جاباما
۳۳۶۵۰۲
۶ نظر
۵۰۰۱
۶ نظر
۵۰۰۱
پ

چاره بوی بد دهان در ماه رمضان

یک جراح و متخصص بیماریهای لثه اهمیت مسواک‌زدن بعد از افطار و سحر را تشریح کرد و به چاره بوی بد دهان در ماه رمضان پرداخت.

خبرگزاری تسنیم: جراح و متخصص بیماریهای لثه با بیان اینکه روزه‌داران نگران بوی بد دهان خود نباشند اظهار داشت: برای بهداشت دهان و دندان از مسواک زدن بعد از افطار و به‌ویژه سحر غافل نشوید.

رئیس انجمن علمی لیزر پزشکی ایران و جراح و متخصص بیماریهای لثه با اشاره به بهداشت دهان در ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد: به‌طور کلی بو ناشی از میکروارگانیسم‌های بی‌هوازی است که شرایط رشد آنها در داخل حفره‌ای بیشتر است و این موضوع در داخل دهان نیز به‌صورت گازهایی متصاعد و به‌صورت بوی بد استشمام می‌شود.

ترشح بزاق دهان علیه میکروب‌ها عمل می‌کند

رئیس انجمن علمی لیزر پزشکی ایران افزود: زمانی که غذا می‌خوریم یا صحبت می‌کنیم بزاق دهان شروع به ترشح می‌کند که قابلیت شویندگی داشته و با داشتن آنزیم علیه میکروب‌ها عمل می‌کند که البته در هنگام شب ترشح آن کاهش می‌یابد.

این جراح و متخصص بیماریهای لثه گفت: در حین روزه‌داری به‌دلیل اینکه به‌مدت طولانی از خوردن و آشامیدن پرهیز می‌کنیم میکروب‌های دهان فعال‌تر و باعث بوی بد دهان می‌شوند.

مصرف مواد قندی در ماه رمضان باید محدود شود

فکرآزاد با بیان توصیه‌های لازم در این خصوص عنوان کرد: مصرف مواد قندی در ماه رمضان باید محدود شود در غیر این‌صورت حساسیت و آسیب به بافت مینای دندان بیشتر خواهد بود.

وی گفت: در این ایام نگران بوی بد دهان نباشید و برای بهداشت دهان و دندان از مسواک زدن بعد از افطار و به‌ویژه سحر غافل نشوید.

این جراح و متخصص بیماریهای لثه با بیان دلایل مختلف بوی بد دهان به بسیج پزشکی گفت: دندان پوسیده، لبه روکش دندانپزشکی که به‌صورت مناسب انجام نشده باشد، بیماری لثه پیشرفته، زبان شیاردار، لوزه‌های عفونی در انتهای حلق، سینوزیت‌های مزمن، مشکلات گوارشی‌، بیماری دیابت و کنترل نشدن این بیماری و ناراحتی‌های کبدی از عوامل مختلف این موضوع به شمار می‌آید.

فکرآزاد در پایان خاطرنشان کرد: در تمام موارد بالا راهکارهای مشخص برای از بین بردن بوی بد دهان وجود دارد و البته گروهی از افراد به‌دلایل وسواس و روانی خود را در معرض این مشکل می‌دانند که باید از لحاظ تخصصی مورد بررسی قرار گیرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      ازنظرات شما متشکریم

    • بدون نام

      برای برطرف کردن اون بوی نامطبوع ،بهترین راه کم خوردن غذا در افطار وشام هستش ،و همچنین کشیدن مسواک روی زبان در هنگام مسواک بعد سحری

    • روح اله عصمتی

      جالب بود

    • بدون نام

      بعد از خوردن سحری ومسواک زدن عرق نعنا میل کنید برای بوی بد دهان مناسب در طی روز

    • بدون نام

      ممنون از دکتراهای خوب ما

    • بدون نام

      ممنون از راهنمایی های مفیدتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج