جاباما
۳۳۶۱۵۴
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

تکذیب کشف مواد منفجره از حجاج ایرانی

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم با اشاره به سابقه فرماندهی خود در فرودگاه های کشور گفت: در آن مقطع زمانی تمامی ضرایب امنیتی با توجه به قانون کشورمان و همچنین عربستان برای حجاج ایرانی در نظر گرفته می شد.

خبرگزاری میزان: منصورحقیقت پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم پیرامون ادعاهای جدید مقامات آل سعود مبنی بر اینکه مأموران گمرک این کشور در سال ۱۹۸۶ مقادیر فروانی مواد منفجره جاسازی شده در چمدان حجاج ایرانی پیدا کرده و اجازه دادند تا آنها مناسک حج را ادا کنند، اظهار کرد: طرح این گونه ادعاها در مقطع فعلی که ایران شرایط عربستان برای حضور در حج تمتع را نپذیرفته غیر قابل قبول بوده و باید گفت که این مواضع تنها بر اساس مواضع خصمانه آل سعود در قبال عربستان صورت می گیرد.

وی با اشاره به سابقه فرماندهی خود در فرودگاه های کشور تأکید کرد: در آن مقطع زمانی که بنده در این سمت حضور داشتم شاهد بودم که تمامی ضرایب امنیتی با توجه به قانون کشورمان و همچنین عربستان برای حجاج ایرانی در نظر گرفته می شد و ما حتی اجازه نمی دادیم که حاجیان ما قرصی را با خود به عربستان ببرند از این رو موضوع کشف مواد منفجره در چمدان حجاج ایرانی یک حرف مضحک است و هیچ گونه اساسی ندارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم تاکید کرد: دلایل عربستانی ها پیرامون اینکه ایرانی ها در مراسم برائت از مشرکین شعار سر می دهند و یا خلاف مقررات عربستان اقداماتی را در مراسم حج صورت می دهند تنها یک توهم توخالی است و باید از سعودی ها پرسید که اگر تنها ایرانی ها مشکل دارند، چرا موقعیت اعزام به حج برای مردم یمن، سوریه و عراق فراهم نمی شود؟

حقیقت پور با اشاره به افزایش مبادلات سیاسی آل سعود با آمریکا و اسرائیل تصریح کرد: گردانندگان حج پادشاهی عربستان نمی توانند موقعیت و امکانات لازم برای حج ابراهیمی را ایجاد کنند از این رو جمهوری اسلامی ایران نیز هیچ گاه زیر بار حج پادشاهی نمی رود.

وی تصریح کرد: آل سعود با این گونه اقدامات خود و منع مسلمین از حضور در مراسم برائت از مشرکین در واقع در صدد است تا مخالفت با آمریکا و اسرائیل را در منطقه از بین ببرد. روندی که تحقق آن به هیچ وجه امکان پذیر نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این دروغه ،حجاج مابعضی هاشون اهل دل هستن ولی نمیتونن یه قرص استامینوفن کدئین باخودشون ببرن ‌ چطورمیتونن موادمنفجره ببرن؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج