۳۳۵۱۲
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

فروش ارز در بازار ممنوع

پس از آنکه سخنگوی اقتصادی دولت اعلام کرد که بازار غیررسمی ارز جمع‌آوری می‌شود و سپس یک عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی تصریح کرد بازار آزاد ارز را به رسمیت نمی‌شناسیم این بار یکی از نمایندگان مجلس اعلام کرد: طرح دوفوریتی ممنوعیت فروش ارز در بازار تقدیم هیات رئیسه مجلس می‌شود.

روزنامه آرمان: پس از آنکه سخنگوی اقتصادی دولت اعلام کرد که بازار غیررسمی ارز جمع‌آوری می‌شود و سپس یک عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی تصریح کرد بازار آزاد ارز را به رسمیت نمی‌شناسیم این بار یکی از نمایندگان مجلس اعلام کرد: طرح دوفوریتی ممنوعیت فروش ارز در بازار تقدیم هیات رئیسه مجلس می‌شود.

نمایندگان مجلس علاوه بر این روز گذشته از بررسي نوسانات بازار ارز با حضور مسئولان اقتصادي كشور در كميسيون ويژه مجلس، بررسی پیشنهاد توقف واردات کالاهای غیرضرور در مجلس و کلید خوردن اصلاح نظام پولي، بانكي و مالي در مجلس خبر دادند.

در کنار این، هشدارهایی نیز در مورد سوء‌استفاده از مرکز مبادلات ارزی ابراز شد و بار دیگر به مردم هشدار داده شد که مراقب دلارهاي تقلبي در بازار باشند.

طرح دوفوریتی ممنوعیت فروش ارز در بازار

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با ارائه طرح دو فوریتی ممنوعیت فروش ارز در بازار به دنبال اصلاح امور هستیم، گفت: نمی‌شود در این مملکت روزی هزار تومان بر قیمت دلار افزوده شود و کسی هم مدیریت نکند.

نادر قاضی پور در مورد تلاش جمعی از نمایندگان برای ارائه طرح دو فوریتی ممنوعیت فروش ارز در بازار آزاد اظهار کرد: ما معتقد هستیم دولت نمی‌تواند بازار را مدیریت کند و این آشفتگی را سامان دهند. نمی‌شود در این مملکت یک شبه قیمت دلار هزار تومان افزایش یابد اما کسی مدیریت نکند.

نماینده ارومیه گفت: این طرح روز یکشنبه (امروز) به هیات رئیسه مجلس تقدیم می‌شود. پیش از این، ابراهیم نکو عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرده بود تدوین طرح دو فوریتی ممنوعیت فروش ارز آزاد در بازار، به‌منظور سامان‌دهی وضعیت آشفته بازار صورت می‌پذیرد.همچنین سخنگوي كميسيون ويژه حمايت از توليد ملي مجلس نیز گفت: از مسئولان بانك مركزي و وزارتخانه‌هاي نفت و صنعت و معدن و تجارت براي حضور در جلسه اين هفته كميسيون با موضوع بررسي مسائل روز اقتصادي به خصوص نوسانات بازار ارز و موضوع توليد دعوت مي‌كنيم.

جعفر قادري با بيان اينكه اين كميسيون در دو نوبت صبح و بعدازظهر جلسه‌اي را تشكيل داده است، گفت: در اين جلسه در مورد نوسانات بازار ارز و سكه و همچنين موضوع توليد مباحثي مطرح شد و جمع‌بندي نهايي منوط به دعوت از مسئولان مربوطه در بانك مركزي و وزارتخانه‌هاي نفت و صنعت و معدن و تجارت شد.

وي با بيان اينكه اين جلسه در صبح روز دوشنبه هفته جاري (۱۷ مهر) برگزار مي‌شود، گفت: در ابتداي اين جلسه در مورد طرح مربوط به فضاي كسب و كار، تصميم‌‌هاي لازم گرفته خواهد شد و پس از آن در مورد بحث مسائل ارزي، توليد و موضوعات روز اقتصادي كشور جلسه‌اي انجام مي‌شود.

طرح توقف واردات کالاهای غیرضرور

یک عضو کمیسیون اقتصادی نیز با اشاره به اینکه پیشنهاد ممنوعیت کالاهای غیر ضروری در آینده‌ نزدیک بررسی خواهد شد، گفت: در راستای حمایت از تولید داخلی باید فهرستی از واردات کالاهای غیرضروری تهیه شود. ‌محمد حسین میرمحمدی، نماینده مردم گلپایگان با اشاره به اینکه ممنوعیت واردات کالاهای غیرضرور بررسی خواهد شد، اظهار کرد: در اینکه تولید داخلی در راستای تقویت اقتصاد باید حمایت شود، شکی نیست و مجلس تهیه فهرست کالاهای غیرضرور برای ممنوعیت آن را بررسی خواهد کرد.وی افزود: فهرستی از کالاهای غیرضروری با همفکری نمایندگان مجلس بررسی و ممنوعیت واردات آن‌ها تصویب می‌شود.

اصلاح نظام پولي، بانكي و مالي در مجلس

يك عضو كميسيون صنايع و معادن از اراده جمعي از نمايندگان مجلس براي طراحي طرح اصلاح نظام پولي، مالي و بانكي تا اواسط آبان‌ماه خبر داد. علي‌ علي‌لو در گفت‌وگو با ايسنا گفت: مدتي است تحول در نظام پولي و مالي كشور از سوي جمعي از نمايندگان مجلس كليد خورده است.

نماينده مردم شبستر افزود: جمعي از نمايندگان مجلس در قالب طرحي، اصلاح نظام پولي و مالي را در دستور كار قرار داده‌اند. اين نمايندگان مطالعات اوليه را با گروهي از اساتيد علم اقتصاد و رشته‌هاي مرتبط آغاز كرده‌اند. با توجه به اينكه نخبگان دانشگاهي و حوزوي و مردم نظام بانكي كشور را نظامي ربوي مي‌دانند از اين رو اين طرح كار كارشناسي وسيعي لازم دارد.

ثبت شرکت های صوری برای دریافت دلار ارزان

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با اعلام ثبت شرکت های صوری صادرات و واردات برای سوداگری در بازار ارز، گفت: راه اندازی مرکز مبادلات ارزی زمینه سوءاستفاده‌های کلان توسط برخی افراد سودجو را ایجاد کرده است. مصطفی افضلی‌فرد در گفت وگو با مهر، در خصوص سوداگری و سفته بازی در بازار ارز افزود: متاسفانه مسئله عدم نظارت و کنترل بر تبادلات ارزی همواره یکی از نقطه ضعف‌های دولت بوده است.

وی با اشاره به سوء استفاده برخی افراد از راه اندازی مرکز مبادلات ارزی در کشور، عنوان کرد: متاسفانه طبق گزارشاتی که داریم با راه‌اندازی مرکز مبادلات ارز عده‌ای از افراد سودجو برای دریافت ارز دو درصد زیر قیمت بازار از این مرکز اقتصادی اقدام به ثبت شرکت‌های صوری صادرات و واردات می‌کنند تا بتوانند ارز دریافتی خود را به قیمت بالاتر و قیمت روز به بازارعرضه کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه این افراد سودجو که از نبود نظارت مسئولان مربوطه نهایت استفاده را می کنند یکی از عوامل ملتهب کننده بازار ارز به شمار می آیند، گفت: به نظر می‌رسد مسئولان مربوطه در مرکز مبادلات ارز بایستی با نظارتی دقیق تر اقدام به عرضه ارز در این مرکز نمایند تا بدینوسیله جلوی سوء‌استفاده سوداگران بازار ارز گرفته شود و بازار ارز ملتهب نشود.

مردم مراقب دلارهاي تقلبي در بازار باشند

در هفته هاي گذشته بازار ارز به بازاري پرسود براي عده‌اي سودجو و دلال تبديل شد و نقدينگي مردم را به اميد دستيابي به سودهاي كلان به سوي خود كشاند. در اين ميان برخی افراد فرصت طلب نيز دست به كار شده و به هر شكل ممكن درپي سركيسه كردن مردم هستند. در اين ميان هر چند مقدار دلار جعلي وارد شده به بازار قابل توجه نيست، اما در ميان فعالان بازار ارز نگراني هايي ايجاد كرده است.

وجود ارزهاي تقلبي در بازار و غيرقابل تشخيص بودن آن براي اغلب مردم و حتي صراف‌ها موجب نگراني شده است و همين امر موجب شد مسئولان مربوطه نيز دست به كار شده و هر يك هشدارهايي را در راستاي عدم خريد ارز از دستفروشان به مردم بدهند. در اين باره رييس اتحاديه كشوري طلا وجواهر به مردم توصيه کرد که ارز را از صرافي‌های مجاز بانك مركزي خريداري كنند و از افراد متفرقه و دستفروشان خريد نکنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج