۳۳۵۲۲
۲۶۶ نظر
۱۹۵۸۸
۲۶۶ نظر
۱۹۵۸۸
پ

عجیب‌ ترین چیزهایی که باعث سرطان می‌شوند

درصد زیادی از سرطان‌ها بر اثر عوامل بسیار ساده‌ای به وجود می‌آیند که ما هر روز به راحتی و بدون توجه از کنار آن‌ها می‌گذریم. اگر بیمارانی که امروز بر تخت‌های بیمارستان خوابیده‌اند، این موارد را می‌دانستند شاید هیچگاه به سرطان دچار نمی‌شدند.

مجله سیب سبز: شاید این ادعاها عجیب به نظر برسد، اما هر کدام از آنها نتیجه بیش از ۲۰ سال تحقیقات دانشمندان ایالات متحده روی بیماری سرطان است. این دانشمندان متوجه شدند درصد زیادی از سرطان‌ها بر اثر عوامل بسیار ساده‌ای به وجود می‌آیند که ما هر روز به راحتی و بدون توجه از کنار آنها می‌گذریم. این در حالی است که اگر بیمارانی که امروز بر تخت‌های بیمارستان خوابیده‌اند، این موارد را می‌دانستند شاید هیچگاه در طول عمر خود به سرطان دچار نمی‌شدند.

شـاید تعجـب کنیـد اگــر بشــنوید سرماخوردگی‌های مکرر‌ یکی از دلایل ابتلا به سرطان در بین بعضی از مردم به شمار می‌رود. اگر هر روز در یک ساعت مشخص ناهار بخورید، احتمال ابتلا به این بیماری در شما کمتر می‌شود.
عجیب‌ ترین چیزهایی که باعث سرطان می‌شوند

دانشمندان بعد از سال‌ها مطالعه روی فعالیت‌ سلول‌های سرطانی در مقیاس مولکولی به این نتیجه رسیدند که واقعا پیشگیری از ابتلا به این بیماری، بهترین روش برای پیروزی بر آن است. واقعیت این است که ما تقریبا به طور دائم با غذاهایی که می‌خوریم و کارهایی که انجام می‌دهیم بدن خود را سرطانی می‌کنیم، یعنی ژن‌های ما به طور مرتب در معرض رشد غیرعادی سلول‌های سرطانی است. اما در یک بدن سالم به سرعت با این تغییرات مقابله شده و از رشد غیرطبیعی سلول‌های سرطانی پیشگیری می‌شود.
مشکل اصلی زمانی ظاهر می‌شود که مکانیسم دفاعی بدن ما ضعیف شود و در آن زمان است که سلول‌های سرطانی شروع به رشد در بدن ما می‌کنند. زمانی که ما استرس و فشار زیادی به بدن خود وارد می‌کنیم، برای مثال برنامه خواب منظمی نداریم، ورزش نمی‌کنیم یا بعضی از داروها را مصرف می‌کنیم، سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده و آن را آماده ابتلا به سرطان می‌کنیم. در اینجا به بعضی از عوامل سرطان‌زا اشاره می‌کنیم که در عین اهمیت معمولا بسیاری از مردم آنها را نمی‌دانند.

عامل سرطان‌زای شماره ۱

کفش‌های پاشنه‌بلند

پوشیدن کفش‌های راحت و دارای پاشنه کوتاه می‌تواند یکی از عوامل ایجاد تورم‌های غیرضروری در بدن را برطرف کرده و مانع از ابتلای ما به سرطان شود. تورم یکی از فرآیندهای طبیعی بدن برای درمان است و زمانی ایجاد می‌شود که بدن در برابر یک محرک آزاردهنده مانند باکتری‌ها، آسیب‌ها و جراحت‌ها قرار می‌گیرد. اما زمانی که این تورم حالت همیشگی و مزمن به خود بگیرد، بسیار مخرب می‌شود.

بخشی از این تورم‌های مزمن بر اثر ابتلا به بیماری‌هایی مانند آلزایمر، دیابت، بیماری قلبی و مانند آن به وجود می‌آیند. برای همین است که در افراد مبتلا به این بیماری خطر ابتلا به سرطان بسیار بیشتر از دیگران است.
سرطان در اصل زمانی به وجود می‌آید که ژن‌های بدن دچار نقص یا آسیب می‌شوند. در بسیاری از موارد بعد از وارد شدن این آسیب‌ها، بدن سعی می‌کند آنها را ترمیم کند، اما زمانی که این عوامل مانند تورم حالت دائمی به خود بگیرند، بدن مجبور است وقت زیادی را صرف برطرف کردن آن کند و به همین دلیل از ترمیم ژن‌های آسیب‌دیده اجتناب می‌کند و این درست زمانی است که ما مستعد ابتلا به سرطان می‌شویم. متاسفانه پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند یکی از کارهای اشتباهی است که بسیاری از زنان هر روز انجام می‌دهند و بدن خود را مستعد ابتلا به سرطان می‌کنند. با این کار مفاصل پا به طور مداوم در معرض آسیب و تورم قرار می‌گیرند و توجه بدن را به خود جلب می‌کنند. در این زمان سیستم ایمنی به جای درمان ژن‌های آسیب‌دیده مجبور است بخش زیادی از توجه خود را معطوف به اثرات جانبی کفش‌های پاشنه بلند کند.

عامل سرطان‌زای شماره ۲

سرماخوردگی‌ها

یکی دیگر از روش‌های مهم برای پیشگیری از ایجاد تورم در بدن کاهش تعداد ابتلا به سرماخوردگی‌ها و آنفلوآنزاهاست. این بیماری‌ها نه تنها باعث ایجاد تورم زیادی در بدن می‌شوند، بلکه آسیب‌هایی را به وجود می‌آورند که اثرات آنها تا مدت‌ها باقی می‌ماند.
 
عجیب‌ ترین چیزهایی که باعث سرطان می‌شوند

برای مثال هنگام ابتلا به سرماخوردگی مقدار زیادی از مواد شیمیایی با عنوان سیتوکین‌ها در بدن ترشح می‌شوند که به سلول‌ها فرمان می‌دهند فعالیت طبیعی خود را متوقف کرده و به جای آن پروتئین‌های خاص را تولید کنند. این فعالیت‌ها می‌توانند باعث ایجاد نقص‌هایی در سلامت ما شوند که تا 10 سال بعد هم اثرات آن باقی می‌ماند. اما در سال 2010 دانشمندان متوجه شدند افرادی که هر سال واکسن‌های سرماخوردگی و آنفلوآنزا می‌زنند نه تنها از ابتلا به این بیماری‌ها پیشگیری می‌کنند، بلکه احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان نیز در آنها کاهش پیدا می‌کند.

جالب است بدانید اگر سرماخوردگی‌ها و آنفلوآنزاها بیش از 2 هفته طول بکشند خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند چاقی، حمله قلبی، سکته و سرطان را تا آخر عمر زیاد می‌کنند. بنابراین اگر نمی‌توانید از واکسن‌های سرماخوردگی یا آنفلوآنزا استفاده کنید بهتر است حتما بهداشت را رعایت کرده و تا حد امکان از افراد مبتلا فاصله بگیرید.

عامل سرطان‌زای شماره 3

مکمل‌ها و مولتی‌ویتامین‌ها

فقط افراد مبتلا به کمبود ویتامین و مواد معدنی و زنان باردار مجاز به استفاده از مکمل‌ها هستند. در سال 2010 آژانس تحقیقات سلامت ایالات‌متحده با بررسی 63 تحقیق گسترده به این نتیجه رسید که استفاده از مولتی‌ویتامین‌ها هیچ تاثیری در پیشگیری از ابتلا به سرطان و بیماری قلبی در بین اکثر مردم جهان ندارند. در عوض استفاده از بعضی از مکمل‌ها مانند ویتامین E، بتا کاروتین و ویتامین C می‌توانند به سلامت بدن آسیب وارد کرده و خطر ابتلا به بیماری را افزایش دهند. بسیاری از مردم معتقدند آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین E می‌توانند با رادیکال‌های آزاد و مضر بدن که بر اثر عواملی مانند سیگار کشیدن، نور آفتاب و مصرف غذاهای چرب به وجود می‌آیند، مبارزه کنند.

حقیقت این است که از بین بردن کامل این رادیکال‌های آزاد کار درستی نیست. بدن در بعضی موارد این رادیکال‌های آزاد را تولید می‌کند تا با سلول‌های مضر از جمله سلول‌های سرطانی مبارزه کند. اگر شما با مصرف دائمی ویتامین‌ها این مکانیسم را متوقف کنید، بدن توانایی طبیعی کنترل خود را از دست می‌دهد. بنابراین بهتر است به جای آنکه پول خود را صرف خرید مکمل‌های گران‌قیمت کنید، غذاهای سالم و باکیفیت بهتر تهیه کنید.

عامل سرطان‌زای شماره 4

غذا و خواب نامنظم

افرادی که هر روز در یک ساعت مشخص غذا می‌خورند، به تختخواب می‌روند و صبح‌ها از خواب بیدار می‌شوند، میزان فشار به بدن خود را به حداقل می‌رسانند. یکی از مواردی که بدن‌ ما به شدت به آن نیاز دارد، داشتن برنامه منظم و یکنواخت است. برای همین بهتر است برنامه خواب منظمی داشته باشید و اگر یک شب دیر به تختخواب رفتید، سعی کنید روز بعد در همان ساعت معمول و همیشگی از خواب بیدار شوید. نداشتن برنامه خواب و غذای نامنظم می‌تواند باعث افزایش شدید هورمون استرس به نام کورتیزول در بدن شده که در درازمدت اثرات آن در سراسر بدن قابل مشاهده است.

عامل سرطان‌زای شماره 5

اجتناب از مصرف بعضی از داروهای خاص

استاتین‌ها که پایین‌آورنده کلسترول خون هستند، به افرادی تجویز می‌شوند که در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند. انجام بعضی از تحقیقات نشان داده استفاده از این داروها نقش بسیار مهمی در پایین آوردن میزان تورم بدن دارند و می‌توانند احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را کاهش دهند. به همین دلیل همه افراد بالای 40 سال که یکی از ریسک‌های خطر برای ابتلا به بیماری قلبی مانند چاقی، سابقه خانوادگی و فشار خون بالا را دارند باید با مشورت پزشک خود استفاده از این داروها را آغاز کنند.

مطالعات بیشتر نشان داده که استفاده از این داروها نه تنها خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد، بلکه احتمال خطر مرگ در اثر بیماری‌های غیرقلبی مانند عفونت‌ها و بیماری‌های تنفسی را هم کم می‌کند. همچنین افراد بالای 50 سال باید با پزشک خود در مورد استفاده دائمی از آسپیرین مشورت کنند، حتی اگر دچار بیماری قلبی نیستند. تحقیقات زیادی انجام شده که نشان می‌دهد این دارو می‌تواند خطر ابتلا به همه سرطان‌ها را کاهش دهد.

عامل سرطان‌زای شماره 6

دهان‌شویه‌ها
عجیب‌ ترین چیزهایی که باعث سرطان می‌شوند

مطالعاتی که از اواخر دهه ۷۰ میلادی انجام شده، نشان می‌دهد دهان‌شویه‌هایی که حاوی اتانول هستند، خطر ابتلا به سرطان دهان را افزایش می‌دهند. به نظر می‌رسد این ترکیب باعث آسیب‌پذیر شدن بافت‌های دهان در برابر عوامل سرطان‌زا مانند دود سیگار می‌شود.
هرقدر میزان الکل موجود در این مواد بیشتر باشد، به همان اندازه خطر سرطان‌زا بودن آنها هم بیشتر است. اگر برای استفاده از این محصولات اصرار دارید، بهتر است آنها را همان‌طوری مصرف کنید که روی بسته‌شان ذکر شده و به هیچ وجه دهان‌شویه‌ها را قورت ندهید. افراد سیگاری و اشخاصی که دارای سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان دهان هستند، بهتر است حتما نمونه‌های بدون الکل این نوع محصولات را خریداری کنند.

عامل سرطان‌زای شماره ۷

استفاده از رنگ موها

زنانی که به طور دائمی از رنگ‌ مو استفاده می‌کنند بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به سرطان مثانه قرار دارند. این اولین بار است که دانشمندان متوجه تعداد دفعات استفاده از این محصولات و ارتباط آن با ایجاد سرطان شده‌اند. تحقیقات نشان می‌دهد زنانی که حداقل یک بار در ماه موهای خود را رنگ می‌کنند با احتمال دوبرابر بیشتر از زنان دیگر ممکن است سرطان مثانه را تجربه کنند. اگر استفاده از این محصولات بیش از ۱۵ سال است که ادامه دارد، باید گفت احتمال ابتلا به سرطان تا سه برابر بیشتر می‌شود.
حتی آرایشگرانی که خودشان از این محصولات استفاده ‌نمی‌کنند، اما در معرض آنها قرار دارند با احتمال ۵۰ درصد بیشتر ممکن است به سرطان مثانه دچار شوند. البته هر‌چه این رنگ‌ها تیره‌تر باشد، میزان مواد شیمیایی سرطان‌زای موجود در آنها بیشتر از نمونه‌های روشن‌تر است.

عامل سرطان‌زای شماره۸

شبکه های اجتماعی

استفاده از سایت‌های اجتماعی باعث کاهش میزان ارتباطات چهره به چهره شده و در عوض احتمال ابتلا به بیماری‌های بسیار جدی را افزایش می‌دهد. دانشمندان معتقدند فرستادن ای‌میل به دیگران به جای ارتباطات رودررو اثرات بیولوژیک بسیار زیادی روی بدن دارد. منزوی شدن انسان‌ها باعث تغییر شیوه کار ژن‌های بدن، سیستم ایمنی و حتی رگ‌های خونی می‌شود و عملکرد مغز را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این عوامل می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری‌های خطرناک مانند سرطان، سکته، بیماری قلبی و آلزایمر را افزایش دهد. تحقیقات نشان می‌دهد از ۳۰ سال پیش به بعد، مردم زمان کمتری را برای ملاقات‌های رودررو صرف می‌کنند که دلیل اصلی آن هم افزایش استفاده از تکنولوژی‌های جدید در جامعه است. این کار باعث کاهش ترشح هورمون اکسی‌توسین یا هورمون علاقه می‌شود و فعالیت‌ بعضی از ژن‌های بدن را که در سیستم ایمنی و محافظت از بدن تاثیر دارند، تغییر می‌دهد. در طول ۲۰سال گذشته تعداد افرادی که معتقدند کسی را ندارند که بتوانند با آنها در مورد موضوعات مهم بحث کنند، بیش از سه‌برابر شده است. امروزه والدین زمان کمتری را در مقایسه با ۱۰ سال پیش با فرزندان خود سپری می‌کنند و همسران هم بخش زیادی از ساعات شبانه‌روز در کنار هم نیستند.

عامل سرطان‌زای شماره ۹

نشستن مداوم

شاید عجیب به نظر برسد، اما علت ابتلای درصد زیادی از افراد به بیماری سرطان، نشستن طولانی‌مدت بوده است. نشستن طولانی مدت میزان تری‌گلیسرید، کلسترول، فشار و قند خون را افزایش داده و ترشح هورمون اشتها را بیشتر می‌کند. تحقیقات انجام شده توسط جامعه سرطان ایالات‌متحده در سال ۲۰۱۰ نشان داد، نشستن بیش از ۶ ساعت در روز درست به اندازه سیگار کشیدن و حتی بیشتر از آن می‌تواند به سلامت انسان‌ها آسیب وارد کند.
عجیب‌ ترین چیزهایی که باعث سرطان می‌شوند
البته زنان بیشتر از مردان بر اثر نشستن‌های طولانی‌مدت آسیب می‌بینند که دلیل احتمالی آن هم فعالیت هورمون‌های زنانه مانند استروژن است. برای مثال زنانی که عادت به نشستن طولانی‌مدت دارند با احتمال 37 درصد بیشتر از زنانی که کمتر از 3 ساعت در روز می‌نشینند، ممکن است ظرف 13 سال آینده به سرطان دچار شوند. این آمار برای مردان حدود 18درصد است که نشان می‌دهد میزان خطر برای آنها کمتر است.

عامل سرطان‌زای شماره 10

آبمیوه‌ها

قبلا تصور می‌شد نوشیدن یک لیوان آبمیوه بهترین روش برای شروع روز است. اما دانشمندان معتقدند مصرف بعضی از آبمیوه‌ها نه تنها مفید نیستند، بلکه خطر مبتلا شدن به سرطان را هم افزایش می‌دهند. آبمیوه‌های صنعتی به قدری شکر دارند که بدن را برای جذب و حتی دفع این مقدار با مشکل مواجه می‌کنند.

در حقیقت طی روند تولید و بسته‌بندی آبمیوه‌ها، بخش زیادی از ترکیبات ضدسرطان آنها از بین می‌رود. دانشمندان استرالیایی تصمیم گرفتند تاثیر مصرف میوه‌ها، سبزیجات و انواع مختلفی از آبمیوه‌ها را در پیشگیری از سرطان بررسی کنند. بعد از انجام تحقیقات روی 2 هزار و 200 نفر، آنها متوجه شدند خوردن میوه‌هایی مانند سیب و گلابی و سبزیجاتی مانند کلم بروکلی و گل کلم احتمال ابتلا به سرطان را کاهش داده و در عوض نوشیدن آبمیوه‌های صنعتی این احتمال را افزایش می‌دهد. این تحقیقات همچنین نشان داد افرادی که بیش از 3 لیوان در روز از این آبمیوه‌ها مصرف می‌کنند با احتمال بیشتری به یکی از انواع سرطان‌های روده دچار می‌شوند.
در هنگام تولید آبمیوه‌های صنعتی بخش مهمی از مواد ضدسرطان مانند فیبر، ویتامین C و مواد شیمیایی موسوم به آنتی‌اکسیدان‌ها از بین می‌روند. در عوض شکر زیادی در این نوع آبمیوه‌ها مصرف می‌شود که ممکن است به رشد تومورهای سرطانی کمک کند. البته آبمیوه‌های کاملا طبیعی هم شکر زیادی دارند، اما به دلیل داشتن مواد ضدسرطان استفاده از آنها به انواع صنعتی و دیگر نوشابه‌ها ارجحیت دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شمالی

      عامل 8- 9- 10 به من نزدیکه
      وای خدای من

      پاسخ ها

      • كاربر20

        دور از جون شما و همه دوستان

      • بدون نام

        منم

      • elnaz

        عای دعا کنیدمن سرطان بگیرم هم میترسم هم خوشم میاد

    • نگين

      دور از جون شما بدبخت شدم من هم به طور مداوم ميشينم هم برنامه ي منظم غذايي ندارم هم عاشق ابميوم اگه بگيرم پخخخخخ مردم

      پاسخ ها

      • آرمین

        آسون ترین راه و میگم

        id tel: arminkhalajzadeh
        (:

      • آرمین

        آسون ترین راه و میگم

        id tel: arminkhalajzadeh
        (:

      • armin

        آسون ترین راه و میگم

        id tel: arminkhalajzadeh
        (:

    • عسل

      ایشالا همه سلامت باشن.

      مفید بود، ممنون!

      پاسخ ها

      • محمد

        خدا خیرت بده

      • بدون نام

        ایشالا هیچ کس سرطان نگیره

    • طراحی سایت

      ایشالا کسی مبتلا به سرطان نشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شاید یه نفر بخواد

      • بدون نام

        بعضی ها که دوست دارن

    • سينا

      نيمي از مطالبي كه گفتين، مطالب كلي هستش كه به علت جبر زمان كاريشم نميشه كرد و صرفا در رابطه با بيماري سرطان صدق نمي كنه، بهتره يه مقدار جزيي تر وارد شين و عادت هاي غذايي خوب و ترويج بدين، كه مي تونه جلوي اين بيماري و بگيره..

      پاسخ ها

      • آزاده

        خیلیها ممکنه همه اینارو رعایت کنند و بازم این بیماری رابگیرند .فراموش نکنیم ارث هم یکی از موارد سرطانه.باآرزوی سلامتی برای همه

      • مائده 12 ساله

        چه ربطی به ارث داره؟

      • بدون نام

        موافقم

    • سيما

      خدا بيامرزتمون

    • ellena

      یادمون باشه تشخیص بموقع سرطان مهمترین عامل طول عمر بیشتر افراد سرطانی می باشد پس کوچکترین تغییر رادر فیزیولوژی بدن جدی بگیریم.

      پاسخ ها

      • كاربر100

        دينگ دينگ .....
        پياااااااااااام سلااااااااااامت...
        اي وااااي جدي ميگين؟؟؟؟؟
        چه خوب شد مارو از نتيجه روزها تفكرتون مطلع كردين!!!
        اگه شما نبودين چييييي ميشد،چكارميكرديم؟؟
        واقعا سپاسگذاريم

    • farhad

      سلام زیاد سخت نگیرین آدم یک روزمیاد یک روز میره من سرطان دارم دکترها هم جوابم کردن گفتن دو سه ماه دیگه زنده ای ولی بیخیال زندگی سیبی است گاز باید زد با پوست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        روحیه روحیه فقط روحیه خوب میخواد

      • بدون نام

        جدی میگی یا شوخی میکنی؟اگه اینجوری باشه فقط روحیه و خواست خدا درمانش هست.دعا

      • Gandom

        ایوووووووول روحیه

      • raha

        خیلی متاسفم جای شما باید میگرفتم هدفمم از اینکه این مطالبو خوندم میخاستم برعکسشو انجام بدم که بگیرم

      • raha

        خیلی متاسفم جای شما باید میگرفتم سرطان خریدنیه برم بخرم

      • raha

        خیلی متاسفم چی میشد جای شما میگرفتم دنیارو بهم میدادن ولی حیف................

      • Galla

        Khosh be halet...

      • اذین

        سلام عزیزم کاشکی من بیماری شماروداشتم خیلی خسته ام ازاین دنیای بی معنی شایدتوارزوداشته باشی برای زندگیت ولی من نه کاشکی بیماریت مال من بودبیخیال ببخشیدمزاحمت شدم

      • بیتا

        خوشبختم‌اقافرهاد‌دقیقادکترهاهمین‌حرفهاروبهم‌زدن‌ولی‌خب‌اینقدرخوشحالم

      • بدون نام

        ایشالازودصحت پیدامیکنین

    • حجت

      مرگ يه بار شيون دو بار اين ديگه ناراحتي نداره! همه يه روزي ميميريم

    • می می

      دوستان اینطور که بوش میاد همه در معرض سرطانیم یا سرطان داریم همه برن دکتر یه سر!!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخ راست میگی

    • مارال

      مفیدبودممنون

    • بدون نام

      خیلی جالب بود...ولی من افسرده شدم...
      میشه گفت همش جز کارای روزمره هست....

    • آسیه

      واااااااااااااااااااااای

      پاسخ ها

      • الف،ب،پ،...

        آااااااااااااااااااااااخ

    • آسیه

      خدای منننن

    • بدون نام

      ااااای خوب بود ولی بازم ناقص

    • سیما

      با این چیزای که شما نوشتین من فکر میکنم سرطان داشته باشم

    • بدون نام

      خداحافظ من مردم

      پاسخ ها

      • سوزان

        خدا نکنه

      • بدون نام

        مردی داری پیغام میذاری؟عجب!!!!

    • رومینا

      مفیدبودسپاس گذارم

    • بدون نام

      من میخوام مبتلا به سرطان خون شم چکار باید کنم

      پاسخ ها

      • مهسا

        برا چى؟؟ چيزى هست بگو ما هم بگيريم!! هان؟؟

      • شیدا

        منم دقیقا همینو میخوام باید چی کار کنم میخوام مردنم آبرومندانه باشه

      • asal

        منم همینطور

      • سوزان

        منو تنها نذارید منم میخوام

      • بدون نام

        سرطان خون چیه معده خوبه

      • بدون نام

        نَه نَه خون خیلی جالب نیست(معده)باحاله اینطوری بیش تر دیگران دلشون برامون میسوزه

      • Ghazal

        منم میخوام بگیرم هر سرطانی باشه خوبه فقط بعدش مرگ باشه به هر سایتی سر میزنم همش چرند نوشتن اگه کسی راهشو میدونه به منم بگه

      • raha

        ای گل گفتی قصد منم همین بود گفتم این مطالبی که نوشته برعکسشو انجام بدم اگه نگرفتم چیکار کنم کی پاسخ گوست هاااان

    • ارمقان

      بله نا گفتم نماند كه خورده زياد نان مبتلا به سرطان معده ميشود

      پاسخ ها

      • سوزان

        آخ جون دنبال چیزی میگشتم سرطان معده بگیرم خیلی ازت ممنونم.خوب من میرم نون بخرم

      • بدون نام

        چگونه ب مرض معده گرفتار شویم لطفآ لطفآ بگوید

    • محمدرضا

      سلام بچه ها من خيلي از سرطان ميترسم انشالله هيچكس نگيره

      پاسخ ها

      • محمد

        ایشالله

      • مائده12س

        نه اتفاقا من خیلی دوست دارم بگیرم

    • مریم

      برای تمام دوستان مخصوصا پدرها. مادرها ارزوی سلامتی دارم

      پاسخ ها

      • محمد

        خیلی ممنون

      • سوزان

        آره خوب پدر و مادر که در سلامت باشند انشا الله ولی من دوست دارم بمیرم یعنی من 12 ساله که اسمم مائده هست ولی مینویسم سوزان

      • سوزان

        میدونم اون حرف بالام خیلی مسخره بود از (یعنی من12...

      • raha

        اره گل گفتی اصن تحمل اینکه اونا چیزیشون بشه رو ندارم اگه چیزیشون بشه باید بمیرم

    • مرضیه

      من برای مردم ایران ارزوی سلامتی دارم خصوصا بیمار های خاص

      پاسخ ها

      • محمد

        افرین

      • raha

        گل گفتی ابجی

    • سایه

      لطفا راهی برای مبتلا شدن به این بیماری رو هم بذارین ممنون

      پاسخ ها

      • سوزان

        خوب چرا منفی میذارید شاید بعضی ها دوست دارند بمیرن مثل من که اومدم دنبال راهی برای این که هم بمیرم هم بعد از این که مردم عزیز شم مثل (مرتضی پاشایی)

    • بنيامين

      برو بابا اينجوري باشه الان تمام مردم بايد سرطان بگيرن اينا شرو وره

    • نازنین

      سلام توروخدابگیدچجوری میشه سرطان گرفت من21سالمه،میخواستم خودکشی کنم،ولی خودکشی گناهه تازه ابر،ومم میره،ولی باسرطان شرافتمندانه ومظلومانه میمیرم هرسرطانی باشه خوبه،خون باشه ازهمه بهتره عاشقشم،توروخداقسم بگیدراه مبتلاشدنش چیه،این راهها بدردنمیخوره،بگیرنگیرداره،یه راه سریع وقطعی بگید.مرسی

      پاسخ ها

      • محمد

        توکه میگی خود کشی گناهه اگرم تو خودت بادست خودت خودت رو مریض کنی این هم گناهه اونم که اگر سرطان بگیری تا اخر عمرت باید عذاب بکشی

      • بدون نام

        سرطان خیلی خوبه تا موقعی که بمیری همه دوستون دارن بعد از این که مردی هم عزیز میشی مگه غیر اینه مردم ما هم از اون مرده پرست های درجه (1)

      • بدون نام

        همون طور که یه نفر گفت نون زیاد بخور

      • بدون نام

        خودکشی که گناهه اگه خودم رو با دستان خودم مریض کنم هم گناهه یا مجبورم تا 40،50،60سال دیگه صبر کنم یا یه چیزی که نمیدونم سرطان زاست رو بخورم

      • مائده 12 ساله

        برای اطلاع شما،سرطان پوست آدم رو نمیکشه.

      • Amir

        پیدا کردی ب منم بگو خیلی دنبالشم

      • Ghazal

        غیر از اینکه گناه هست خودتم برات سخته به به خاطر خودت به خاطرمامانو بابات یه حسی بهت میگه خودت که میمیری اونا تحقیر میشن.اگه راهی برای سرطان گرفتن پیدا کردین بگین

    • فاطمه

      س.من میخوام سرطاان بگیرم من ب عشقم نرسیدم اون منو نخواست توروخدا ی جوری بهم بگین چجوری سرطاان بگیرم

      پاسخ ها

      • raha

        همه با هدف گرفتن سرطان اومدن

    • بدون نام

      ممنون

    • محمد

      خیلی عالی بود همچی کامل ئبود واقعا ممنون

    • بدون نام

      سلام من خانمم سرطان خون داره خیلی عذاب میکشه چکارش کنم ممنونم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بخورش خوب مگه دکتر گیر آوردی؟عجبا!!!!!!

    • بدون نام

      مردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردی ؟آدمی که مرده و داره به همه خبر میده!!!

    • پرند

      واقعا عالی بود ممنونم فقط خواهشا باز عوامل سرطان زا بزارید ممنونم

      پاسخ ها

      • سوزان

        راست میگه خیلی کامل نبود مثلا همونطور که یه نفر گفت نون زیاد هم باعث ایجاد این بیماری میشه همچنین اضظراب و استرس،افسردگی،خوردن زیاد چیپس و پفک و بستنی و...

    • ساناز

      سلام من ميخوام سرطان بكيرم تحمل اين زندكي واقعا برام سخته تورو خدابرام دعاكنيدهرجه زودتر برم

      پاسخ ها

      • سوزان

        من که 12 سالمه از این دنیا خسته شدم خیلی دوست دارم سرطان بگیرم هی به خودم میگم تو هنوز خیلی کوچولویی بعد به خودم گفتم وقتی 20 سالت شد بعد برو بمیر.حالا باید تا 8 سال دیگه صبر کنم عجب بدبختیه ها

      • بدون نام

        منم جزو همون دسته هایی ام که از زندگی خسته شدم البته در 12 سالگی

      • Ghazal

        وقتی یه ادم زندگی براش سخته چه ۱۲ سالش باشه چه ۵۰ سالش

      • raha

        میخای برات دعا کنم چشم

      • raha

        خدایا این ابجی مارو سر عقل بیار آمیییییییین

    • مهسا

      سلام یکی گفته بود ک سرطان ارثیه ولی من فکرنمیکنم اینطوری باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم شک دارم

      • بدون نام

        اره مال خیلیا ارثیه

    • parisa

      ههههههههههه من اومدم ببینم چجور میشه سرطان گرف بعد شماها میگین انشالله کسی سرطان نگیره؟؟؟؟؟توروجونه هرکی دوس دارین دعاکنین من سرطان بگیرم ولی بقیه سالم باشن فقط من سرطان بگیرم توروخدا.ممنون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط تو بمیری بی تربیت؟ خیلی های دیگه هم آرزوی تو رو دارن

      • Ghazal

        اگه دعا ما میگرفت که باید خودمون مرده بودیم

      • raha

        ای خدا اول اینارو از لحاظ عقل شفا بده بعد دعاشونو بر اورده کن به هرکی میرسم میگه لعنت به زنده بودن درود به سرطان

    • اتوسا

      مرض گرفتن کیف میده درد بکشی چه پسر احمقی

    • اعظم

      خدا انشالله شفا بده من از سرطان میترسم دعا کنیدنگیرم

      پاسخ ها

      • محمد

        انشا الله نمی گیری

      • بدون نام

        انشالله که تا صد سالگی عمر کنی صد کمه هزار خوبه

    • رتاج

      من يه سوال داشتم اگر با تبلت زياد بازي كرد مبتلا به سرطان ميشيم
      لطفا جواب درست بديد هر چه زود تَر بهتر ممنون ميشم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمیدونم

      • بدون نام

        حالا میدونم.آره زیاد بازی کردن با گوشی،تبلت... باعث این بیماری میشه!

      • بدون نام

        پس چرا من الان زنده ام

    • محمد

      خدا به همه تن سالم بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه به من

    • بدون نام

      بله خدا به همه تن سالم بده ولی خوب وقتی کسی نمیخواد مثل من.البته من نمیخوام دست و پام یا چشمم رو از دست بدم ولی این سرطان ایده خوبیه وقتی مریضی همه دلشون برات میسوزه عزیز میشی بعد از این که مردی دیگه خودتون میدونید دیگه اخلاق مردم رو.چند تا از راه هاش:
      خوردن زیاد چیپس،پفک و بستنی و...
      افسردگی
      اضطراب و استرس
      مخصوصا خوردن سوسیس و کالباس زیاد

      پاسخ ها

      • Ghazal

        منه بدبخت افسردگی شدید دارم.اظراب و استرس هم که اصلا یه نیمه ای از منه.خوردن تنقلات که نوشتین هم که کل وجودمه پس چرا سرطان نمیگیرم

    • مائده 12 ساله

      سلام بچه ها من اومدم.من همونیَم که نظر بالا رو دادم ببخشید اسمم رو ننوشتم اسمم مائده هست 12 سالمه متاسفانه من یک ساله که افسردگی گرفتم و هر بار به خاطر مامان و بابام بد تر میشه برای همین تصمیم گرفتم بمیرم راستی(ته دیگ)هم باعث سرطان میشه

      پاسخ ها

      • Ghazal

        پس باید شب تا صبح ته دیگ بخوریم

    • ستایش

      بچه ها من 14 سالم.یه علایم سرطان رو بابا جونم میبینم.به نظرتون سرگیجهکی زیاد سردرد زیاد علایم سرظان.خواهششش می کنم جوابمو بدین.چون اگه باباجونم خدای نگرده از این دنیا بره.من خود کشی می کنم بدون اون نمی تونم زندگی کنم.همین الان که دارم تایپ می کنم چشام پر از اشک خواهش جوابمو بدین ازتون خواهش می کنم خواهش می کنممم

      پاسخ ها

      • Sara

        سرگیجه،خون دماغ،غش کردن،زیاد تو حال خودت باشی علاعم چیزهههه
        عاها سرطان

    • امین

      برای من دعا کنید که سرطان بگیرم

      پاسخ ها

      • Ghszal

        یکی باید برای خودمون دعا کنه

    • محمد

      ستایش جون نگران نباش به امید خدا کله بیمار ها خوب میشن

    • بدون نام

      دروغ میگوی!!!!!!!!!!!!!
      راست میگوی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟

    • سرطان خون

      من شبکه هارو دارم ادامس دارچینم سرطان زاست علاعم این سرطان خون کمکم داره در من دیده میشه

    • مهسا

      خواهش میکنم یه راه برای گرفتن سرطان معده بگید؟

    • بیتا

      وای خدا مردم از خنده چه نظرات بامزه ایی خیلی باحال بودن.

    • بدون نام

      دوستان عزیزی که ارزو میکنید سرطان بگیرید از خدا میخواه هیچ کدومتون به این درد گرفتار نشید بد دردیه .من 41 سالمه الان 4 سال دو تا سرطان گرفتم واقعا زندگی کردن سخت شده .ولی به خاطر دختر وهمسر ومامانم باید مبارزه کنم و این مریضی رو شکست بدم و میدونم پیروز میشم

      پاسخ ها

      • کتایون

        ان شاالله که خوب شی من حاضرم جامو باهات عوض کنم

    • بدون نام

      خیلی ممنونم

    • یک بیمار سرطانی شفا یافته

      شمایی که از آرزوی گرفتن این بیماری صحبت میکنید: خیلی نادان هستید و قدر دان سلامتیتون نیستید !!! خدا ببخشدتون که اینقدر ناسپاسید.
      اصلام میدونید این بیماری چیه و چه زجری داره ؟؟؟؟؟ اصلا میدونید آدمی که شیمی درمانی میشه چه میکشه ؟؟؟ از دردش و افتادن از زندگی چیزی میدونین ؟؟؟؟
      بخدا که هیچی نمیدونین . این بیماری هم دردی رو از شما دوا نمیکنه . شما ها اونقدر ترسویید که از کوچیکترین بلایای زندگی میخواید فرار کنید . چطوری میخواید با بلای بزرگی به اسم بیماری سرطان زندگی کنید. شما از مرگ جی میدونین ؟؟؟؟ !!!!!

    • mobina

      من خيلى از اين بيمارى ميترسم...و ارزو ميکنم کسى ب اين بيمارى دچار نشه
      خدايا شکرت از اينکه سالمم
      توروخدا ناشکر نباشيد انقد..... بعدا پشيمون ميشيد

    • fati

      دوس دارم زندگیرووووو

    • حمید

      با سلام
      من نزدیک یکساله مبتلا به سرطان خون هستم ،و هنوز هم با وجود جراحی و کموتراپی و رادیوتراپی خوب نشدم دوستان یکسری چیزها ناخداگاه تو زندگی واسه آدم میوفته و با معیار مالی و و روحی و بالاخص جسمی آدم سازگار نیس مهم اینه با شرایط کنار بیایم من حتی دو بار هست که موهام ریخته و در اومده به دعا اعتقاد دارم ولی سرطان یک بیماری زمانبر هستش که بعضیا خوب جواب میده و بعضیا نه !!!من تو بدترین شرایط جسمی به سر میبرم ولی بایست امیدوار بود شاید بمونم شایدم برم ولی زندگی خیلی زیباست...قدر لحظات خوش باهم بودن رو بدونیم و تسلیم سرنوشت نشیم...

      پاسخ ها

      • شبنم

        سلام میخواهم سرطان داشته باشم

    • nastaran

      تنها ارزوم گرفتنه سرطانه میشه بگید راهکار سریع گرفتن سرطان چیه؟؟

    • نازنین

      سلام.سرطان رحم چجور سریع به وجود میاد؟خوااااااهش میکنم جواب بدین

    • بدون نام

      سرطان ریه فقط سیگا

    • هیچکس

      واقعا برای بعضیا متاسفم که انقدر ... دوست دارن سرطان بگیرن به نظرم شما لیاقت زندگی کردن ندارین خدا نمیدونم چرا وقتشو برای شماها صرف کرد به جای این کارا یکم سطح علمیتونو ببرین بالا برین ببینین چقدر بدبخت به خاطر ابتلا به سرطان دارن زجر میکشن اونوقت این حرفا رو نمیزدین

    • Dorsa

      سلام من 14 سالمه و توی انگلیس زندگی می‌کنم.
      نزدیک به یک ساله که سرطان خون دارم و راستش اصلا چیز خوبی نیست وقتی یه نفر بهت میگه:حالت خوب میشه یا بیماریت توی چه مرحله ایه!واقعا عذاب می‌کشی!
      شاید بهت بیشتر از قبل توجه بشه اما وقتی تنها کسی که داری(عموم!)جوری نگاهت می‌کنه که انگار داد می‌زنه:من دیگه عمو نیستم! خیلی بد و ناجوره!
      دکترا دیر تشخیص دادن و انگار راهی نمونده که انجام بدن!

    • اوا

      سلام.من خواهرم همه زندگیم بوده و خودکشی کرد ب دلایلی.میخوام بمیرم لطفا بگین چطور مبتلاب سرطان معده یا خون بشم.توروخدا نصیحت نکنید فقط راهکار بگین لطفااااا تا میتونم دعاتون میکنم

    • لیلا

      سلام همسر من ازمایش ادرار داده و دکترش گفته تو ادرارت خون هست امکان سرطان خون است ایا درسته یا امکان داره سالم باشه

    • ریحانه

      اگه اینا واقعی باشه که همه سرطان میگرن!

    • امیررضا

      اها پس باید این کارا رو بکنیم تا سرطان بگیریم ممنون✋

    • باران

      سیمکارتم باعث ایجادسرطان میشه؟

    • بدون نام

      سلام من قهرمانی جهان تو تکواندو دارم مهندسی عمرانم میخونم دلم میخواد سرطان بگیرم و بمیرم واقعا افسرده شدم نمیدونم دلیلشم .. خیلی ممنون

    • غریبه

      سلام من یه جوون 20 سالم که ارزوم مدام شده سرطان گرفتن ومردن شمام برام دعاکنید زود بمیرم،امین

    • هلنا

      منم سرطان دوست دارم!!!دعاکنید منم بگیرم

    • ریحانه

      سلام من رفتم علائم سرطان معده رو خوندم همش رو داشتم تو رو خدا دعا کنید سرطان بگیرم انقدر هم نصیحت نکنید فقط دعا کنید بگیرم‌ اگه کسی چیزی که من مبتلا به سرطان بشم رو میدونه رو بگه ممنون

    • کیانوش

      سلام نطراتتون خوندم واقعا برای همتون متاسفم بمیرید که چی بشه ؟ که عشقت ولت کرده یا افسردگی گرفتیید ؟دارید با این کارتون ناشکری خدا رو میکنید بجای این کارا برید ببینید چقد تو زندگی خدا رو شکر کردید برید ببینید چقد خداتون ناراحت کردید .

    • سحر

      منم آرزومه سرطان معده بگیرم. میکروب معدم زیاده تازگیام زخم شده. خیییلی درد میکشم اما ب هیچ وجه حاضر نیستم دارو بخورم. بااینکه مامانم با سرطان از دنیا رفت و شاهد درد کشیدنش بودم اما بازم دلم نمیخواد خودمو مداوا کنم. مردن خیلی بهتر از تحمل جهنمیه ک اسمش زندگیه. ب قول دوستان اینجوری مردن شرافتمندانه ست.حداقل عزیز میشیم و ازدنیا میریم. تو دوراهی خیلی بدی قرارگرفتم. نمیخوام دل کسی رو بشکنم؛توروخدا دعا کنید سرطان بگیرم بمیرم راحت شم. خدافظ

    • بدون نام

      تراخدااینقدرناشکرنباشید منم خییییلی سختی دارم میکشم و یه جورایی زندگی برام جهنم شده بابامم دراثرسرطان ازدست دادم اماهمش دعامیکنم مشکلاتم حل بشه نه اینکه بمیرم خدا ب هممون رحم کنه

    • بدون نام

      سلام من نمیدونم چرا این حرفارو میزنید منم توزندگیم کم سختی نکشیدم دوستان همه مایه جوری داریم امتحان میشیم ولی زندگی خیلی زیبایی هاهم داره بی انصافی نکنید منم مدتی افسرده شدم حتی کارم به بیمارستان هم کشید ولی سلامتی بهترین نعمت امیدوارم به زیبایی های زندگی هم فکر کنید وقدرش روبدونید

    • بدون نام

      خواهشا نگید 13 سال سرطان دارم .هیچ کدوم از ایناهم من انجام ندادم

    • ذهن بیمار

      من دلم میخواد سرطان بگیرم :))

    • بدون نام

      سلام.خواهر من خیلی مهربون و خدا شناس بود سرطان گرفت و رفت پیش خدا.ولی واقعا متاسفم برای عزیزانی که ارزوی سرطان دارن.چرا کفر میگین ؟چرا اینقدر خودخواهین .چرا به خانوادتون فکر نمیکونید؟؟؟واقعا براتون متاسفم چون شما بیماری روحی دارین که بدتر از سرطانه

    • دخترک

      منم دلم میخواد سرطان بگیرم اما اینایی ک نوشتن قطعی نیست دنبال یه راه سریع میگردم

    • حسین

      عجب باو شما خیلی باحالید

      پاسخ ها

      • ندا

        باحالی از خودته

    • حسین

      عجب باو شما خیلی باحالید

    • بدون نام

      دوستان عزیزی ک میگن هرمشکلی حل میشه خواهشا یکی ب من بگه اگه هیییییییییچکسی نتونه درکت کنه ساده ترین حرفتم نفهمه باید چیکارکنی واقعا؟

    • فاطمه

      هر کس دلیل خودشو داره برا گرفتن سرطان اون چیزایی رو که بالا نوشته مزخرفه وگرنه اکثر مردم باید سرطان داشته باشن سرطان گرفتن سر دوست داشتن نیست من امید وارم که سرطان بگیرم دیدید دارو ها دز دارن ادما هم دز دارن طاقت منی که یه دختر با شما پسرایی که پست میزارید و میگید که برای ما ها مطعستفید یکی نیست اگه روشی برای گرفتن این بیماری دارید بگید وگرنه برای کسی مث من طعسف نخورید

    • علی

      شماهایی که میگید ارزوی سرطان دارید دوست دارید بمیرید.از کجا میدونید بعد از مرگ دیگه سختی نیست؟مگه رفتید دیدید؟دلیل قطعی بیارید بینم؟؟؟هنوز چوب درد سرطانو نخوردید وگرنه کفر نمیگفتید.خدا هم میگه این بنده من سختی های کوچیک رو بزرگ میشماره پس بزار به سختی بزرگتر گرفتارش کنم تا درس بگیره.

    • ساراs4

      نا شکری نکنید سلامتی خوبه سرطان درد نداره افسردگی داره استرس داره، استرس داره چون خودت رو میکشی دیگران نفهمن و برات لسوزی نکنند ، شاید اولش خوب باشه اما بعد یک مدتی از خودت خسته میشی از بی ارزشیت از ایتکه رو دست پدر مادر موندی و فقط خرج داری و اینده ای هم نداری من یک دانش اموز 12 سالم که سرطان خون دارم توی نمونه دولتیم اما اینده ای ندارم لطفا ایندتون را خراب نکنید

      اقا جان مگه سرطان حلوا خیر می کنه حتما باید بدبخت بشید قدر سلامتی را بدونید؟
      راهشو اگر یاد گرفتید بییاید سلامتی تون را با سرطان من معاوضه کنید ممنون اینجانب
      سارا .... خوانساری

    • سمانه

      من آرزو دارم خوب شم که بتونم پیش بچم بمونم لعنت به سرطان ...

    • ساراs4

      حرف هایم شوخی بیش نبود
      جو دادم در حد لالیگا

    • سیما

      سلام دوستان, برید خدا رو شکر کنید که تنتون سالمه, با مشکلات مبارزه کنید نه اینکه به فکر مرگ باشید, من دایی عزیزم چندماه سرطان روده بزرگ داره روز به روز حالش بدتر میشه, ما اطرافیان داریم دق میکنیم شب و روز نداریم, ای کاش هیچی نداشت روی زمین خالی بود ولی تنش سالم و سایش رو سر خانوادش بود.

    • بدون نام

      به نظرتون من چکار کنم؟ من می خوام سرطان بگیرم

    • نگین

      چه جالب فک کردم فقط من دنبال راهیم که سرطان بگیرم
      اگه راهی بود تورو خدا به منم بگید از زندگی حالم بهم میخوره نمیخامم خودکشی کنم تا خانوادم سرافکنده بشن

    • فریدا

      بابا من سرطان مثانه داره از ش دورم وگرنه از ش حسابی مراقبت می کردم با مراقبت و میوه خوردن خوب میشن ولی الان میگن پلاکتش خیلی امده پایین وقتی خون خیلی رقیق بشه دیگه بدن ترمیم نمی شه نمیتوانم سویق عدس بهش بدم آینه چون سویق عدس جلو خونریزی رو می گیره

    • نهال

      فاتحه مع الصلوات اینا که کارهای روز مره ماست خخخخخ

    • نرگس

      من یک بار مبتلا شدم وبعد خوب شدم خیلی دعا کنید که انشالله دوباره مبتلا بشم وبعدش نمیرم دنبال درمان تا بمیرم خدا کنه خدایا برای آخرین بار خواسته ام را اجابت بکن

    • پگاه

      من چیکار کنم سرطان بگیرم یا مریضی دیگه ای فقط میخام آبرومندانه بمیرم همین لطفا اگه کسی چیزی میدونه بهم بگه

    • جواد

      من خیلی دوست دارم سرطان بگیرم ازاین زندگی لعنتی راحت شم
      الان ۵۰ روزه که دارم دنبال کار میگردم ،کاری که مهارت بالایی دارم هرجا هم که میرم بهم میگن کارات قویه باهات تماس میگیریم ،خدایا این دنیاتو نخواستیم هرچه زودتر یه کاری کن زودتر سرطان یگیرم بمیرم ،دیگه بریدم

    • fatemeh

      خب انگار رفتنیم (:

      پاسخ ها

      • ندا

        خوش ب حالت

    • حسرت

      سلام دوستان کاش منم سرطان بگیرم منوعشقم خیلی همودوس داشتیم خونواده هامون نذاشتن مال هم بشیم الان ارزوم مرگه

    • حسرت

      توراخدانظربزاریدگناه ماچیبودبامااینکاراکردن چیکارکنم سرطان بگیرم دوبارخودکشی کردم نمردم ..رضاجاااااان اگ این میخونی بدون تاوان دردکشیدن این چندسالمونامیدن همون حسودامیدونم توازمن سری توعاشق ی دخترهیچی شدی اماعشقمون واقعاقشنگه ی روزی خودم‌جوری میکشم کسی نجاتم‌نده تاابدتوقلب من میمونی عشق مای افسانه بودبخداازعشق لیلی ومجنون کمترنبود......

    • حسرت

      ناراحتممممممممممممممممممممممممممممممممممم من

    • حسرت

      ناراحتممممممممممممممممممممممممممممممممممم من

    • Ask

      خداجونم یعنی میشه منم سرطان بگیرم ازاین جهنک خلاص بشم خیلی خستم هشقم نیس تنهام خاطراتش منوکشته مرگ میتونه حالموخوب کنه وای فکراشابکنیدتاابدخوابیدن چ حالی میده

    • مرده متحرک

      مرگ دست خداس همه چیزدست خودش اگ اون نخوادبرگی ازدرخت نمیغته میتونه توب ثانیه یکیاویران کنه یاتوی ثانیه نجات بده منم دلم سرطان میخواداماهرچی دس خودشه ازته پلم خداراباوردارم لطفابهش اعتمادکنید

    • زینب

      منم سرطان میخوام

    • توجه

      خواهش می کنم مردم از وزارت بهداشت و دیگر مسئولین بخواهیم با کمک پزشکانی همچون دکتر اردشیر قوام زاده که در سال 2012 بهترین محقق جهان در این زمینه شده است از سونامی سرطان در ایران پیشگیری کنیم....

      واقعا سرطان در حال گسترش شدیده تو ایران!!!!!!!!!

    • شاهین

      سلام دوستان تورو خدا هرکی بلده چطور سرطان خون یا معده بگیرم ................
      خدایی هر کی بگه تا آخر عمرم دعاش میکنم

    • یاشار

      سلام دوستان تورو خدا اگه کسی بلده چطور میشه سرطان معده با خون و یا روده به ایدی زیر بیاد تورو خدا جبران میکنم
      ...

    • Tanha

      سلام دوستان ...من سرطان دوس ندارم اما وقتی مجبوری باکسی زندگی کنی که هیچ حسو علاقه نداری بهش و کلی ازعمرتو به پاش هدر دادی ووقتی بچه داری و نمیتونی خودکشی کنی پس باید دعا کنی که یه مریضی لاعلاج بگیری بلکه طرفت خودش ول کنه بزار بره بلکه ازشرش راحت بشی

    • مهلا

      سلام علائم سرطان چیه فرقی نداره فقط یکیشو لطفا بگین خواهش

    • ناشناس

      خاک تو سر کسایی که میگن می‌خوان سرطان بگیرن الان دارین اینو میگین بعد که گرفتین مثه سگ پشیمون میشین خاله ی مادرم سرطان داره هیچی نمی‌تونه بخوره الانم داره ذره ذره آب میشه .باید صد هزار بار خداروشکر کنین که سالمین

    • مریم

      منم میخوام سرطان داشته باشم از زندگیم سیر شدم تو روخدا یه راهی بگین زودتر راحت شم برام دعا کنین منم سرطان داشته باشم

    • ایدا

      منم بزرگ. ترین ارزوم سرطان ریه اس

    • محمد

      عاااااااااااالی . کامل بود

    • Aypara

      فک کنم سرطان خون دارم
      میترسم ولی بدمم نمیاد
      میترسم به خانواده بگم
      تیغ هم زیاد کشیدم که دوستام.میگن باعث سرطان خونه

      پاسخ ها

      • ندا

        واقعا تیغ باعث سرطانه ؟من تو دستم جای سالم ندارم ک

      • Sara

        وقتی ی جایی از بدنت ذخمه ت دیگه سرطان نمیگیری حتی اگ ی کوچولو زخم باشه ت دگ سرطان خون نمیگیری چون میکروبایی ک باعث سرطان میشه از اون ذخم کم میکروبا بیرون میاد

    • نازنین

      خدایی با نظراتتان به خودم امیدوار شدم :-[

    • علیرضا

      دور از جون من ۰

    • فاطیما

      تورو خداااااااا دعاکنین سرطان بگیرمممممم جون هرکیو دوست دارین ، دوماهه دارم سیگار میکشم سرطان بگیرم ،میخوام زود بمیرممممممممم

      پاسخ ها

      • ندا

        منم میخوام بگیرم اما نمیتونم سیگار بکشم چ کنم ب نظرت؟

      • ghazal

        من یک ساله سیگار میکشم هیچ چیزی هم نمیشه

    • مریم

      این حرفای مسخره چیه میگین دوست دارین بمیرن از راه دیگه خودکشی کنین خدا نکنه هیچ کی سرطان بگیره

    • لیا

      خداوندا!ای خدای بزرگ!به تمام هموطنان روانی ام سرطان عطا بفرما تا زمینت از لوثشان پاکیزه شود!

    • مهدی

      سلام و خسته نباشید دوستان مطالب بالا حقیقته حتی کوچک ترین کارها که اصلا فکرشو نمیکنید باعث بروز سرطان میشه ولی زمان بیشتری میبره. دوستانی که نوشتند اگه اینطوریه همه سرطان میگیریم ،درسته ، همه ی ما سرطان میگیریم ولی دیگه نه به این سادگی! . و کسانی هم که دوست دارند سرطان بگیرند دیگه جای نصیحتی باقی نذاشتند ولی باید بدونید که وقتی مثلا شخصی سیگار میکشه داره بدن خودشا نابود میکنه و باعث سختی کشیدن بدنش میشه از لحاظ دینی اینکار حق النفسه که مجازات داره و باید بدونید که بدن شما امانت پیش خداست و یک روزی پیش خدا برمیگرده . از لحاظ علمی هم که دیگه هممون میدونیم. زنده ای پس زندگی کن نگو سخته نگو دیره ، بگی سادس ساده میشه بگی سخته سخت میگیره. با آرزوی سلامتی برای همه.

    • ندا

      سلام من 16 سالمه ب نظرتون منم سرطان میگیرم؟

      پاسخ ها

      • ندا

        چرا کسی جواب نمیده اخه

      • Ghazal

        ما چه میدونیم

    • Narjes a

      توروخدا واسه عشقه منم دعا کنید سرطان داره دعا کنید زودی خوب بشه

    • بدبخترین ادم دنیا

      میخوام در عرض یه هفته سرطان بدخیم بگیرم اینکارو انجام بدم ینی میشه بگیرم؟

    • بدون نام

      ممنون

    • دخترک تنها

      سرطان، درد و بیماری زمانی به وجود میاد که ما اصلاً نمی دونم.
      من یه سال پیش سینوس گرفتم. حدود پنج ماه بعدش که علائمش خیلی اذیتم می کرد و خانوادم من رو پیش یه دکتر بردن اینو فهمیدیم.
      چون اون موقع امید به زندگی داشتم واسه ی همین برای عمل رفتم، اما ای کاش نمی رفتم. سینوس طوریه که اگه دیر بفهمی کم کم عفونت مهره های کمرت رو می گیره و میمیری، حتی عموی بابام هم اینجوری مرد.
      بعد از عمل چون قرص هام زیاد بود باعث ورم معده ی شدید شدم که بعد ها ممکن بود به زخم و حتی سرطان تبدیل بشه؛ چیز هایی که اذیتم می کرد: نون، آب سرد، آبگوشت و غذا هایی که باید با نون خورد. بازم از اون گذشتم اما الان یه ساله که جای عملم خوب نمیشه و حتی تا جراحی دوباره رفتم.
      اما الان با خودم عهد بستم اگه یه بیماری دیگه بگیرم دیگه پام به مطب دکتر نخوره...@برای همتون چیزی رو که می خواید آرزو دارم، اما یادتون باشه زمانی مریض می شید که حتی تو خواب هم نمی دیدید.

    • کتایون

      همیشه دعا میکنم یکی از کانیکه از سرطان رنج میبرن خوب بشه و بیماریش بمن منتقل بشه

    • sahar

      سلام من میخام سرطان بگیرم :( باید چیکار کنم عایا اینا واقن باعث میشه ؟

    • بدون نام

      اونايي كه ميخوان سرطان بگيرن يه راه خيلي راحت تَر واسشون دارم كه خيلي هزينه آش از سرطان كم تره اينكه خودشون و به روانپزشك نشون بدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به خدا من هزار بار امتحان کردم اینقدر حالم خرابه که هر کاری میکنم جواب نمیگیرم ... دیگه راه حل داری عایا؟؟؟

    • بدون نام

      خيلي چيزها باعث سرطان ميشه خيليهارو نگفتي از جمله ورود ميكروب و غذاي الوده و شيرينيهاي سرطانزا كه باعث غده هاي سرطاني ميشن مواد شيميايي و با اين حساب همه ما سرطان داريم ولي استعداد رشد سرطان متفاوت و عوامل انبساط ان از جمله اب و هوا و شرايط روح رواني و،،،،

    • دختر تنها

      س. من می خوام سرطان بگیرم چون کسی منو دوست نداره واسه منم دعا کنید خواهش می کنم

    • فاطمه

      سلام والا وضع مردم یه جوریه که مردن از موندن بهتره ملت دیگه خسته شدن از این زندگیه کوفتی سوئیسی ها هم زندگی میکنن ماهم

    • بدون نام

      الا واقعا همتون اين ارزو رو دارين ؟ واقعا همتون سرطان مغزى دارين ك اينا رو مى گين
      خيليا الا دلشون ميخواد مثل شما ها تن سالم داشته باشن واقعا ك براى همتون متاسفم
      شما ها اگه يه بار شيمى درمانى كنين مثل چى پشيمون ميشين از اين ارزو ى مسخره
      واقعا براى كسايي ك اين چيزا رو مى گن متاسفم …
      واقعا شما ها احمقين احمق … بعدا پشيمون ميشين از اين ارزوي مسخره … اميد وارم همتون عاقل شين …

      پاسخ ها

      • Ghaza

        ایا شمایی‌که این طوری میگی تا حالا از زندگی خسته شدی؟عاشق شدی؟ برای عاشق بودنت کسی باهات رفتار بد داشته؟بابات وقتی میبینتت بهت میگه فراموشش کن؟
        با اینکه عاشق یکی باشی‌وقتی خانوادت بفهمن میدونی چه حسی داری؟
        وقتی مامانت ببینه داری هق هق گریه میکنی بگه چته تو بگو خیلی عاشقشم
        حتی با روان شناس هم بازم حالت خراب باشه...ینی مشکلت خیلی بزرگ که فقط بایه نفر درست میشه ... ولی دیگران شما دوتا رو از هم جدا کنن..نمیفمین شما... چون عاشق نشدین... تا حالا فقط برای یه نفر زندگی نکردی... .. پس تو عاشق نشو
        ما عاقل نیستسیم تو عاقل باش

    • تنها

      سلام من ی مدته نمیتونم درس حسابی حرف بزنم حرف زدن یادممیره دارم الزایمرمیگیرم من فقط بییت سالمه ب نظرتونچرااینجوری شدم

    • tahora

      خودکشی کع نمیشه حداقل یچی پیدا شه سرطان زا بخوری سرطان بگیری بمیری ازین دنیا راحت شی والا

      پاسخ ها

      • Ghazal

        والا

    • رضا۲۱

      منم میخام بمیرم میخام برم پیش پسر داییم

    • فاطیما

      سلام من 2 ماهه سرطان گرفتم هر روز گریه میکنم خیلی ناراحتم تورو خدا واسم دعا کنید خوب شم من 12 سالمه ساکن کرج کسایی هم که میگن سرطان بگیریم خوبه شما هنوز درد منو نکشیدید

    • Ghazal

      من میخوام یه جوری خودکشی کنم ولی هر کاری بخوام بکنم عذاب وجدان میگیرم بعد از مرگ چون میدونم اگه خودکشی کنم خانوادم تحقیر میشن و از جایی که من در شهرستان کوچیکی زندگی میکنم اسم خانوادم سر زبون ها میوفته به این خاطر نمیتونم کاری کنم. منی که میخوام سرطان بگیرم نمیگیرم ولی اون بچه ای که از سختی زندگی کردن نمیفهمه سرطان میگیره. داخل هر سایتی میرم همش چرند نوشته اگه کسی میدونه بگه من به این سایت سر میزنم و نظر هاتونو میبینم

    • نیلوفر

      بخداخسته شدم فقط بگین چطوری سرطان بگیرم بمیرم شمایی نصیحت میکنین چه میدونین ما چی میکشیم لعنتیااا

    • ضیا از آبادان

      خدا یه عقلی به شما بده یه پولی هم به من که یه ماشین اروندی بخرم ...اها راستی تا یادم نرفته نان کپک زده به طرز وحشتناکی موجب سرطان معده میشه هواستون باشه

    • هعی

      خدایا یا ایرانو نابود کن، یا مارو یه کشور دیگه پرت کن، یا مارو بکش راحتمون کن‌. خلاصه بلاتکلیف نذار

    • شیما

      سلام منم عاشق بودم و هستم نشد اما با لج و لجبازی با یکی ازدواج کردم ک اصلا دوستش ندارم خیلی پشیمونم چرا بایکی ازدواج کردم ک دوستش ندارم نمیتونم دوستش داشته باشم هروز دارم زجر میکشم خسته شدم بریدم کسی نیس ک درکم کنه اما فقط تنها ارزویی ک دارم هرچه زودتر سرطان بگیرم و بمیرم خدایا صدامو میشنویی تموش کن دیگه

    • سیتا

      خدایا کفر نمیگم خودت هم دردو میدونی هم درمونو اما کاری نمیکنی فقد آرزوی سرطان همین ۱۸ سالمه اما حس میکنم ۱۸۰ سالمه عی خدا

    • ایدا

      خداییاااااااااا سرطان خون عنایت بفرما

    • C.A.N.C.E.R

      پدرمم سرطان داشت مرد کاش منم سرطان بگیرم برم پیش بابام
      چه چیزیباعث میشه صد در صد سرطان بگیری معرفی کنید

    • ارزوامانی

      سلام من ۱۴سالمه دلم میخوادهرچه زودترسرطان بگیرم بایدچیکارکنم؟

      پاسخ ها

      • سمی

        منم دلم میخواد واقعاااااااااااا

    • zahra

      من خودم ادمی بودم ک به هر دری میزدم بسته میشد همیشه ارزو داشتم ک کاش سرطان میگرفتم و میمردم الان فهمیدم ک دانشگاه قبول شدم و نامزد کردم در واقع امیدوار شدم ب زندگیم ک تقریبا یک ماهه فهمیدم سرطان معده دارم واقعا چرا وقتی چیزایی ک خوبن رو خدا بهمون نمیده ولی وقتیم میده کاری میکنه ک مث سگ پشیمون بشی

    • امیر حسین

      سلام من یه راه میدم خیلی کار سازه
      با قانون جذب سرطان خون بگیرید!
      تلقین کنید من ۱۴ سالمه الان لوسمی حاد دارم ولی کشنده نیست منم مثل شما قطع امید کردم ولی اگه میخواید عزیز بشید بهتون میگم چیکار کنید.
      بدن زاییده ذهن هستش و این از قانون کائناته خب تابلویه دیگه فک کنید گرفتینش هرچی احساسات مستحکم تر سرطان نزدیک تر به خدا کارسازه ولی پشیمون میشید باور نمیکنی نکن من الان یه لوسمی حاد دارم که اگه شیمی درمانی نکنم میمیرم خیلی در داره و واسه من از لگنه

    • مهدی

      آخه بنده خدا یه راست برو بگو چطور سرطان بگیرم. دیگه از زندگی حالم بهم میزنه

    • ...

      چه خوبه ک گفتید چ کارا باعث سرطان میشه حتما انجامش میدم ممنون

    • آسمون

      منم حالم خرابه اصلا درب داغونه..مشکلات زیاده..نمیشه دیگه تحملش کرد..نمیشه هی مثل سگ به کسی که دوسش داری التماسش کنی و بگی توروخدا دوستم داشته باش..
      نمیشه یچیزایی نمیشه..دیگه نمیشه حتی بحث کرد اعتراض کرد
      ساکت و اروم نشستم ازخدا میخوام حالمو خوب کنه.
      نمیخوام سرطان بگیرم
      دلم میخواد واسه دخترکوچولوم که توراهه مادری کنم..
      خدایاتوفقط خوبم کن

    • شیوا

      سلام من میخوام سرطان معده بگیرم هرکاریم کردم ک سرطان بگیرم نگرفتم هرشبم آرزوی سرطان گرفتن میکنم

    • ...

      شاید سرطان دوس داشتنی ترم کنه :)!!..

    • یه دختر

      من تو شانزده سالگی سرطان تیرویید گرفتم):
      چه روزای سختی بود.مامان وبابام چقد حالشون بد بود.....هنوزم وقتی یاد تیروییدم میفتم گریم میگیره

    • عاشق

      منم خیلی دوس دارم سرطان بگیرم.چون به عشقم نرسیدم و الان دارم با کسی زندگی میکنم ک خیلی اذیتم میکنن خدایا سرطان را نصیبم کن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم

    • وحید

      چ جالب..پس واس اینکه سرطان بگیرم باید اینکارا رو بکنم...ازین ب بعد از عمد سرما میخورم.دهان شویه میزنم..و....
      جرات خودکشی ک ندارم..اقلا تدریجی بمیرم

    • عاشق

      فقط از خدا یک چیز میخوام سرطان بگیرممممممم بمیرممممممم

    • يغما

      لعنتياااا چرا همتون مث من سرطان ميخاين ؟؟ فااااك عامو اين زندگيه خدايى ؟؟ چرا اخه ما اينقد بدبختيم ك به مرگ خودمونم راضى هسيم رااااسى اين همه نظر دادين يكى يه راه حل قطعى نگف بگيد ديگه بابا

      با تشكر ( جمع بدبختها)

    • يغما

      لعنتياااا چرا همتون مث من سرطان ميخاين ؟؟ فااااك عامو اين زندگيه خدايى ؟؟ چرا اخه ما اينقد بدبختيم ك به مرگ خودمونم راضى هسيم رااااسى اين همه نظر دادين يكى يه راه حل قطعى نگف بگيد ديگه بابا

      با تشكر ( جمع بدبختها)

      پاسخ ها

      • آرمین

        آسون ترین راه و میگم
        آرمین خلج زاده(انگلیسی بزن پشت سر هم
        (:

    • ):

      اقا منم میخام سرطان بگیرم مصلا ی قرصی چیزی راهی سراغ ندارین بگین ماهم بگیرم :(

    • armin

      bia telegram ason tarin rah o bgam
      @arminkhalajzadeh

    • آرمین

      آسون ترین راه و میگم
      آرمین خلج زاده(انگلیسی بزن پشت سر هم)
      (:

    • فلاح

      خوب بود ممنون

    • Sayeh

      الکی میگن خواستن توانستن ما خواستیم ولی نشد این دنیا جای ما نیست لطفا یه راحل بگید که سرطان بگیریم

    • Sayeh

      الکی میگن خواستن توانستن ما خواستیم ولی نشد این دنیا جای ما نیست لطفا یه راحل بگید که سرطان بگیریم

    • سایه

      آقا به منم کمک کنید ترا خدا من میخوام سرطان بگیرم لطفا ازتون خواهش میکنم

    • ملاصدرا

      من همه موارد بالا را رعایت میکردم ، ورزشکار هم بودم ، خوابم هم تنظیم بود ...ولی سخت ترین سرطان خون all گرفتم...عوامل سرطان اینها نیست...اگر اجازه میدادند پزشکان حقیقتش را میگفتند...ولی آزادی بیان و امنیت جانی بعدش نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب شما بگید که ما بدونیم

    • سایه

      خدا چیزای خوبشو به ما نمیده دوستان

    • م.ر

      سلام تو رو خدا اینقدر نا شکری نکنید من اصلا مریض نبودم تاالان که ۳۹ سالمه ی قرصم نخوردم ولی به سرطانه سینه مبتلا شدم وباید ۳ روزه دیگه برم شیمی درمانی برام دعا کنید اخه خیلی ارزو برا دخترم وپسرم دارم التماس دعا

    • سحر

      من مادرمو ب خاطر سرطان رحم از دس دادم خیلی بیماری بدیه 2 سال شیمی درمانی اخرش دووم نیوودرد.خدا همه رو شفا بده

    • Neda

      من ارزومه سرطان بگیرم ، تا وقتی بمیرم بگن حیف شد جوون مرگ شد دختر خوبط بود و هنوز ازدواج نکرده بود . اما عوضش من خوشحال میشدم ک اون دنیا با یه حوری عروسی میکردم .

    • مژده

      به نظرم اونایی که نوشتن دوست دارن سرطان بگیرن اطلاعات کامل ودقیقی درموردش ندارن سرطان یعنی مرگ بادرد من یک برادر بیست ویک ساله دارم که دچار سرطان متاستاز کبد شده هرجای دنیا بردیمش جوابش کردن سه ماه هست آرزوی یک خواب داره حتی نمیتونه آب بخوره چه برسه به غذاسرطان پخش شده وامام شکمش درگیر شده الان ده لیتر آب توی شکمش جمع شده اهلی اونایی که میگین میخوام سرطان بگیرم تحمل دارید سه ماه هرروز سوزن بزنن تو شکمتون آب تخلیه کنن قدر سلامتیتون رو بدونید

    • اذین

      بامژده موافقم گل گفت

    • ناشناس

      شمایی که میگین سرطان بگیریم نترسید همه قراره تو سن بالا بگیریم به همون دلایلی که اینجا نمیشه گفت الان تو جو ین نمی فهمید چی میگید ولی تا اون موقع سر عقل میآید از اون روزی میترسم که جواب آزمایش و گرفتیم و داریم میبریم به دکتر نشون بدیم همه بهت میگن که چیزی نیست بابا دکترا زیاد چرت میگن با حرف بهت امید میدن ولی وقتی دکتر جواب و می بینه و بهت میگه متاسفم

    • ابی

      نترسید همه تا چند سال دیگه میگیریم به همون دلایلی که نمیشه گفت منتها شما الان تو جو ین نمی فهمید چی میگید تا اون موقع هم سر عقل میاین و زندگی عادیتونو میکنید و به حرفای الانتون میخندید اما از اون روزی بترسید که یهو یه دردی میگیرید و میرید دکتر و دکتر بهتون میگه بله متاسفانه ۰۰۰۰۰

    • R.j

      ای کاش من مریضی شما رو داشتم دیگه خسته شدم از این زندگی از مامانم خواهرم دیگه از این زندگی حالم بهم میخوره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج