جاباما
۳۳۶۵۷۷
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

بوفون، اسطوره ۳۸ ساله ای که رکورد می زند

در میان ته ریشی که بر صورت دارد، رگه های خاکستری رنگی وجود دارد که با دیدن آنها یادمان می آید که لوئیجی بوفون به سن ۳۸ سالگی رسیده و باید خودمان را برای خداحافظی با یکی دیگر از اسطوره های فوتبال ایتالیا و جهان آماده کنیم.

هفته نامه شماره یک: در میان ته ریشی که بر صورت دارد، رگه های خاکستری رنگی وجود دارد که با دیدن آنها یادمان می آید که لوئیجی بوفون به سن ۳۸ سالگی رسیده و باید خودمان را برای خداحافظی با یکی دیگر از اسطوره های فوتبال ایتالیا و جهان آماده کنیم. ۳۸ سالگی را فقط از همین سفیدی ریش ها می توانیم بفهمیم چرا که گذر از همه این سال ها اثری بر واکنش ها، انعطاف ها و جاه طلبی های زندگی فوتبالی بی خزان کاپیتان تیم ملی ایتالیا و یوونتوس نگذاشت.

حالا در آستانه جام ملت های اروپا در فرانسه و در همین سن و سال، بوفون به عنوان یکی از بزرگترین دروازه بانان تاریخ فوتبال، یک برگ برنده برای تیم ناشناس ایتالیاست. فوتبال ایتالیا و هوادارانش خوش شانس هستند که بوفون یکی از بهترین فصل های فوتبالی اش را از زمان حضور در یوونتوس پشت سر گذاشته است؛ جایی که او یکی از بهترین قهرمانی های خود را در میان بیانکونری جشن گرفت و پس از فاجعه بارترین شروع فصل از سال ۱۹۵۳، جایی که یووه به پنج قهرمانی پیاپی دست پیدا کرد، قهرمانی سری آ را بار دیگر به دست آوردند.

بوفون، اسطوره 38 ساله ای که رکورد می زند

وجه تمایز

در همه این سال ها بوفون با دروازه بان افسانه ای ایتالیایی ها یعنی دینوزوف مقایسه شده و حالا وقت آن رسیده که زوف به ستایش از بهترین دروازه بان دو دهه اخیر فوتبال ایتالیا بپردازد. او می گوید: «بوفون فصل بزرگی را سپری کرد و همچنان همان بازیکنی است که می تواند در میدان تمایز ایجاد کند. بوفون باید در یورو ۲۰۱۶ خودش را نشان دهد.»

در این فصل بوفون تنها یک بازی از ۳۸ بازی فصل را از دست داد اما تنها ۲۰ گل از خط دروازه اش عبور کرد. این آمار خیره کننده تضمینی برای سیستم تدافعی بازی یوونتوس بود. آندره آ آنلی، رییس باشگاه یوونتوس به داشتن بوفون افتخار می کند و می گوید: «داشتن کاپیتانی چون بوفون یک امتیاز ویژه است. او در همه این سال ها مسئولیت پذیری خود را حفظ کرده و چه داخل زمین و چه بیرون آن، برای ما تمایز ایجاد می کند.» این صحبت های آنلی در حاشیه امضای قرارداد دو ساله ای بود که هفته گذشته به ثبت رسید و خیال هواداران تورینی را از حضور بوفون آسوده کرد.

بوفون، اسطوره 38 ساله ای که رکورد می زند

بازگشت به قهرمانی

او قدرت حاکم در رختکن است و با حرف هایش کمک می کند تا یوونتوس از بحران ابتدای فصل رهایی پیدا کند؛ فصلی که متزلزل آغاز شد اما بوفون چنین روزهایی را تجربه کرده بود و می دانست یووه این روزها را گذرانده و به مسیر قهرمانی بازگشته است. بوفون همیشه تیمش را از مراحل بحراتنی خارج کرده و حالا وقت آن رسیده بود که باز هم آن را تکرار کند. مانند همین ماه آوریل گذشته که پنالتی نیکولا کلانیچ، مهاجم کروات فیورنتینا را مهار کرد و باعث پیروزی مهم بیرون از خانه تیمش مقابل فیورنتینا شد.

در همان روز ناپولی مقابل رم تن به شکست داد تا یک قهرمانی دیگر اسکودتو به نام یوونتوس زده شود. پس از آن بازی در حالی که بازیکنان ماسیمیلیانو آلگری را روی دست به هوا پرتاب می کردند، قهرمانی برای بوفون در فلورانس مانند گیلاس روی کیک بود. قهرمانی این فصل بهترین قهرمانی طی پنج سال گذشته بود.

بوفون، اسطوره 38 ساله ای که رکورد می زند

رکورد تازه

طی ۲۶ بازی بدون شکست یوونتوس در این فصل، او توانست یک رکورد تازه را در سری آ بر جای بگذارد و بیش از ۹۷۴ دقیقه دروازه اش را بسته نگه دارد. پیش از این، سباستین روسی دروازه بان میلان رکورد ۹۲۹ دقیقه را به نام خود ثبت کرده بود اما بوفون از آن عبور کرد تا با داشتن ۱۰ کلین شیت متوالی که خود یک رکورد بود، در سری آ جاودانه شود.

بوفون در تمام جهان هوادارانی دارد که مهارت، اخلاق حرفه ای و رکوردهایش را ستایش می کنند. او که ۱۵۶ بازی ملی دارد، همچنان با گذشت ۱۵ سال از انتقال از پارما به یوونتوس با مبلغ ۵۳ میلیون یورو، گران ترین دروازه بان دنیا محسوب می شود. در همه این سال ها یوونتوس و همچنین تیم ملی ایتالیا بیش از هر کسی ارزش این گرانی توجیه پذیر را درک کردند. بسته نگه داشتن دروازه در مسیر هفتمین قهرمانی، تمامی هواداران آتزوری را به یاد تابستان سال ۲۰۰۶ انداخت؛ جایی که ایتالیا در ۷ بازی تنها دو گل پذیرفت تا بوفون با رکورد ایکر کاسیاس و فابین بارتز برابری کند.

در همان سال او جایزه لویاشین را به دست آورد و هنوز تنها دروازه بانی است که توانسته جایزه بهترین بازیکن باشگاهی اروپا را در کلکسیون افتخاراتش داشته باشد. در این سال ها تنها دو نایب قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در سال های ۲۰۰۳ و ۲۰۱۵ به او رسیده که شاید این بزرگترین ناکامی وی باشد.

در این فصل شکست مقابل بایرن مونیخ این ناکامی را تداوم بخشید اما بوفون هنوز امید دارد و می گوید پیش از آنکه تسلیم شود، امید دارد که قهرمانی اروپا را کسب کند: «برای بردن لیگ قهرمانان اروپا نیاز داریم از نظر عصبی خودمان را بهتر مدیریت کنیم، شخصیت قوی تر بسازیم و بیشتر و بیشتر تمرکز کنیم. این چیزهایی است است که از شکست در مونیخ آموختم.»

بوفون، اسطوره 38 ساله ای که رکورد می زند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینقدر من عاشقشم که حد نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج