۳۳۶۷۸۸
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

نت‌هایی در سوگ رهبر کبیر انقلاب

پس از ارتحال جانگداز امام راحل (ره) بسیاری از هنرمندان در سوگ امام نشستند که از جمله آن‌ها باید به موزیسین‌ها اشاره کرد.

خبرگزاری صبا: پس از ارتحال جانگداز امام راحل (ره) بسیاری از هنرمندان در سوگ امام نشستند که از جمله آن‌ها باید به موزیسین‌ها اشاره کرد.

در ایران خیلی از رخدادها برای هنرمندان دارای ارزش است و در واکنش به آن تنها ابزاری که سعی می‌کنند ناراحتی و خوشحالی خود را عنوان کنند هنرشان است.

نت‌هایی در سوگ رهبر کبیر انقلاب

پس از واقعه دردناک ارتحال امام راحل نیز هنرمندان حوزه موسیقی همراه با مردم داغدار ایران به سوگ نشستند. که در ادامه این قطعات را معرفی خواهیم کرد:

آهنگ دلنشین «امام دل ها» توسط «محمد عبدالحسینی» به اجرا درآمد که آهنگسازی این قطعه را «فرهاد برنجان» به عهده داشت و ترانه آن را «اسماعیل امینی» سروده است.

«محمد گلریز» را باید جزء خواننده های انقلابی دانست. وی در عمر هنری خود همواره اشعاری را اجرا کرده که به انقلاب اسلامی ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران مربوط می شده است. به همین خاطر اصلا بعید نبوده که وی قطعه «دریغا ای دریغا» را در سوگ امام راحل اجرا کند.

«محسن شکوهی» آهنگسازی این قطعه را انجام داده است. آهنگ غمگین «دریغا ای دریغا» یکی از آثار ماندگار «محمد گلریز» در سوگ رحلت حضرت امام خمینی است.

گلریز درباره این قطعه توضیح داده که بعد از رحلت جانسوز حضرت امام خمینی (ره) از خداوند خواهش کردم لیاقت این را داشته باشم که یک سرود و آهنگ خوب در این مورد بخوانم که به این آرزو رسیدم.

قطعه دیگری که درخاطر مردم ایران همیشه ماندگار است، قطعه «خمینی ای امام» است. این قطعه نیز در روزهای ارتحال امام راحل سروده و اجرا شد.

قطعه «خمینی ای امام» از سروده های ماندگار «حمید سبزواری» است که «حمید شاهنگیان» آهنگسازی این قطعه را برعهده داشته است و توسط گروه کر ارکستر سمفونیک تهران اجرا شده است.

قطعه دیگری که جزء خاطرات مردم انقلابی ایران است قطعه «روح خدا» با صدای «محمدعلی قدمی» است. ترانه این قطعه را «جوینی سبزواری» سروده و «حسین فرهادپور» آهنگسازی آن را انجام داده است.

اما دو اثر ویژه در این بیست و هفت سال جزء ماندگارترین آثاری است که در سوگ حضرت امام اجرا شده است. دو قطعه از خوانندگان نامدار و پرطرفدار موسیقی ایران، «شکوه» باصدای «محمد اصفهانی» و «غم نامه» باصدای «علیرضا افتخاری».

قطعه «شکوه» با صدای «محمد اصفهانی» و براساس ملودی از «فواد حجازی» است که در سال ۱۳۷۸ در آلبوم «فاصله» منتشر شد.

اصفهانی قطعه «شکوه» را براساس ابیاتی از غزل «انتظار» سروده های مانا و نامی امام خمینی(ره) اجرا کرده است.

«غم‌نامه» نام یکی از قطعاتی است که توسط هنرمندان موسیقی ایران در سوگ امام خمینی (ره) منتشر شده است. این قطعه توسط «علیرضا افتخاری» از چهره‌های مطرح موسیقی ایرانی تقدیم به روح ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) کرده است. قطعه «غم‌نامه» باصدای «علیرضا افتخارِ» پیش از این در آلبوم «دریغا» در اختیار مخاطبان موسیقی قرار گرفته است.

«یاد امام» قطعه دیگری است که به مناسبت ایام سوگ امام راحل توسط گروه کر ارکستر سمفونیک تهران اجرا شده است.

«سرود هجر» از قطعاتی است که توسط «حسن فدائیان» اجرا شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج