۳۳۶۷۷۰
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

سابقه کاری بیاورید مدرک دانشگاهی ببرید!

پیامک‌های تبلیغاتی اعطای مدرک دانشگاهی از طرق مختلف وجود دارد و در جدیدترین پیام تبلیغاتی اعلام می‌کنند که در ازای سابقه کاری مدرک دانشگاهی اعطا می‌شود.

خبرگزاری فارس: این روزها پیامک‌های تبلیغاتی آنقدر زیاد و تکراری شده‌ که برخی را خسته کرده به طوریکه این پیامک‌ها را نخوانده پاک می‌کنند، یکی از فروش ویلا در شمال می‌گوید و دیگری از جدیدترین عمل‌های جراحی؛ ولی در این میان یک پیامک مطلب جدیدی را عنوان می‌کند.

« اعطای مدرک تحصیلی به ازای سوابق کاری»؛ به تازگی این جمله به همراه دو شماره تلفن برای افراد مختلف پیامک می‌شود.

در این بحبوحه مدرک گرایی، این پیامک حداقل برای آن‌هایی که کار دارند و مدرک ندارند جالب توجه است؛ شاید از این طریق بتوانند به ارتقای شغلی و افزایش حقوق فکر کنند.

پس از تماس با شماره‌هایی که پیامک شده است یک آقا جوابگوست و در رابطه با این پیامک اینگونه توضیح می‌دهد که بر اساس قانونی که در سال ۲۰۰۱ در سازمان ملل تصویب شد، افرادی که فرصت تحصیلات آکادمیک نداشتند می‌توانند سوابق کاری را به مدارک آکادمیک دانشگاهی تبدیل کنند و بر این اساس هر ۸ سال سابقه کاری یک مقطع تحصیلی لحاظ می‌شود ولی داشتن دیپلم برای اخذ مدرک دانشگاهی مطابق با سوابق کاری الزامی است.

او با بیان اینکه مدارک در ۲۰۹ رشته فنی، مهندسی و مدیریت نسبت به فعالیت فرد ارائه می‌شود، می‌گوید: مدرک از دانشگاه آمریکا ارائه می‌شود و ۵۴ کشور به صورت رسمی این مدرک را قبول دارند و فرد می‌تواند در یکی از این کشورها برای ثبت شرکت، کاریابی، ادامه تحصیل یا اقامت اقدام کند، در داخل کشور نیز با شرکت‌ها و ارگان‌های نیمه‌دولتی و پیمانکاران دولتی قرارداد دارد و هرکجا که استعلام لازم باشد، مورد تأیید قرار می‌گیرد.

مسئول این شرکت در رابطه با چگونگی تعیین مدت سابقه کاری افراد اضافه می‌کند: اگر جایی که فرد در آنجا کار می‌کند دارای جواز باشد و یک معرفی‌نامه از آنجا بیاورد به عنوان سوابق لحاظ می‌شود، مدارک دوره‌های آموزشی یا لوح تقدیری نیز جزو سوابق محسوب می‌شود.

وی پیرامون اعتبار این مدرک می‌گوید: وزارت علوم این مدرک را تأیید می‌کند ولی برای استخدام دولتی و شرکت در انتخابات مجلس و ارتقای شغلی دولت مورد تأیید نیست.

او می‌گوید: این مدرک برای دوره لیسانس ۱۳ تا ۱۵ میلیون تومان، برای دوره کارشناسی ارشد ۱۷ میلیون تومان و برای دوره دکتری ۱۹ میلیون تومان است.

* معتمدی: این اقدام کلاهبرداری است

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با اعتبار چنین مدرکی به سراغ مسئولان دانشگاه‌ها رفتیم.

سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر این اقدام را کلاهبرداری دانسته و می‌گوید: در هیچ کجای دنیا چنی کاری صورت نمی‌گیرد، قطعا وزارت علوم چنین اقدامی را قبول ندارد و مورد تائید وزارت علوم نیست زیرا تجربه جای خود را دارد و مدرک به جای خود قابل قبول است.

وی اضافه می‌کند: شاید تجربه یک فرد از مدرک دکترای فرد دیگر نیز ارزش بیشتری داشته باشد ولی قرار نیست به آن تجربه مدرک داده شود.

* متقی: مدارک مورد تائید وزارت علوم در پروسه‌ای شفاف اعطا می‌شود

متقی مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه خوارزمی نیز می‌گوید: در مجموعه‌های وزارت علوم، مدرک تحصیلی فقط از طریق فرایند شفاف یعنی کنکور سازمان سنجش یا استعداد درخشان اعطا می‌شود.

وی می‌افزاید: تاکنون پروسه اعطای مدرک معتبر به صورت تبدیل سوابق کاری را نشنیده بودم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      سابقه داشتن و مدرک گرفتن بهتره تا مدرک پولی گرفتن بعد سابقه کار پیدا کردن.

    • روزی روزگاری

      البته من هم این موضوع را که کسی بتواند مدرکی را بی خود و بی جهت بگیرد قبول ندارم ولی وقتی در پروسه کاری با آقایان مهندسین ارشد و دکترایی برخود میکنیم که حتی به اندازه یک کارگر ساده کار عملیاتی نمیداند و نمیتواند حتی گره یک کارساده را باز کند! خوب باید بترسند که اگر کسانیکه از لحاظ کارهای کارگاهی و عملیاتی یک سروگردن از آنها جلو هستند اگر بتوانند مدرکی هم درهمان راستا بگیرند کار اینها دیگر با کراماالکاتبین خواهد بود زیرا برخی فقط نان مدرکشان را میخورند و در کار هیچ نمیدانند و آنقدر هم مقرور هستند که حاضر بیادگیری هم نیستند!

    • ارش

      درتمام کارها یکی ازشرایط ورود بهتر مدرک تحصیلی است ولی غدانید که با صرف مدرک جز استخدام دولتی در سایر جاها ازمون وتجربه کاری چاشنی کاراست لذا جز رویه غلط استخدام دولتی که متاسفانه برپایه مثلا !! ازمون علمی است !! درذسایر جاها مدرک فقط اولویت است،لذا اعطای مدرک براساس تجربه وسوابق در استخدام های جدید جایگاه چندانی ندارد،پس هموطنان مدرک گرایی را زیاد جدی نگیرید

    • بدون نام

      لطفا شرایط مدرک براساس استعدادهای درخشان قانونی ومعتبر را اعلام کنید.ضمنا سوال ازمسولین محترم اگر کسی 20سال بکار دندانسازی مشغول باشد وتمام جوانی ونیروی خود رابرای خدمت بمردم وکسب تجربیات متفاوت وبیشمارگذاشته وبعلتهای مختلف از گرفتن حق بیمه سابقه کار محروم بوده.ولی نام او در انجمن دندانسازان بوده چه تهران چه فارس.ایا حالا که حاضراست هر امتحان واز مونی تیوری وعملی در رشته کار خود بدهد.دانشگاه رفته رشته دیگر ودروس گذرانده انهم پیراپزشکی.بعلت مسولیت بالای خانوادگی توانای وفرصت خواندن کنکور ندارد.ایاهیچ راهی برای رسیدن بحق خود.اخذ مدرکی معتبر برای ادامه کاروزندگی خویش وخدمت مفید بمردم ندارد؟ایا هیچ شرایط بخصوصی با این سابقه کار برای این فرد امکان ندارد؟ایا باید مجبور به رفتن علی رغم میل خود باهزینه گزاف برای خارج کار یا تحصیل بی کنکور یا مدرک باشد.ایا به قوانین سنجش نمیشود برای کسانی که بیش از ده تا 15سال تىوری وعملی عمرش رابا تجربیات زیاد پای یک حرفه گذاشته،فرصتی استثنای داد وبا برسی صحت گفتها وسوابقش ،یا استثنا ء فرصت تحصیل بدون کنکور باشرط عدم مردودی دروس دانشگاهی ویا اخذ امتحان وتست تیوری وعملی توسط متخصصان از فرد مذکور داشت ،تا بحق وبجا وقانونی برای ادامه فعالیت قانونی وخدمت بمردم واحساس مفیدی عمر خویش با انرژی مثبت وامید به کار وزندگی خود ادامه دهد وومردم ودولت از جوانان با استعداد بدون فرصت خواندن کنکور ،استفاده کنند وجوانان مجبور به دلسردی وفرار از جامعه مدرک گرا نباشند .؟؟؟ایا مسولین به تجربیات اصولی وخدمات اصولی وموثر انسانها درجامعه ارزش قایل نیستند؟؟؟ایا هیچ شرایطی برای کمک در ادغام تجربه با علم دانشگاه وتست صلاحیتها واستفاده صحیح از افراد در جامعه امکان پذیر نیست.؟؟؟؟ایا ریشه واصول طب بوعلی از فردی بامدرک دانشگاهی بوده است یا تجربیات وخدمات وثبت صحت کارولیاقت خود؟ایا فقط ایران نیست که بخاطر شرایط کنکور .جلو پیشرفت وبحق رسیدن اکثر جوانان با استعدادولایق را میگیرد؟بهتر نیست باوجود کنکور شرایط استثنای ،مثل شرایط بجا برای فرزندان جانبازان وشهیدان ،شرایطی هم برای افراد موثر وخدمتگذار صنفهای خدماتی پزشکی که مدرک دارند ولی فرزندان فعال در زمینه حرفه والدین خود وشرایط سخت عدم دسترسی به بیمه وزمان خواندن کنکور ،عمر خود راگذاشته اند،قانونی شرایطی برای مدارک انها برحسب اطلاعات ولیاقت وتجربهشان ،جلو بی پشتیبانگی ونابودی ونا امیدی وبی اهمیتی انان را دراجتماع گرفت.یا جلو مهاجرت به کشوری که به انها بها دهند بقیمتهای زیاد وضربات روحی واجتماعی بالا؟؟؟؟ای کاش دقیقه ای به فکر ویاد،یاری این قشر باشید که کاری بحق است وعدم خلاف انسانیت وقانون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج