۳۳۶۳۴۵
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

آغاز عملیات هوایی آمریکا علیه داعش

جت‌های جنگنده آمریکایی برای نخستین بار از ناوهواپیمابر مستقر در دریای مدیترانه مواضع داعش را هدف قرار دادند.

خبرگزاری ایسنا: جت‌های جنگنده آمریکایی برای نخستین بار از ناوهواپیمابر مستقر در دریای مدیترانه مواضع داعش را هدف قرار دادند.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که این نخستین حمله بدین شکل علیه داعش از زمان آغاز عملیات ائتلاف بین‌المللی است که دو سال قبل آغاز شده است.

مقام‌های نیروی دریای آمریکا اعلام کردند که این جت‌های جنگنده پس از آغاز حرکت ناو هواپیمابر "هری ترومن" به سمت دریای مدیترانه که از مسیر کانال سوئز عبور می‌کرد، از این ناو به هوا برخاستند.

این مقام‌ها اعلام کردند این نخستین حمله هوایی توسط یک ناوگروه در این منطقه از زمان آغاز جنگ عراق در سال ۲۰۰۳ است.

حملات پیشین این ائتلاف علیه داعش توسط آمریکا و هم‌پیمانان آن تنها از خلیج فارس یا از طریق پایگاه‌های بحرین، ترکیه یا سایر کشورها صورت می‌گرفت.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده که این حملات عراق و سوریه را شامل شده است، اما در خصوص تعداد حملات و نوع اهداف اظهار نظر نکرده است.

هدف از این حمله ارسال این پیام به ترکیه است که نیروی نظامی آمریکا راه‌های دیگری برای حمله هوایی به سوریه بجز پایگاه هوایی ترکیه در اینجرلیک نیز دارد.

مقام‌های نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده‌اند که هدف این حملات اخیر خاتمه دادن به نگرانی‌های مطرح شده از سوی برخی قانونگذاران این کشور در خصوص تصمیم اخیرنیروی دریایی آمریکا برای عدم حضور دائم در خلیج فارس است.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد ناوهواپیمابر ترومن و سایر ناوهای موجود در ناوگروه تهاجمی آمریکا به عنوان دارایی اصلی جنگ آمریکا علیه مواضع داعش عمل کردند.

این ناوگروه در منطقه پنجم دریایی عملیات حضور دارد که شامل خلیج فارس می‌شود و این ناوگروه هم چنان نقش حمایتی خود را از منطقه مدیترانه ادامه خواهد داد.

یک مقام ارشد نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد: این مسئله نشانگر آن است که یک ناوگروه تهاجمی آمریکا می‌تواند دو منطقه عملیات را پوشش دهد که این نکته عامل غیرقابل پیش‌بینی بودن را نیز در خود دارد. ما تمام سعی خود را خواهیم کرد تا حضور خود را گسترش دهیم و از امتیاز دسترسی که دارایی‌های دریایی ما برایمان فراهم می‌کنند، استفاده کنیم.

این مقام افزود: این مسئله حاوی این پیام به دوستان و دشمنان ما است که ما بنا به همان عامل دسترسی خود می‌توانیم همزمان دو تهدید را تحت تاثیر بگذاریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی امریکا واقعا وارد جنگ با داعش شده ....

    • نیما

      ولی آمریکا باید مواظب باشه به جای ریختن بمب برسر داعش،سلاح ومهمات جنگی ودارو نریزه آخه قبلا ازاینجور اشتباهها ! کرده بود از اون جهت میگم..

    • افشين نخعي

      اين ساده لوحي است كه فكركنيم آمریکا دوستدار رشدکیفی وارتقاءفرهنگ بین ملل باشد مثل دوستی که ازبودن بااواحساس ناامنی وترس داری.گرچه تکنولوژی داره امابه قول ما مرام نداره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج