۳۳۶۲۷
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

دکوراسیون اتاق شاگرد اول ها!

اگر این روزها تصمیم گرفته‌اید که دکوراسیون اتاق فرزندتان را تغییر دهید یا شرایط را برای درس خواندن بهتر او فراهم کنید این پیشنهادات به شما کمک می‌کند نتیجه بهتری به دست آورید.

دکوراسیون اتاق شاگرد اول ها!

هفت صبح: بررسي تغييرات لازم در چيدمان كه اتاق كودك دانش‌آموز شما را در آغاز سال تحصیلی براي علاقه‌مندي به درس و مشق و مطالعه آماده مي‌كند.

با آغاز سال تحصيلي جديد،‌ برنامه‌هاي اهل خانه هم تغيير مي‌كند و از تغيير ساعت خوابيدن شب و بيدار شدن سحرگاهي،‌ تا تنظيم ساعت تماشاي تلويزيون و ميهماني رفتن و ميهمان پذيرفتن اعضاي خانواده هم تا حدود زيادي با فرزندانشان هماهنگ مي‌شوند. علاوه بر اين تغييرات رفتاري، والدين بايد در چيدمان اتاق فرزندانشان نيز كمي‌تغيير ايجاد كنند. چراكه داشتن فضا يا اتاق مطالعه شاد و راحت بچه‌ها را به درس خواندن بيشتر تشويق مي‌كند.

اگر این روزها تصمیم گرفته‌اید که دکوراسیون اتاق فرزندتان را تغییر دهید یا شرایط را برای درس خواندن بهتر او فراهم کنید این پیشنهادات به شما کمک می‌کند نتیجه بهتری به دست آورید.

دکوراسیون اتاق شاگرد اول ها!

با کودک مشورت كنيد

وقتی زمان تغییر دکوراسیون یا اضافه کردن اسباب‌های تازه به اتاق کودک فرا می‌رسد باید بدانید که نظر و عقیده شما به تنهایی مهم نیست و بهتر است از همفکری با کودک هم استفاده کنید. در تمام مراحل از او بخواهید با شما همراه شود و به طور حتم برای این کار شور و اشتیاق زیادی دارد. اگر فکر می‌کنید که جایی انتخاب کودک اشتباه است دلایل خودتان را توضیح دهید و نظرات او را هم بشنوید تا در نهایت با صحبت‌های منطقی به همفکری برسید.

بنابراین قبل از هرگونه برنامه‌ریزی از کودک بپرسید که برای مطالعه بهتر به چه امکاناتی نیاز دارد، چه وسایلی را باید از اتاقش بیرون ببرد و از چه رنگ‌هایی بیشتر خوشش می‌آید. درباره تزئینات ديگر مانند کاغذ دیواری و رنگ آمیزی نيز با توجه به بودجه‌تان با او به توافق برسید. این صحبت‌ها به شما کمک می‌کند تا هنگام خرید راحت‌تر تصمیم‌گیری کنید. در واقع کمی‌ فکر و برنامه‌ریزی قبل از خرید در وقت و انرژی شما صرفه جویی می‌کند و هدف نهایی شما و فرزندتان را از چیدمان اتاق بالا می‌برد.
دکوراسیون اتاق شاگرد اول ها!



انتخاب میز تحریر و صندلی مناسب

یکی از مهم‌ترین وسايل در اتاق هر دانش‌آموزی میز مطالعه است. اگر کمی‌ بیشتر هزینه کنید و میز خوب و با کیفیتی بخرید چه بسا که ممکن است این میز تا پایان دوره تحصیلات فرزندتان به او خدمت کند. پس در این زمینه خساست به خرج ندهید. در کنار میز تحریر، داشتن یک صندلی خوب و مناسب هم ضروري است. صندلی استاندارد به قسمت‌های مختلف بدن کودک مانند کمر و گردن فشار نمی‌آورد و او را در آینده با مشکلات جسمانی مختلف مواجه نمی‌کند.

اگر می‌خواهید فرزندتان ساعت‌ها پشت میزش راحت بنشیند و درس بخواند صندلی را مناسب با جثه او انتخاب کنید و البته بیش از ظاهر و رنگ صندلی، به استاندارد بودن آن اهمیت بدهید. در مجموع یادتان باشد که هنگام انتخاب میز و صندلی، ارتفاع و اندازه‌ها را براساس سن و قد کودک تعیین کنید. پس هنگام خرید حتما فرزندتان را همراه داشته باشید. اگر به سنی رسیده که از دستگاه رایانه هم استفاده می‌کند میزی بخرید که برای قرار دادن کامپیوتر مناسب باشد و از طرفی قابلیت استفاده به عنوان میز تحریر را هم داشته باشد. فقط اهمیت درست نشستن پشت میز و صندلی را به کودک گوشزد کنید تا درس خواندن زیاد و کار با رایانه به او صدمه نزند.

دکوراسیون اتاق شاگرد اول ها!


پررنگ‌ها در كنار كم رنگ‌ها

رنگ‌آمیزی مناسب برای دیوارها هم نکته دیگری است که باید درباره آن فکر کنید. وقتی می‌خواهید برای اتاق مطالعه دانش‌آموز رنگی را در نظر بگیرید یادتان باشد که استفاده از رنگ‌های گرم مانند زرد، نارنجی و قرمز انرژی بیشتری را به فرزندتان منتقل می‌کند و سبب شادی بیشتر او می‌شود. البته یادتان باشد که استفاده بیش از حد از این رنگ‌ها هم توصیه نمی‌شود و هیجانات فرزندتان را افزایش می‌دهد.

پس بهترین کار این است که فقط برای رنگ‌آمیزی یک دیوار از رنگ‌های گرم استفاده کنید و برای سایر دیوارها به سراغ یک رنگ خنثی مانند کرم یا طوسی روشن بروید. رنگ‌های سرد و بی‌حال انرژی کودکان را کم می‌کند و در طولانی مدت سبب کسالت و خستگی می‌شود.


مطالعه در نور کافی

دکوراسیون اتاق شاگرد اول ها!

درس خواندن هم مثل خیلی از کارهای دیگر، برای خودش آداب و رسومی ‌دارد. نمی‌شود هر جا نشست، بساط دفتر و کتاب را پهن کرد و آرام آرام مشغول خواندن شد. پس از فرزندتان هم توقع نداشته باشید که اینگونه باشد. باید برای او محیطی راحت و آرام فراهم کنید. بنابراین علاوه بر توجه به میز و صندلی و دکوراسیون باید به میزان نور اتاق هم دقت کنید. وقتی نور خوب و کافی باشد، دانش‌آموز برای درس خواندن بیشتر تشویق می‌شود.

برعکس کم نوری اتاق و میز مطالعه، شوق و اشتیاق درس خواندن را در فرزندتان کم می‌کند و خستگی چشم‌ها هم به کم کاری او دامن می‌زند. در ساعت‌های اولیه روز بهترین منبع تامین نور، خورشید است. پس با کنار زدن پرده‌ها نور و انرژی لازم را به اتاق راه دهید. وقتی هوا تاریک می‌شود نوبت به استفاده از سایر چراغ‌های سقفی است تا نور اتاق مطالعه تامین شود اما علاوه بر آن فرزندتان یک چراغ مطالعه خوب هم لازم دارد که ضمن ایجاد نور مورد نیاز، به افزایش تمرکز او کمک می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج