۳۳۵۸۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

معجون گشنیزماهی به سبک اسپانیایی‌ها

اگر در جست‌وجوی یک میان‌وعده یا پیش‌غذای مغذی، طبیعی و سرشار از فیبر و ویتامین هستید، حتما گشنیزماهی را تجربه کنید. تهیه این غذا در روزهای سرد پاییزی علاوه بر آنکه می‌تواند بخش زیادی از ویتامین‌ها و موادمعدنی مورد نیاز بدن شما را تامین کند


معجون گشنیزماهی به سبک اسپانیایی‌ها

مجله سیب سبز: اگر در جست‌وجوی یک میان‌وعده یا پیش‌غذای مغذی، طبیعی و سرشار از فیبر و ویتامین هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما گشنیزماهی را تجربه کنید. تهیه این غذا در روزهای سرد پاییزی علاوه بر آنکه می‌تواند بخش زیادی از ویتامین‌ها و موادمعدنی مورد نیاز بدن شما را تامین کند، می‌تواند به پیشگیری از بروز خشکی پوست و آبرسانی مناسب به سلول‌های بدن نیز کمک کند به شرط آنکه از گشنیزماهی 2 تا 3 بار در برنامه غذایی هفتگی خود استفاده کنید.

معجون گشنیزماهی به سبک اسپانیایی‌ها

موادلازم:
  • گشنیز:2 قاشــق غذاخــوری ساطوری‌شده
  • پیاز: یک عدد
  • سیر: 2حبه
  • فلفل سبز دلمه‌ای: 2 عدد
  • کرفس: یک ساقه خرد شده
  • سیب زمینی: یک عدد
  • بلال: یک عدد
  • فیله ماهی: 400 گرم
  • نمک : به میزان لازم
  • آبلیمو: دوسوم‌ پیمانه
روش تهیه:

برای تهیه این پیش‌غذای مغذی پیش از هر چیز سراغ ماهی و بلال بروید. ماهی و سیر، نمک و نصف فلفل دلمه‌ای نگینی شده و پیاز را درون آب بریزید و اجازه دهید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی حرارت بماند و خوب پخته شود. سپس بلال را نیز درون آب به مدت ۲۰دقیقه آبپز کنید و پس از آماده شدن دانه‌های بلال را از چوب آن جدا کنید.

در این مرحله سیب‌زمینی و کرفس آبپز شده را نگینی خرد کنید و آن را با ماهی خرد شده و دانه‌های بلال ترکیب کنید.

برای تهیه سس این غذا کافی است آبلیمو، کمی سیر، گشنیز و نیمه دیگر فلفل دلمه‌ای و پیاز را درون دستگاه مخلوط کن بریزید و به میزان لازم نمک و فلفل به آن اضافه کنید.

برای تزیین این غذا می‌توانید از گشنیز خرد شده، گوجه فرنگی و حتی فلفل دلمه‌ای‌های رنگی استفاده کنید.

نكته:

وجود کرفس در معجون گشنیزماهی علاوه بر خوشبو کردن معجون خواص دیگری دارد که یکی از آنها کالری‌سوزی است. کرفس به دلیل خاصیت چربی‌سوزش یکی از گیاهان و سبزیجاتی است که بسیار مورد توجه خانم‌های علاقه‌مند به کاهش وزن قرار می‌گیرد. این گیاه علاوه بر آنکه با کاهش میزان کلسترول خون به پیشگیری از تجمع چربی‌ها و توده شدن آنها در شریان‌های اصلی بدن کمک می‌کند، مانع از ابتلا به تصلب‌شرایین در افراد نیز می‌شود. از طرفی این خاصیت موجب کاهش میزان تجمع چربی‌ها در بدن شده و روند کاهش وزن را در خانم‌های علاقه‌مند به این موضوع سرعت می‌دهد.


کنترل افسردگی با گوشت ماهی

معجون گشنیزماهی به سبک اسپانیایی‌ها

وجود امگا ۳ و ویتامین D در گوشت معجون گشنیزماهی و مصرف آن در طول هفته می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها موثر باشد. بر‌اساس تحقیقات، ژاپنی‌ها و چینی‌ها به این دلیل که از غذاهای دریایی زیاد مصرف می‌کنند در طول زندگی خود به ندرت افسردگی، آلزایمر، پوکی استخوان و پسوریازیس را تجربه می‌کنند. نتایج تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی آنها و مصرف گوشت ماهی و انواع غذاهای دریایی در برنامه غذایی روزانه این گروه موجب شده تا بدن آنها در مقابل بسیاری از بیماری‌ها مصون بماند. از این‌رو به شما توصیه می‌کنیم این پیش‌غذای لذیذ، طبیعی و کم‌کالری را حتما در برنامه هفتگی خود بگنجانید.


پیشگیری از اختلال‌های قلبی

معجون گشنیزماهی به سبک اسپانیایی‌ها

برای تهیه معجون گشنیزماهی می‌توانید از رنگ‌های مختلف فلفل دلمه‌ای استفاده کنید تا با کمک رنگ‌های زرد، نارنجی، قرمز و سبز ظرفی زیبا و خوش آب و رنگ برای مهمانتان آماده کنید. فلفل دلمه‌ای از این جهت که میزان قابل ملاحظه‌ای ویتامین C در خود دارد تاثیر زیادی در کاهش لخته‌شدن خون در عروق خونی دارد و در درمان و تسکین برخی از ناراحتی‌های گوارشی مانند سوءهاضمه، اسهال و نفخ موثر است. فلفل دلمه‌ای به دلیل طبیعت گرمی که دارد در گروه غذاهای گرم و خشک قرار می‌گیرد. از این رو یک سبزی مناسب برای افراد سوداوی و بلغمی مزاج است که طبیعت سرد دارند و موجب ایجاد تعادل در بدن آنها می‌شود. اما افرادی که دچار مزاج دموی و صفراوی هستند به دلیل گرم بودن طبع‌شان نباید از این سبزی استفاده کنند یا مصرف آن را در برنامه رژیم غذایی خود به حداقل برسانند.


بهبود عملکرد دستگاه گوارش با سیر

معجون گشنیزماهی به سبک اسپانیایی‌ها

سیر از جمله سبزیجاتی است که تاثیر بسیار مستقیمی بر دستگاه گوارش دارد و می‌تواند بسیاری از اختلالات دستگاه گوارش به ویژه معده و روده را تسکین داده و تحت تاثیر خود قرار دهد. از این رو گنجاندن این غذا در کنار گوشت ماهی که در گروه موادغذایی زود هضم است، می‌تواند تاثیر مستقیمی بر اندام گوارشی داشته باشد. به اعتقاد درمانگران طب سنتی چین مصرف سیر چه به صورت خشک شده و چه به صورت تازه خاصیت ضد تهوع و استفراغ دارد و برای درمان اسهال نیز بسیار مفید است. سیر پخته شده یا گریل شده یکی از بهترین داروها برای درمان اسهال محسوب می‌شود.


معجون گشنیزماهی به سبک اسپانیایی‌ها

این غذا را با چی بخوریم؟

اگر تصمیم دارید از این غذا به عنوان پیش‌غذا استفاده کنید باید آن را به تنهایی سرو کنید اما اگر تصمیم گرفتید آن را به عنوان یک غذای کامل برای مهمانان‌تان سرو کنید پیشنهاد می‌کنیم در کنار این غذا از یک برش نان جو سبوس‌دار یا یک فنجان برنج سبوس‌دار آبکش شده استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید با حجم اندکی غذا مواد غذایی تمامی گروه‌های غذایی را مصرف کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج