۳۳۶۷۳۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

پاسخ شمخانی به به بیانیه اخیر آمریکا

دبیر شورای عالی امنیت ملی، در واکنش به بیانیه اخیر وزارت امور خارجه آمریکا گفت: این بیانیه هیچ تأثیری در سیاست جمهوری اسلامی ایران در دفاع از ملت‌های منطقه ندارد.

خبرگزاری ایسنا: دبیر شورای عالی امنیت ملی، در واکنش به بیانیه اخیر وزارت امور خارجه آمریکا گفت: این بیانیه هیچ تأثیری در سیاست جمهوری اسلامی ایران در دفاع از ملت‌های منطقه ندارد.

دریابان علی شمخانی صبح روز یک‌شنبه در حاشیه همایش ملی روش‌های تحلیل اطلاعاتی در جمع خبرنگاران قرار دادن نام ایران در لیست تروریستی وزارت امور خارجه آمریکا را نشان‌دهنده سیاست یک بام و دو هوای غرب در مقابل تروریست دانست.

وی افزود: آمریکا امروز از داعش به عنوان ابزار استفاده کرده و از رژیم صهیونیستی دفاع می‌کند و راهبرد اصلی آنها که سلطه‌گری و مقابله با جمهوری اسلامی ایران است. بنابراین، طبیعی است که ایران در لیست تروریستی وزارت امور خارجه آمریکا قرار بگیرد.

شمخانی خاطرنشان کرد: آمریکا سامان‌دهنده بعثی‌ها در زمان جنگ بود و صدام از گزارش‌های اطلاعاتی آواکس‌های آمریکایی استفاده می‌کرد و از سعودی‌ها پول می‌گرفت و از بندر برخی کشورهای منطقه برای انتقال تجهیزات خود استفاده می‌کرد. منافقین هم‌چنین به عنوان ستون پنجم کار بعثی‌های بدون یونیفرم (لباس نظامی) را انجام می‌دادند اما آمریکا هرگز منافقین را در لیست گروه‌های تروریستی قرار نداد.

وزارت خارجه آمریکا در گزارشی که روز پنجشنبه هفته گذشته منتشر کرد با تکرار ادعاهای اثبات‌ نشده ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

در بخشی از این گزارش آمده است که ایران "در سال ۲۰۱۵ هم اصلی‌ترین حامی دولتی تروریسم در جهان باقی‌مانده و مجموعه‌ای از حمایت‌ها از جمله حمایت‌های مالی، آموزش و تجهیزات را به گروه‌هایی در سرتاسر جهان ارائه می‌کند."

حمایت از حزب‌الله لبنان، گروه‌های مقاومت فلسطینی و گروه‌های عراقی از جمله مواردی است که در این گزارش از آن‌ها تحت عنوان حمایت از تروریسم یاد شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج