۳۳۵۰۵۴
۲۴ نظر
۵۰۰۶
۲۴ نظر
۵۰۰۶
پ

موج اعتراض به امتحانات نهایی در کل کشور

اعتراض دانش‌آموزان به امتحانات نهایی در شرایطی از امتحان شیمی آغاز شد که هم‌اکنون در سراسر کشور موجی از اعتراض به دشواری امتحانات نهایی شکل گرفته و دامنه آن از یک درس فراتر رفته است.

خبرگزاری تسنیم: اعتراض دانش‌آموزان به دشواری سوالات امتحانات نهایی از درس شیمی آغاز شد اما پس از آن بود که با برگزاری امتحان ریاضی، ادبیات و دینی نیز تجمعات اعتراضی در شهرهایی مانند مشهد، اصفهان و تهران مقابل ادارات کل آموزش‌وپرورش شکل گرفت.

و حالا سراسر کشور شاهد موجی از اعتراضات گسترده دانش‌آموزان به دشواری سوالات طراحی است، سرنوشت نمرات امتحانات نهایی از آنجایی برای دانش‌آموزان اهمیت دارد که نمرات امتحانات سال سوم دبیرستان در کنکور و راهیابی به دانشگاه تأثیرگذار است.

دانش‌آموزان معترض می‌گویند: سوالات بسیار سخت و مفهومی طراحی شده است و سؤالاتی در امتحانات وجود داشت که معلم اصلاً آنها را سرکلاس درس برایشان توضیح نداده بود.

آموزش و پرورش به هیچ عنوان اعتراضات را نمی‌پذیرد و به شدت از طراحی سوالات امتحانی دفاع می‌کند.

عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با تسنیم معتقد است که سوالات طراحی شده استاندارد بوده و پس از هر امتحانی که برگزار شد، سوالات مجدداً توسط تیمی از کارشناسان ارزیابی و بر استاندارد بودن آنها صحه گذاشته شد.

وی افزود:‌ دانش‌آموزان کتاب‌های درسی را به خوبی مطالعه نمی‌کنند.

اخیراً نیز خبری در فضای مجازی منتشر شده است که از نامه معلمان گروه درس ریاضی استان قم به مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش خبر می‌دهد، نامه‌ای که در آن ایرادات سوالات طراحی شده امتحان نهایی درس ریاضی مطرح شده است اما رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش این خبر را کذب می‌داند.

همچنین در شهر تهران اعتراضات زیادی به دشواری سوالات امتحان نهایی درس دینی صورت گرفت اما اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت از قبولی ۱۵ درصد دانش‌آموزان پایتخت در امتحان دینی با نمره ۲۰ خبر داده و میانگین نمره این درس را ۱۶ می‌داند.

عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش نیز میانگین نمرات دانش‌آموزان در درس‌های دین و زندگی۳، شیمی ۳ و آزمایشگاه، عربی ۳ و جبر و احتمال را به ترتیب ۱۲.۹۵، ۱۲.۰۳، ۱۱.۸۷ و ۱۴.۱۸ اعلام می‌کند.

آموزش و پرورش هرگونه تغییر در نمرات را غیرممکن می‌داند و معتقد است که نمی‌توان بر مبنای اعتراضات دانش‌آموزان روند طراحی سوالات نهایی را تغییر داد.

طبق گفته‌های محمد فاضل مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش موج اعتراضات به امتحانات نهایی عجیب بوده و ممکن است سیاسی باشد.

امتحانات نهایی امسال با حاشیه‌های بسیاری همراه بوده است از اعتراضات گسترده به دشواری سوالات تا برخی اخبار در خصوص لو رفتن سوالات در دروسی مانند جغرافی و آمادگی دفاعی، هر چند آموزش و پرورش هر دو مورد را نمی‌پذیرد.

موج اعتراضات گسترده دانش‌آموزان به دشواری سوالات امتحانات نهایی می‌تواند تأییدی بر ماجرای ضعف آموزش در مدارس باشد، ضعفی علمی دانش‌آموزان که در ناتوانی آنها از پاسخ دهی به سوالات مفهومی امتحانات نهایی خود را نشان می‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سامان

      سلام.ما به سن اینا بودیم از این کارا نمی کردیم.تو اون بدبختی و کمبود امکانات درس میخوندیم.نسل امروز متاسفانه پرتوقع و صدرصد مصرف کننده است.به جای اینکه برن سلفی بگیرن و بذارن تو اینستاگرام برن یه ذره درس بخونن

      پاسخ ها

      • مهدی

        دوست عزیز قیاس اشتباهی میکنی، با مراجعه به سوالات میتونی سطح اون رو با سال های گذشته مقایسه کنی

      • بدون نام

        مگه زمان قاجار درس میخوندی که اینقدر عقده داری از دوران تحصیلت

      • شهلا

        دوست عزیز شما یا از طراحان سوالات هستی یا مواجب بگیر سنجشی ها

    • دبیر

      سلام
      والله دانش آموزان امروزی اگر سوالات امتحانی رو هم بهشون بدی باز نمره کامل نمیگیرند
      الآن هنوز خوبه چند سال دیگه که عزیزان توصیفی بیان اونها که دیگه نور علی نور هستند

    • یک معلم

      خدا عمر صد سالتون بده، حالا همه شاخ شدن،فیلم نباید به زبان محلی صحبت بشه، معلم نباید به دانش آموز بگه تو و حالا سئوالات امتحان نهایی،
      مقصر خود آموزش و پرورش تا می گفتند معلم یه خورده به دانش آموز سخت گرفته، وزارت و سازمانهای و رسانه ها یر علیه معلم نگون بخت جبهه می گرفتند،بیا اینم نتیجه‌اش.
      سخت ترین سئوال احتمالا نام و نام خانوادگی بوده،چون خیلی از دانش آموزان حالا اسمشون رو هم بلد نیستند و یوزرنیم پسورد وارد می کنند.

      پاسخ ها

      • شهین

        نه عزیزم شما راه را اشتباه میری
        در طول سال باید خوب درس میدادید و امتحان سخت می گرفتید
        نه حالا سر گردنه وایستید و دل بچه ها و خانواده هایشان را کباب کنید

    • امیر

      اینایی که میگن دانش آموزان امروزی مصرف کننده هستا خودشون چه انی آن اخه

    • دبیر

      دانش آموزان تمام وقتشون با گوشی و اینترنت تلف میشه، خودشون رو خسته می کنن نمی توتن تمرکز کنن برای درس خوندن.

    • Asad

      وقتي با متوسط ٢٠ مليون شهريه ساليانه لپ تاب وانچناني و روزي n تومان پول تو جيبي و تمام وقت سرك لأس و در مدرسه سرشان توي گوشي بوده ومشغول چك كردن اخرين تحقيقات علمي ؟!!!!!! هستند و بعد هم با مليون ها تومان يك ليسانس از دانشگاه أزاد غير انتفاعي و حتي دولتي مي گيرند طبيعي است كه در حال حاضر فوق ليسانس مامور أسانسور و باد كنك فروش مي شود . خوش بحال اموزش پرورش و پدر و مادر ها

    • بدون نام

      سوالات خیلی خوبن سخت نیستن.این از کم کاری دانش اموزانه

    • یک مدیر مدرسه

      به نظر بنده سطح سوالات از سال گذشته بسیار بالاتر بوده البته در درس های شیمی،عربی و دینی
      اعتراض بیشتر دانش آموزان هم به همین دلیله
      اینکه ما بخوایم به این بهانه که دانش آموز وقتشو با موبایل و اینترنت میگذرونه عملکرد نادرست خودمون رو توجیح کنیم واقعا نادرسته

      پاسخ ها

      • سلام

        آفرین بر چنین مدیری

    • بدون نام

      لو رفتن سوالات را در امادگی دفاعی به چشم خود دیدم وقتی ساعت 9 و نیم صبح دانش اموزان در مدرسه با مبایل پاسخ سوالات را دریافت میکردند و خود بازرس هم در مدرسه حضور داشت از اینکه دانش اموزان این کار را میکنند با خبر نشد ولی لو رفتن را خود او تایید کرد اموزش پرورش به مدارس گفت ساعت 10 سوالات را از سایت دریافت کنند!

    • بدون نام

      کسانی که سن بابا بزرگ دارن نظر ندن برن یک سال سر کلاس. یک و نیم روز برای دینی 200 صفحه ای. یک ساعت و نیم زنگ در هفته امتحان بدن ببینیم ما تنبلیم با سوالا مشکل دارن

    • بدون نام

      شما ها که نمیدونید امتحان نهایی چیه و نه سوالا رو دیدین پس
      الکی نشینید چرت و پرت ننویسید
      سرتون به کار خودتون باشه
      علامه ها

    • سهراب

      این امتحان نهایی خلاقیت نمایندگان مجلس ایران نبوده این قانون برای کشور های پیشرفته ای بوده که نظام آموزشی برابری داشتن نه ایرانی که مثلا همین مدرسه بالا شهر تهران رو با جنوب شهرش از همه لحاظ حساب کنی برابر نیست حالا بماند کل کشور رو با این همه مدارس متفاوت مثل تیزهوشان نمونه دولتی نمونه مردمی غیرانتفاعی با آزمون و غیر انتفاعی بدون آزمون و دولتی و .....
      حلا بیاین بدون بررسی و کارشناسی یه قانون و از یه کشور دیگه بردارین صاف بزارین تو قانون کشور
      هنوز کشور به اون حد از برابری آموزشی نرسیده که امتهان نهایی نقش تاثیر گذار در کنکور را داشته باشه

    • بدون نام

      خیلی سخت بودن مخصوصادینی؛اوناایکه میگن ازکم کاری دانش آموزه یه کم انصاف داشته باشید من خودم شخصا ۲تاسوال از ریاضی و ک روهم میشه۳نمره تاحالا هیچ جاندیده بودم منیکه کتاب و جزوه و دفترو کامل بلدبودم

    • آیدین

      دختر م سال سوم هستش تا حالا هم معدلش کمتر از19/5نشده
      ومیانگین نمرات ترم هاش هم امسال به همین منوال بوده
      و انصافا تلاشش رو کرده
      ولی متاسفانه بارم نمراتش از 17بالاتر نیست بنظر خودش
      ریاضی هم با زحمت 13میشه
      وجوری دلسرد شده که میگه دلش برای زحمتی که کشیده میسوزه
      و حسابی خودش و دوستاش که دریک سطح از
      تلاش تحصیلی هستن سرخورده
      شدن

    • شهروند

      سلام شخصا سوالات رو ندیدم اما دوستاتی دارم در آموزش و پرورش دستی بر آتش دارند معترفند که پرسشها سخت بود تا حدی که تصحیح کنندگان هم از مضمون سوال چیزی دستگیرشان نمی شد ولی بطور کلی در کشوری آمارهای رسمی خبر از عزیمت سالانه 170 تا 180 هزارنخبه از کشور را می دهد چه اصراری برای طراحی سوالات در این سطح است ؟ آیا متولیان آموزش کشور دلشان برای تامین نیروی خبره کشورهای پیشرفته سوخته و نخبه پروری برای دیگران می کنند?!

    • پدر

      اینکه سوالات سخته شک نکنید من خودم شخصا خیلی از جواب هارو نمیدونم اینکه چندا کاردان کارشناس میشینن سوال طرح میکنن اینا در حد خودشون و سواد خودشون سوال طرح میکن برای خودشون هم اسونه اگه تو جمع از چندا دبیر هم نظر بخوان بد نیست قسم میخورم خیلی از دبیران هم جواب هارو بلد نیستن و برای همین جدیدا برای دبیران هم کلاس توجیهی برای درسها میزارن اونها هم کپی برابر اصل میکنن میدن تحویل دانش اموز بدبخت و در نهایت مقتی ازمعلم سوال میشه بلد نیستن و میگن برید خودتون پیدا کنید اسونه و یا تو اینترنت پیدا کنید هرکی میگه اسونه یه نگاهی به سوالها بندازه

    • بدون نام

      سلام . درسته دآنش آموزان بیشتر وقتشون با گوشی واینترنت میگذره.ولی اینم باید قبول کرد که یه سری سوالارو خود طراحم نمیتونه جواب بده .سوال نهایی دین زندگی سوال پیش بسیار سخت بود که. خود معلمم نمیدونس جوابشو . اون عزیزی که میگه بچه ها کتابو درس مطالعه نمیکن خودش ی بار جلد کتابو از نزدیک ندیده

    • سلام

      قابل توجه رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش
      بنا بر فرض سوالات استاندارد باشند
      آیا مدارس هم استاندارد هستند؟
      آیا معلمان هم استاندارد هستند؟
      آیا سیستم آموزشی هم استانداردهست؟
      آیا طراحان سوالات هم استاندارد هستند؟
      ....
      یه عمری به ما یاد دادید که ( صورت مسئله را نباید پاک کرد ، باید مسئله را حل کرد) اما الان خودتان به جای حل مسئله ، صورت مسئله را پاک میکنید (( اخیراً نیز خبری در فضای مجازی منتشر شده است که از نامه معلمان گروه درس ریاضی استان قم به مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش خبر میدهد، نامهای که در آن ایرادات سوالات طراحی شده امتحان نهایی درس ریاضی مطرح شده است اما رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش این خبر را کذب میداند. ))

      آیا با تکذیب مشکل حل میشه؟
      شما لطفا سوالات امسال را با سوالات سالهای قبل مقایسه کنید ، اگر یه کمی انصاف به خرج بدید اعتراف خواهید کرد سوالات امسال سخت بود
      همه اینها به کنار، آیا میدونید با این کار چقدر جوان را دلزده از خیلی مسائل نمودید

      من پدر یه دانش آموز هستم که معدل نیمسال اول امسالش 19/75 بود

      آموزش و پرورش در حق دانش آموزان خیلی خیلی بی انصافی کرد

    • بدون نام

      به نظر من دوستان امتحانات نهایی سخت نبوده، امان از دست کنکور سراسری که هم سوالهاش به مراتب سخته از نهایی و از همه مهمتر زمان پاسخگویی به سوالهاش واقعاً خیلی کمه اگه واقعا کسی مفهومش ندونه نميتونه جواب بده من خودم شهرستانیم بخدا چندین سوال کنکور میبریم دبیرمون حل کنه واسه هر سوال پنج تا ده دقیقه وقت تلف میکنه آخرشون هم به جواب نمیرسه وای به حال دانش آموزش بیشتر سوالات ریاضی و فیزیک را ميگم.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج