جاباما
۳۳۶۹۷۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

واکنش «آقا اسفندیار» به جوایز «فروشنده»

آقا اسفندیار بازیگر «خواب تلخ» به جوایز اخیر اصغر فرهادی و شهاب حسینی از جشنواره کن واکنش نشان داد.

خبرگزاری ایسنا: آقا اسفندیار بازیگر «خواب تلخ» به جوایز اخیر اصغر فرهادی و شهاب حسینی از جشنواره کن واکنش نشان داد.

در مقدمه متنی که در اختیار ما گذاشته شده آمده است:«فیلم سینمائی «خواب تلخ» (محسن امیریوسفی) سیزده سال پیش دو جایزه ویژه بخش دوربین طلائی و نگاه جوان ( دوهفته با کارگردانها ) را از جشنواره کن گرفت. آقا اسفندیار بازیگر «خواب تلخ» که فیلمش بعد از شش ماه همچنان اکران موفق و پر استقبالی در گروه هنر وتجربه دارد، یادداشتی درمورد افتخار آفرینی اصغر فرهادی و شهاب حسینی نوشته است.»

متن یادداشت آقا اسفندیار بدین شرح است:

«از آقا اسفندیار بازیگر فیلم "خواب تلخ"

به آقای اصغر فرهادی و آقای شهاب حسینی عزیز

سلام و علیکم. ببخشید که با تاخیره ولی موفقیت به یادماندنی شما در جشنواره کن را تبریک می‌گویم. این موفقیت بزرگ تاریخ جوایز سینمای ایران را به قبل و بعد از خودش تبدیل کرد، از این بابت به هردوی شما تبریک می‌گویم و ای کاش اینجا بودید تا شخصاً پیشانیتان را ماچ می‌کردم!

آقای فرهادی شما این فیلمنامه‌ها را چطوری می‌نویسید، که هم خارجی‌ها می‌پسندند هم مردم ایران و هم مسئولین؟! شما با دانش سینمائی و تواضعت (که برای من خیلی مهمه) بهترین الگو برای سینمای مستقل و هنری، سینمای بدنه و حتی سینمای دولتی هستید (البته اگه گروه سوم بهشون بر نخوره)

کاش این آقا محسنِ ما هم یک‌خورده از شما یاد میگرفت و ۱۲ سال من و"خواب تلخ" را تو توقیف نمی‌برد! بین خودمون بمونه ولی توی سیزده سال ساخت فیلم سینمائی، جمعاً ۱۹ سال توقیف فیلم داره! اینم از رکوردهای ما!

آقای فرهادی، من که عمری ازم نمونده ولی امیدوارم اسکار دوم سینمای ایران را هم خودت بگیری که حق خودت هست وبس. از اندک کسانی هم که فیلمت را سیاه نما می‌خوانند ناراحت نباش، اینا یا سیاه رو هستند یا نادانند یا مامور و معذور، غصه نخور هر سه گروه یک روزی زیر دست خودم می‌افتند!

و اما شهاب حسینی عزیزم، سید خوش تیپ و سوپراستار توانای سینمای ایران که بزرگترین جایزه بازیگری سینمای ایران را گرفتی. این تازه اول راهه و موفقیتهای بعدی منتظرت هستند. میدونم که در جشنواره فجر ۹۴ انواع بی‌مهری‌ها و تهمت‌ها را بخاطر مردانگی‌ات در دفاع از فیلم خودت و آقا محسن تحمل کردی، ازت ممنونم سید شهاب. خدا اگر بخواهد به بنده‌اش عزت بده، تو جشنواره فجر نگذارند تو جشنواره کن میده، تازه معروفتر هم هست!

از اینکه همیشه و همه جا هم خودت هستی تحسینت می‌کنم، همه ما باید یاد بگیریم اون کاری را بکنیم که فکرمی‌کنیم درسته.

در آخر موفقیت فیلم "فروشنده" را به هردوی شما و نیز خانم ترانه علیدوستی باوقارتبریک میگویم، دختری که او هم آن چیزی را که فکر کرد درسته، شجاعانه گفت. آفرین!

خدا همه ما را رحمت کند، الهی آمین!»

آقا اسفندیار- مرده شور «خواب تلخ»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج