جاباما
۳۳۵۹۱
۵۵۷۸
۵۵۷۸
پ

تومیتو پلو، ضد سرماخوردگی!

اگر در جست‌و‌جوی یک غذای مغذی، مفید و متناسب با بوی ماه مهر هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم تومیتوپلو با طعم دارچین را تهیه کنید.



تومیتو پلو، ضد سرماخوردگی!

معجون سیب سبز: اگر در جست‌و‌جوی یک غذای مغذی، مفید و متناسب با بوی ماه مهر هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم تومیتوپلو با طعم دارچین را تهیه کنید. با سرو این غذا در وعده ناهار یا شام می‌توانید علاوه بر بهره‌مندی از طبع گرم ادویه‌های موجود در این غذا، میزان مقاومت بدن در برابر بیماری‌های شایع فصل پاییز را افزایش دهید.

تومیتو پلو، ضد سرماخوردگی!

مواد لازم برای ۵ نفر:
  • مرغ: یک کیلو
  • برنج:3 پیمانه
  • پیاز: یک عدد
  • سیر: 3 حبه
  • رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری
  • گوجه فرنگی: 2 عدد
  • هویج: 2 عدد
  • کشمش: یک چهارم پیمانه
  • جوز هندی: یک‌چهارم قاشق چای خوری
  • پودر تخم گشنیز: یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
  • خلال بادام: یک‌چهارم پیمانه
  • نمک و فلفل: به میزان لازم
  • زعفران: یک‌دوم قاشق چای‌خوری
  • پودر هل: یک‌دوم قاشق چای‌خوری
  • زیره: یک دوم قاشق چای‌خوری
  • دارچین: یک‌دوم قاشق چای‌خوریگرد
  • لیمو: یک قاشق غذاخوری
  • آب جوش: 2 لیوان
روش تهیه:

برای تهیه این غذا پیش از هر چیز پیاز را ساطوری کرده و با کره درون قابلمه تف دهید. پس از آنکه پیاز اندکی رنگ گرفت و نرم شد، سیرها را ساطوری کرده و به آن اضافه کنید. سپس مرغ‌های تکه تکه شده را به محتویات قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید ۵ تا ۶ دقیقه درون مخلوط پیاز، سیر و کره تف بخورد. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. سپس برای آماده کردن مایه غذا، گوجه‌فرنگی‌ها را آماده کنید. ابتدا آنها را درون یک کاسه آب جوش قرار دهید تا بتوانید به راحتی پوست گوجه‌ها را جدا کنید. سپس گوجه را با گوشتکوب له کنید و آن را با هویج رنده شده، جوز هندی، زیره، پودر تخم گشنیز مخلوط و به مخلوط مرغ اضافه کنید. آن را روی حرارت اندک گذاشته و به خوبی هم بزنید تا تف بخورد. در این مرحله ادویه‌های دیگر مانند زعفران، هل، دارچین، گرد لیمو را همراه ۳ لیوان آب جوش به این مخلوط اضافه و اجازه دهید این ترکیب به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت باقی بماند. حالا برنج را که طبق روال معمول آب کنید و آن را به همراه کشمش به مرغ اضافه کرده و هم بزنید. اگر احساس می‌کنید که آب غذا کم است مقداری آب جوش به آن اضافه کرده و یک تا ۲ قاشق چای‌خوری نمک به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا این ترکیب روی حرارت باقی بماند و مثل کته پخته شود. در آخرین مرحله بعد از اتمام آب موجود در این غذا شعله را کم کنید و اجازه دهید غذا به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی حرارت بماند تا به خوبی دم بکشد. پس ازاین مدت غذای شما برای سرو آماده است.


بهبود عملکرد معده با هل

تومیتو پلو، ضد سرماخوردگی!

از آنجا که هل از آن دسته دانه‌های با طبع گرم است، گنجاندن آن در غذاهای فصل‌ سرد سال مانند پاییز فواید و خواص متعددی دارد. هل به دلیل خاصیت گرمابخشی که در خود دارد در کنار دیگر ادویه‌های موجود در این غذا موجب تقویت عملکرد دستگاه گوارش به ویژه معده و روده‌ها می‌شود و روند هضم و جذب مواد‌غذایی را در بدن بهبود می‌بخشد. از طرفی وجود هل با عطر و طعم ویژه‌اش در تومیتوپلو موجب تحریک اشتها به ویژه در نوجوانان و کودکان کم غذا می‌شود.

تومیتو پلو، ضد سرماخوردگی!

افزایش مقاومت سیستم دفاعی بدن

گنجاندن دارچین به تومیتوپلو از چند جهت اهمیت دارد که مهم‌ترین آن تاثیر دارچین بر افزایش توان سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری‌هاست. از آنجا که با آمدن پاییز احتمال ابتلا به بیماری‌های شایع این فصل مانند سرماخوردگی در میان اعضای خانواده به ویژه بچه‌ها بیشتر است با گنجاندن دارچین در برنامه غذایی و تهیه غذاهایی که دارچین در دستور تهیه آنها وجود دارد می‌توانید به افزایش قوای سیستم دفاعی بدن در مقابل بیماری‌ها و همچنین خونرسانی بهتر در اعضا و اندام‌های درونی بدن خود کمک کنید. زیرا مصرف دارچین موجب بهبود جریان گردش خون در بدن شده و غذارسانی به سلول‌ها و بافت‌های بدن را تقویت می‌کند.

تومیتو پلو، ضد سرماخوردگی!

تقویت مقاومت بدن در برابر سرما

گنجاندن هویج در سبد غذایی اعضای خانواده و ترکیب آن با گوجه فرنگی تازه در تومیتوپلو تاثیر قابل ملاحظه‌ای در کنترل و پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان، آب مروارید و همین‌طور عفونت های مجاری ادراری در بدن داشته باشد. این نارنجی در عین حال که به تومیتوپلوی قرمز رنگ شما جلوه زیبایی می‌بخشد به افزایش مقاومت بدن شما در برابر سرما در طول روز نیز کمک می‌کند.

تومیتو پلو، ضد سرماخوردگی!


این غذا را با چی بخوریم؟

سالاد سبزیجات می‌تواند بهترین گزینه‌ای باشد که در کنار این غذا سرو می‌کنید. برای تهیه این سالاد کافی است از هر یک از سبزیجات نخود فرنگی، لوبیا سبز، ذرت و پیازچه استفاده کنید. سرو این سالاد در کنار تومیتوپلو موجب افزایش روند تاثیر‌پذیری دستگاه گوارش و بهبود عملکرد معده‌ و روده‌ها می‌شود.



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج