۳۳۴۷۶
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

خانه تکانی در آستانه فصل سرد!

برخي از خانواده‌ها كه به خانه‌ تكانی پاییزی اعتقاد دارند، در همين روزهايي كه در آن به سر مي‌بريم مشغول تمیز كردن گوشه و كنار منزل هستند و حتي وسایل چوبی، كابینت‏ها و كف پوش‌ها را با هم براي دوام بيشتر در مقابل سرما با روغن مخصوص چرب مي‌كنند.

خانه تکانی در آستانه فصل سرد!

هفت صبح: پاييز فصل رنگارنگ و موسم باران‌هاي پراكنده و رو به سردي نهادن هواست. برخي از خانواده‌ها كه به خانه‌ تكانی پاییزی اعتقاد دارند، در همين روزهايي كه در آن به سر مي‌بريم مشغول تمیز كردن گوشه و كنار منزل هستند و حتي وسایل چوبی، كابینت‏ها و كف پوش‌ها را با هم براي دوام بيشتر در مقابل سرما با روغن مخصوص چرب مي‌كنند.

خانه تکانی در آستانه فصل سرد!

تا فرصت داريد!

سرمای ناگهانی هوا اجازه فراموشی بعضی كارها را به ما نمی‌دهد. به همين دليل رسم است كه صاحبخانه‌ها در روزهاي آغازين پاييز، پنجره‌ها و كانال‌های كولر را مي‌پوشانند، درز درها را مي‌گيرند و لباس‌های گرم و بخاری‌ها را از انباری بیرون می‌آورند. اگر خودتان دل و دماغ این كارها را داشته باشيد وقت چنداني نمي‌برد و هزینه‌ای هم براي شما در بر ندارد اما نتیجه اين كارها در منزل چشمگیر است و احتمال اينكه در فصل سرد گرفتار نم دادن دیوارها، چكیدن آب از سقف خانه، یخ‌ زدگی لوله‌ها و حتی گازگرفتگی شويد به ميزان زيادي كاهش پيدا مي‌كند.

پيشنهاد مي‌كنيم ابتدا از سالم بودن لوله‏ های آب و نداشتن ترك و نشتی آنها مطمئن شوید و لوله‌ها را عایق‌بندی كنيد. به اين ترتيب لازم نيست شیر آب را برای استفاده از آب گرم به مدت زیادی باز بگذارید تا آب گرم شود. عایق‌بندی لوله‌ها همچنين باعث مي‌شود آب سرد در لوله‏ها یخ نزند.


درز‌گيري فراموش نشود

برای گرم نگه داشتن فضاي داخلي منزل لازم است كه درزها، ترك‌ها و سوراخ‌ها را بپوشانيد تا هوای سرد و خشك وارد خانه نشود و دمای داخل خانه گرم و مطلوب بماند. البته قبل از اين كار بايد مطمئن شويد كه سیستم تهویه هوای خانه‌ درست كار می‌كند. به اين ترتيب هزينه مصرف انرژي بسيار كاهش خواهد يافت و هوای خانه‏ شما بدون ‌هدر دادن انرژی گرم می‏ماند. در ضمن راه ورود حشرات به خانه نیز بسته مي‌شود.

خانه تکانی در آستانه فصل سرد!

بخاري وارد مي‌شود

حالا كه تمام درزها و سوراخ‌های خانه را پوشاندید بايد اطمينان حاصل كنيد كه وسائل گاز سوز خانه، گاز منوكسید‌كربن تولید نمی‌كنند و هوا به خوبی رد و بدل می‌شود. قبل از شدت گرفتن سرمای هوا بررسي وسایل گرمازای خانه را در اولويت قرار دهيد. بخاری، شومینه يا شوفاژ را بررسي و از تمیزي و باز بودن راه خروج دودكش‏ها اطمينان حاصل كنید. درستي عملكرد دودكش با دو آزمايش ساده مشخص مي‌شود.

مي‌توانيد با دست‌زدن و لمس دودكش از كار آمدي آن مطمئن شويد زيرا وقتي وسيله گازسوز کار مي‌کند دودکش داغ مي‌شود. سردي دودكش نشانه عبور نكردن گازهاي سمي حاصل از احتراق وسيله گازسوز شماست. آزمايش بعدي قرار دادن كبريت روشن درابتداي دريچه و مبدأ دودكش در اتاق است. در اين شرايط و به دليل مكش مناسب دودكش بايد شعله به سمت داخل دودكش كشيده شود.


و ديگر كارها...

روشنایی خانه در فصل سرما بسيار مهم است. لازم نيست از لامپ‌های اضافه استفاده كنید، زدودن گرد و غبار و تمیز كردن چراغ‌های روشنایی خانه كمك مي‌كند كه نور بیشتری در خانه داشته باشيد. رختخواب‏ها و ملافه‏ها را هم قبل از سرد شدن هوا بشویید و در نور آفتاب خشك كنید. سري هم به وسایل چوبی، كابینت‏ها و كف پوش‌ها بزنيد و علاوه بر تمیز كردنشان، آنها را با روغن مخصوص چرب كنید. نكته آخر اينكه اگر يك انباري خوب در اختيار داريد وقت آن رسيده كه وسایل تابستانی را به آنجا ببريد و پوشاك و لوازم مورد نياز در فصل سرد را در خانه جاي دهيد.

خانه تکانی در آستانه فصل سرد!


حالا بيرون خانه

كارهای درون خانه‌ تمام شده و نوبت به بیرون خانه مي‌رسد. توصيه مي‌كنيم انتخاب نخست شما پیشگیری از خرابی‏ها و آسیب‏های احتمالی، اطمينان از نبودن درز و شكاف در گوشه‏ها و قسمت‏های كناری پشت بام‌ باشد زيرا ممكن است راه چاه و ناودان پشت‌بام با سنگ و برگ‏های خشك مسدود شده باشد و تجمع آب ناشي از باران و توفان‏های فصلی به بام منزل‌تان آسيب برساند. اگر پشت‌بام خانه‏، عایق كاری نشده این كار را در اولويت انجام دهید. در مرحله بعدي اگر آپارتمان نشین نیستید بايد سری به حیاط بزنید و به گیاهان و درختان باغچه رسیدگی كنید. پيشنهاد مي‌كنيم شاخ و برگ‏ها را هرس كنید تا در برابر باد و باران آسیب نبینند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج