۳۳۵۵۲۹
۵۰۲۷
۵۰۲۷
پ

آشنایی با ۴ مکان «ورود ممنوع» در جهان

در پایگاه خزانه بذر جهانی در سوالبارد نروژ ، گونه هایی از صدها هزار بذر از سراسر جهان نگهداری می شود که ذخیره غذایی بشر برای روز مبادا است

وبسایت عصر ایران: بسیاری از نقاط در جهان وجود دارند که به دلیل مسایل امنیتی ورود افراد به آنها ممنوع یا بسیار محدود شده است.

این نقاط لیست بلند بالایی دارد و تقریبا در همه کشورهای جهان صدها مکان و بنا وجود دارد که بنا به دلایل امنیتی و حساسیت ها ورود افراد غیر مجاز به آنها ممنوع و ورود افراد مجاز نیز با محدودیت ها و قوانین امنیتی سرسختی برقرار است.

در لیست زیر تنها برای نمونه به ۴ مکان از این اماکن در ۴ کشور نروژ، بریتانیا، آمریکا و واتیکان اشاره شده می شود که فعالیت آنها در مواردی نه تنها برای ۴ کشور مزبور بلکه برای تمامی مردم جهان پراهمیت است.

"خزانه جهانی بذر سوالبارد" در نروژ، کتابخانه مرکزی واتیکان، پایگاه شنود " منویت هیل" در شمال یورکشایر بریتانیا و بالاخره منطقه نظامی ۵۱ در صحرای نوادا در ایالات متحده آمریکا از جمله این اماکن در جهان به شمار می رود.

خزانه جهانی بذر سوالبارد نروژ: این مرکز در فوریه ۲۰۰۸ افتتاح شده است. این انبار به خزانه بذر روز قیامت نیز مشهور است. در این مرکز هم اکنون صدها هزار گونه دانه های کشاورزی نگهداری می شود.

آشنایی با 4 مکان «ورود ممنوع» در جهان

این انبار یک بیمه جهانی برای تضمین بقای انواع مختلفی از محصولات غذایی در برابر تهدیداتی مانند بیماری، آفت‌ها، خشکسالی و سایر بلایای طبیعی و البته گرم شدن کره زمین محسوب می‌شود.

آشنایی با 4 مکان «ورود ممنوع» در جهان

این انبار در جزیره‌ای دورافتاده در مجمع‌الجزایر "سوالبارد" نروژ در ۱۰۰ کیلومتری قطب شمال و در انتهای یک تونل یخی در عمق ۴۱۰ فوتی زمین حفر شده‌است. حتی اگر برق منابع محلی از کار بیفتد، شرایط دمای زیر صفر درجه طبیعی این انبار یخی، سرمای کافی برای بقاء بعضی از دانه‌های کشاورزی نظیر گندم تا ۱۷۰۰ سال و سورگوم تا ۲۰۰۰۰ سال موثر است.

آشنایی با 4 مکان «ورود ممنوع» در جهان

حتی در بدترین شرایط گرم شدن کره زمین برای دویست سال، یخ بطور طبیعی در اطراف این خزانه وجود خواهد داشت.

آشنایی با 4 مکان «ورود ممنوع» در جهان

بزرگ ترین مرکز شنود الکترونیک جهان : مرکز نظامی " منویت هیل " در شمال یورکشایر بریتانیا یکی از امنیتی ترین نقاط جهان است که مسئولیت جمع آوری اطلاعات مخابراتی و ارتباطی را دارد.

آشنایی با 4 مکان «ورود ممنوع» در جهان

این پایگاه که در سال ۱۹۵۴ و در اوج جنگ سرد راه اندازی شده است ، به منظور شنود تلفنی و الکترونیک آمریکا و بریتانیا از شوروی و اقمار آن تاسیس شد.

آشنایی با 4 مکان «ورود ممنوع» در جهان

این پایگاه نظامی که زیر مجموعه پایگاه‌ نیروی هوایی سلطنتی انگلیس (RAF) است نقش بسیار بزرگی در شنودهای آژانس امنیت ملی آمریکا از رهبران جهان دارد و پس از ماجرای افشای اسناد شنود از سوی ادوارد اسنودن مقاطعه کار امنیتی سابق آمریکا مشخص شد که آژانس امنیت ملی آمریکا از این پایگاه برای شنود مکالمات تلفنی رهبران اروپایی از جمله آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان استفاده کرده است.

آشنایی با 4 مکان «ورود ممنوع» در جهان

از این پایگاه یک سیستم دفاع موشکی بسیار پیشرفته محافظت می کند و دسترسی به محدوده های نزدیک آن نیز بنا به دلایل امنیتی ممنوع و محدود شده است. از این پایگاه به عنوان بزرگ ترین پایگاه مخابراتی و نظامی جهان نام برده شده است. این پایگاه که همزمان بزرگترین تاسیسات رهگیر و نظارت در اروپا نیز است؛ به تحلیل سیگنال‌های ماهواره‌ای، داده‌های تلفن‌های همراه و الکترونیکی از اشخاص، دولت‌ها و شرکت‌ها می‌پردازد.

آشنایی با 4 مکان «ورود ممنوع» در جهان

منطقه نظامی ۵۱ نوادا : منطقه ۵۱ یک منطقه و قلعه نظامی فوق سری در ایالت نوادا آمریکاست. با وجودی که هیچ اطلاعات رسمی درباره فعالیت های در دست انجام در این پایگاه ارایه نمی شود اما گفته می شود در این پایگاه جنگ افزارهای فوق سری آزمایش و نگهداری می شود. گفته می شود تمامی کارکنان این پایگاه در شرایط ایزوله قرار دارند و تقریبا هیچ ارتباطی با دنیای خارج ندارند.

آشنایی با 4 مکان «ورود ممنوع» در جهان

پروتکل های امنیتی گسترده ای در فعالیت این پایگاه نظامی برقرار است که در سال ها و دهه های گذشته این پایگاه را به سمبلی از راز آلودی فعالیت های مخفیانه پنتاگون و سیا تبدیل کرده است.

آشنایی با 4 مکان «ورود ممنوع» در جهان

در بسیاری از فیلم های هالیوودی نیز رازآلود بودن این پایگاه مورد استفاده قرار گرفته و فیلمسازان سناریوهای زیادی درباره این پایگاه و فعالیت های آن به فیلم تبدیل کرده اند. حتی شایعات بسیاری زیادی درباره این مکان وجود دارد از جمله شایعه ای که در حتی در رسانه های آمریکایی بازتاب زیادی داشت این بود که در این مکان یک سفینه فضایی که در سال ۱۹۴۷ و در نیومکزیکو آمریکا سقوط کرده است نگهداری می شود.

آشنایی با 4 مکان «ورود ممنوع» در جهان

در فیلم علمی - تخیلی "بین ستاره ای" - interstellar - ساخته کریستوفر نولان نیز که در سال ۲۰۱۴ اکران شد نشان می داد بخش هایی از فعالیت های فضایی فوق سری آمریکا برای انتقال بشر و حیات زمینی به سیاره ای دیگر ظاهرا در این پایگاه انجام می شد. علاوه بر این فیلم های زیادی در هالیوود ساخته شده است که فعالیت های سری نظامی یا امنیتی در این پایگاه دست مایه سناریوهای علمی، تخیلی، اکشن و امنیتی و.... شده است.

آشنایی با 4 مکان «ورود ممنوع» در جهان

کتابخانه واتیکان : کتابخانه واتیکان تا سال ۱۸۸۱ به طور کلی دور از دسترسی شهروندان بود و پس از این سال نیز دسترسی محدودی برای مورخان و محققان ایجاد شده است که هم اینک نیز با محدودیت بسیار برای استفاده محدود مورخان و محققان به فعالیت خود ادامه می دهد.

آشنایی با 4 مکان «ورود ممنوع» در جهان

این کتابخانه ۱۳۰۰ ساله بزرگ ترین کتابخانه یا دستکم یکی از بزرگ ترین کتابخانه های حال حاضر جهان است . ارزش کتاب ها و اسنادی که در این مرکز نگهدای می شود میلیارد ها دلار برآورد می شود.

آشنایی با 4 مکان «ورود ممنوع» در جهان

بسیاری از نسخ خطی و تاریخی که تنها یک نسخه از آن در جهان موجود است در این کتابخانه نگهداری می شود.

آشنایی با 4 مکان «ورود ممنوع» در جهان

در این کتابخانه هم اینک بیش از ۷۵ هزار نسخه خطی نفیس و کم یاب و بیش از ۱ میلیون و یکصدر هزار جلد کتاب نگهداری می شود.

آشنایی با 4 مکان «ورود ممنوع» در جهان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج