۳۳۵۴۳۵
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

طرح مشترک ایران و آمریکا علیه داعش؟

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه ایران و آمریکا طرحی برای مبارزه مشترک با داعش ندارند، اظهار داشت: مبارزه نیروهای هر دوکشور با داعش بر اساس آگاهی مشترک به خطرات ناشی از اختلافات فرقه ای در کشور عراق است.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه ایران و آمریکا طرحی برای مبارزه مشترک با داعش ندارند، اظهار داشت: مبارزه نیروهای هر دوکشور با داعش بر اساس آگاهی مشترک به خطرات ناشی از اختلافات فرقه ای در کشور عراق است.

جاش ارنست سخنگوی رییس جمهوری آمریکا گفت که آمریکا و سایر اعضای گروه ائتلاف علیه داعش معتقدند که هر اقدامی درجهت دامن زدن به اختلافات فرقه ای در عراق درنهایت به نفع داعش تمام خواهد شد.

ارنست با اشاره به این که همه همسایگان عراق از جمله ایران نیز دراین باور با آمریکا و گروه ائتلاف هم عقیده هستند، مدعی شد: یکی از دلایل این که ایران در نبرد آزادسازی فلوجه مشارکت می کند نیز همین باور است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره احتمال هر گونه همکاری نظامی میان ایران و آمریکا در نبرد با داعش گفت که او اطلاعی از هیچ گونه طرحی در رابطه با احتمال چنین همکاری هایی ندارد.

سخنگوی اوباما همچنین گفت: همانطور که مسئولان واشنگتن بارها گفته اند آمریکا آماده است تا دراین مبارزه هر گونه کمکی را دراختیار نیروهای تحت فرماندهی دولت عراق قرار دهد.

ارنست اضافه کرد که انتظار آمریکا از نیروهای عراقی نیز این است که در راستای تعهدات انساندوستانه بین المللی عمل کرده و برای نجات جان مردم فلوجه تلاش کنند.

وی گفت: داعش بدنبال بهانه ای است تا با ایجاد هرج ومرج و دامن زدن به اختلافات فرقه ای به حیات خود در منطقه ادامه بدهد.

این در حالیست که تحولات پنج سال گذشته در خاورمیانه نشان داد که جریان های تکفیری- تروریستی بیشتر زیر پرچم برخی کشورهای متحد آمریکا در خاورمیانه شکل گرفته اند و تداوم پشتیبانی این کشورها از جریان های تکفیری دامن زننده ی بحران های کنونی در خاورمیانه است.

به همین دلیل بود که سال گذشته «جو بایدن» معاون رییس جمهوری آمریکا به صراحت اعلام کرد که همپیمانان آمریکا در خاورمیانه پشت سر شکل گیری داعش و گسترش این گروه قرار دارند.

اما ایران در این مدت تمام تلاش خود را برای حفظ نظم و امنیت در خاورمیانه از راه پشتیبانی از ساختار سیاسی در کشورهای درگیر بحران همچون عراق و سوریه به کار برده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام عالی بود

    • مرتضی

      اونا دیگه چقدر احمق هستن. خودشون داعش را درست میکنن بعد چجور دیگه از طرح مشترک ایران و آمریکا برا مبارزه با داعش حرف میزنن. درآمد داعش از نفت اون نفت به کجا میره با هزاران نفتکش نه با 20لیتری

    • خسروی

      این ضرب المثل که میگه چاهی نکن بهر کسی"اول خودت دوم کسی" خدا می خواهد که این مولود وهابیت وسهیونیستی که امریکا وغرب تا بن دندان مسلح کرده وبجان مردم بیگناه انداختند روزی چنان عرصه را بدتر ازاین به خودشان تنگ کند که روزی هزار مرتبه بگویند غلط کردیم بیچاره نمیدانند که خداوند قادر وتوانا ماری را که در آستین خود پرورش دادند روزی مامور میکنه که خودشان را از بین ببرد انشاءالله به امید ان روز( یدالله فوق ایدیهم)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج