۳۳۶۵۰۰
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

ناطق نوری: میخواستیم کِلی را شیعه کنیم

رييس فدراسيون بوكس در تمجيد از قهرمان افسانه ای بوكس جهان كه به تازگی درگذشته است، گفت: قصد داشتیم محمدعلی کلی را در خراسان شیعه کنیم که البته مشکلاتی پیش آمد.

خبرگزاری مهر: رييس فدراسيون بوكس در تمجيد از قهرمان افسانه ای بوكس جهان كه به تازگی درگذشته است، گفت: قصد داشتیم محمدعلی کلی را در خراسان شیعه کنیم که البته مشکلاتی پیش آمد.

احمد ناطق نوري رييس فدراسيون بوكس در خصوص محمد علي كلي قهرمان اسطوره اي اين رشته و درگذشت وي عنوان كرد: كلي يكي از بهترينهاي رشته ورزشي بوكس از ابندا تا به امروز بود. وي خيلي باهوش بود و وقتي او را در سال ٧٢ به كشور دعوت كرديم در هتل استقلال اقامت داشت. صبح زود به ما گفتند كه او بيرون رفته است. نگران شديم چون تهران را نمي شناخت اما بعد از چند ساعت ديديم كه وي به هتل بازگشت و فهميديم خيابان وليعصر را دور زده و خودش راه هتل را دوباره پيدا كرده است.

وي افزود: با كلي به مجله كيهان ورزشي رفتيم. آنجا در مورد نظرش به جنگ بوسنی پرسيدند كه گفت اين كلك آمريكاست و كار بسيار زشتي است.

ناطق نوري با تمجيد از بوكس كلي تصريح كرذ: كسي نتوانسته روي دست او بيايد. كلي اصلا مشت نمي خورد و هميشه جاخالي مي داد و از زير دست حريفانش كنار مي رفت.

رئیس فدراسیون بوکس همچنین در خصوص پادرمیان محمدعلی در جنگ ایران و عراق تاکید کرد: در جنگ ما و عراق كلي گفت دو كشور اسلامي نبايد با هم بجنگند و جنگ را بايد جاي ديگر ببرند. حتي به عراق هم رفته بود و با صدام ملاقات كرده بود.

وي ادامه داد: كلي ورزشكاري بود كه هم ورزش داشت و هم خصلت ورزشي. روز بزرگداشت زن يكي از نمايندگان مجلس كه در حال حاضر معاون پارلماني وزارت ورزش است وي را به شهريار دعوت كرد و در آنجا مراسمي داشتند كه بانوان همه با چادر در مراسم نشسته بودند. او كلمات و جملات فارسي ياد گرفته بود و وقتی وارد مراسم شد، به زبان فارسی گفت خيلي خوب و خيلي قشنگ و از ما خواست تا سه چادر مشكي هم به وي بدهيم, يكي براي همسرش و دو تا هم براي دخترانش.

رييس فدراسيون بوكس با اشاره به دختر كلي عنوان كرد: دختر كلي هم در حال حاضر از قهرمانان بوكس است و به تازگي دختر فريزر رقيب پدرش را هم شكست داده است. او مثل پدرش باهوش و با استعداد است. فريزر يكبار كلي را از ناحيه شكم ناك اوت كرد و كلي پس از آن كلي تمرين كرد و سپس در مبارزه اي ٧ راند شكمش را جلوي فريزر گرفت و در انتها هم پيروز شد.

ناطق نوري در خصوص ارادت محمد علي كلي به حضرت امام خميني تصريح كرد: كلي خيلي به حضرت امام (ره) ارادت داشت و هميشه ميگفت دوست دارم خدمت امام برسم كه البته فرصت نشد. در حضورش در ايران به زيارت امام رضا(ع) هم رفت و در مراسم زيارت عاشورا هم شركت كرد. كلي همچنين با مرحوم غفوري فرد در نماز جمعه شركت كرد. خيلي مبادي آداب بود و اعتقادات زيادي داشت.

وي ادامه داد: كلي سلطان بوكس جهان بود هم در بوكس و هم در اخلاق. در خراسان نيز ميخواستيم شرايط را آماده كنيم تا کلی شيعه شود كه مشكلي پيش آمد و نشد. او بسيار خوش خلق بود و بچه ها را خيلي دوست داشت. او را به پارك نياوران برديم و بر سر هر كودكي كه مي ديد دست ميكشيد. اميدوارم خدا او را رحمت كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سجاد صفری

      خدا بیامرزدش.اسمش در بین مسلمانان ماندگار شد.

    • اکبرهاشمی

      خدا رحمتش کنه توی دوره ای عشق ایرانی ها بود وبخاطرمسابقاتش چهار صبح بیدار می شدیم که با مصیبت مسابقشوببینیم.***

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج