود بر مبنای صحبت یک عالم، دیاثت سیاسی و اقتصادی داشت پس می‌شود دیاثت فرهنگی هم داشت که یکی از مثالهایش همین فیلم (فیلم اخیر کمال تبریزی) است.

وی تصریح کرد: این کلمه را به خیلی از فیلم‌های وطن‌فروش که جایزه‌ جشنواره‌ها را گدایی می‌کنند می‌شود تعمیم داد.

این منتقد سینما همچنین به کتاب «بنی آدم» نوشته محمود دولت‌آبادی اشاره کرد و گفت: من گفتم این کتاب کلاهبرداری ادبی است. قصه و رمان نیست و صرفا یک کلاهبرداری است. من دارم اثر را نقد می‌کنم با شخص کاری ندارم و سر حرفم هم هستم.

فراستی همچنین درباره حمایت مالی خواهر پادشاه قطر بزرگترین خاندان حامی تروریسم در منطقه از فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی گفت: من فیلم را ندیده‌ام که راجع به فیلم صحبت کنم ولی چنین حامیانی آدم را شکل خودشان می‌کنند. راجع به جایزه آن هم که باید گفت جایزه سوم چهارم جشنواره (کن) است و این همه هیاهو در مورد آن شده است.

حمایت چنین کشوری از فیلم فروشنده اگر موجب سرافکندگی نباشد قطعا افتخار نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مَدولی

      پشت صحنه ،توجامعه ،محل کار،توخونه همه کس وکارهمدیگروفحش میدن شلاق لازم نمیشن حالااگه توبرنامه یه جمله عادی وروال روبه زبون اورده بایدشلاق بخوره؟

    • eli

      ما کیهان نمیخریم که چشمون به مطالبش نیوفته ولی شما مدام اینجا اخبار کیهان رو میزارید

      اگه فیلم های مورد پسند ایشون جایزه میگرفت این جایزه مهم بود حالا شده جایزه سوم و چهارم
      خدایا خودت به دادمون برس

    • بدون نام

      خیلی از فیلم‌های وطن‌فروش که جایزه‌ جشنواره‌ها را گدایی می‌کنند......به این میگن یک فحش شیک !

    • بدون نام

      کاری که شما ها در هفت میکنین دیاثت غیر انتقادی ماقبل نقده به گند کشیدین اعتبار و کلاس سینمارو با افخمی و دیگران تقصیر سینماگراست فقط قهر کردن معترض به هفت چرت و دروغ پرداز نیستن !

    • بدون نام

      eli راست میگه کسی کیهان نمیخونه اینجا هم آرامش نداریم روزنامه چاپیش تو دکه ها مونده اومده تو فضای مجازی که قبول نداره تخریب گریش رو ادامه میده!

    • بدون نام

      افخمی و فراستی با استفاده از رانت و حمایت از دوستانش در هفت بی مخاطب سرمایه مردم و وقت رو دارن هدر میدن بعد از این و اون و فستیوال و فیلمساز موفق ایراد میگیرن

    • مرتضی

      فراستی نقد های مقوایی بی اعتبارش پیش سینماگرا خریدار نداره افتاده به نظریه پردازی سیاسی الانم با تغییر معاونت خودش هفت افخمی رو هواس نگرانن از این حمله ها میکنن

    • بدون نام

      هیچ روشنفکری چنین درخواست مسخره ای نداره همون شبه روشنفکرای تو ذهن خودته این درخواست رو داشتن

    • سامان

      هیچ روشنفکر واقعی این خواسته رو نمیتونه داشته باشه چون یکسره جستجو گرن برای نور هستی و تکامل برعکسش شده ضربه خوردن همیشه

    • علی

      ازقیاسش خنده امدخلق را

    • Malek

      اصلا اگر خود فراستى اين جايزه راميگرفت بازم ميگفت جايزه دست چهارم؟ جاى اينكه تبريك بگه ?

    • ارخا

      فراستی ک خط و مشی اش مشخص است و کلا ضد هر چیزی ک موفق باشه حرف میزنه..
      هیچ روشنفکری طالب برخورد شلاقی و ازین قبیل کارا نیست ولی کسی هم ک این متن رو اورده چیزی دیگه تو قانون ندیده ک برای مجازات فحش در ملا عام در نظر گرفته شده باشه..این قانون نیاز به تغییر داره و شلاق باید حذف بشه..

      اینطور ک این واژه رو تکرار میکنن چن وقت دیگه باید منتظر گفتمان واژه های دیگه ازین قبیل باشیم..

      واقعا باید برای عادی سازی این واژه برخورد بشه.. چیه اصرار دارن این واژه رو تو جامعه رواج بدن و عادی کنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج