۳۳۶۵۱۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

لزوم برخورد جدی با اخلالگران

سردادن شعارهايي عليه دولت و همچنين تلاش جهت برهم زدن سخنراني يادگار امام در سالگرد رحلت امام (ره) مساله تازه‌اي نيست، چرا كه درگذشته مواردي نظير اين مساله نيز رخ داد تا آنجا كه مقام معظم رهبري در مقابل اين دسته از شعارهاي تند واكنش نشان داده و فرمودند كه نبايد اتحاد ملت و دولت را به هم زد.

روزنامه آرمان - غلامرضا ظريفيان: سردادن شعارهايي عليه دولت و همچنين تلاش جهت برهم زدن سخنراني يادگار امام در سالگرد رحلت امام (ره) مساله تازه‌اي نيست، چرا كه درگذشته مواردي نظير اين مساله نيز رخ داد تا آنجا كه مقام معظم رهبري در مقابل اين دسته از شعارهاي تند واكنش نشان داده و فرمودند كه نبايد اتحاد ملت و دولت را به هم زد.

واكنش صريح ايشان نشان مي‌دهد كه هيچ يك از بزرگان و مسئولان ارشد نظام نسبت به اين قبيل اقدامات و رفتارها راضي نبوده و خواهان تغيير رويه از سوي اين افراد هستند. از سويي هم با اندكي دقت مي‌توان دريافت در مراسم‌هايي نظير مراسم سالگرد ارتحال امام ( ره) بيشتر شاهد رفتارهاي تند و تخريبي هستيم در حالي كه جريان‌هاي مختلف در كشور مربوط به همه ملت است و نه يك جناح خاص. بنابراين نبايد برخي‌ها به خود اجازه تخريب و تندروي بدهند.

چراكه حضور افراد در اين مراسم بيانگر آن است كه مردم همچنان دل درگرو آرمان‌هاي امام و نظام‌ دارند. ايام چهارده و پانزدهم خرداد روزهاي ميثاق ملي جامعه ايران با نظام جمهوري اسلامي ايران شمرده مي‌شود، بنابراين جريانات خاص در مراسم سالگرد امام و حتي در موارد ديگر يا به‌صورت سازمان‌يافته عمل مي‌كنند يا حتي افرادي هم هستند كه به علت كج‌ فهمي‌هايشان از مسائل دست به اقدامات تخريبي مي‌زنند. به هر رو طبيعي است كه با توجه به تكرار اين قبيل برخوردها درگذشته عده‌اي تلاش مي‌كنند كه روند متعارف و طبيعي جامعه را به هم بزنند؛ شعار دادن عليه دولت نيز يكي از همان برخوردها با هدف تخريب است.

این دسته تلاش مي‌كنند كه اين روند را به سمت نوعي دوگانه‌سازي‌هاي توهمي و ايجاد تفرقه و اختلاف هدايت كنند؛ اختلافاتي كه در صورت جلب افكار عمومي مي‌تواند فضايي براي رشد اين نوع از انديشه‌ها ايجاد كند. در حقيقت سير تاريخي اين برخوردها نيز نشان داده كه اين قبيل رفتارها هيچ دستاوردي براي تخريب‌كنندگان ندارد.

درمجموع اگر بخواهيم هوشي براي اين افراد قائل باشيم بايد گفت اين روش‌ها و برنامه‌ريزي‌ها نه‌‌تنها كه براي آنها موفقيتي كسب نكرده بلكه جامعه ايراني را با چهره‌هايي از بي‌اخلاقي روبه‌رو كرده است كه منجر به موضع صريح مردم در مواقع حساس و تاثيرگذار خواهد شد كه نمونه بارز آن موضع مردم نسبت به تندروها در انتخابات دو دوره اخير مجلس بود. اين قبيل رفتارها مي‌تواند در ميان تنها عده قليلي كه از چنين تفكري برخوردارند دلگرمي ايجاد كند.

به همين علت مناسب‌ترين روش برخورد با اين رفتارها بي‌اعتنايي است. درعين‌ حال افكار عمومي با بي‌اعتنايي به اين روش‌ها مي‌تواند نشان دهد كه اين روش‌ها كهنه‌ شده است چراكه با تكيه ‌بر نوعي نگاه هيجاني و بدون در نظر گرفتن منطق اين رفتارها انجام مي‌شود و درعين‌حال ميداني است براي افرادي كه مايل‌اند در سايه‌ها ابهام و تاريكي و در فرصت‌هاي خاص ظهور پيدا كنند اما اين رفتارها افكار عمومي را آماده‌‌تر خواهد ساخت تا در بزنگاه‌هاي موثرتر پاسخ اين قبيل واكنش‌ها را بدهند، مقامات مسئول باید در جهت خشكاندن ريشه اين قيبل از اقدامات جدي‌تر عمل ‌كنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج