۳۳۷۱۰۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

نامه سوریه به دبیر کل سازمان ملل

وزارت خارجه سوریه در دو نامه جداگانه به بان کی مون دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل خواهان اقدامات تنبیهی باز دارنده علیه عربستان ، قطر و ترکیه به عنوان کشورهای حامی تروریسم شد.

خبرگزاری ایرنا: وزارت خارجه سوریه در دو نامه جداگانه به بان کی مون دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل خواهان اقدامات تنبیهی باز دارنده علیه عربستان ، قطر و ترکیه به عنوان کشورهای حامی تروریسم شد.

وزارت خارجه سوریه، اعلام کرد که ممانعت برخی کشورها از اتخاذ اقدامات بازدارنده و اعمال مجازات برای گروه های حامی تروریسم به منزله چراغ سبزی به تشکیلات تروریستی برای ادامه فعالیت های مجرمانه درحق ملت سوریه است.

این نامه می افزاید : چشم بستن بر اقدام ترکیه در گشودن مرزهایش برای ارسال سلاح و نیرو و پول به تروریست ها و حتی اعزام نظامیان ترک به اطراف حلب در سوریه علت اصلی درگیریهای خونین جاری درحلب و شکست آتس بس در این منطقه است.

وزارت خارجه سوریه همچنین با اشاره به تجاوز تروریست ها و حملات آنها به مناطق مسکونی امن در حلب از روز جمعه گذشته تا به امروز، افزوده است: این شهر در روزهای اخیر صحنه اقدامات تروریستی جدیدی بدست گروه های موسوم به مخالفان میانه رو با همکاری جبهه النصره و گروه های دیگر تروریستی بوده که صدها موشک ، خمپاره و گلوله های گازی انفجاری را برسر مردم و مناطق مسکونی شهر ریخته اند.

این اقدامات تروریستی تاکنون علاوه بر تخریب منازل، بیمارستانها و تاسیسات زیربنایی شهر منجر به شهادت ۱۱۰ غیرنظامی از جمله ۴۰کودک بی گناه و زخمی شدن صدها نفر شده که اغلب زن و کودک و پیرمرد بوده اند.

در این نامه آمده است : ادامه تلاش های برخی کشورهای عضو شورای امنیت در ممانعت از اقدام این شورا برای اتخاذ اقدامات فوری بازدارنده و مجازات کشورها و سازمان های حامی تروریسم بویژه سه کشور عربستان قطر و ترکیه جز به خطر انداختن ثبات و امنیت منطقه با هدف کسب نقش سیاسی درسطح منطقه حاصلی در پی ندارد.

در این گزارش آمده است، مخالفت نمایندگان امریکا فرانسه ، بریتانیا و اوکراین با درج نام جیش الاسلام و احرار الشام در فهرست گروه های تروریستی بیانگر معیارهای دوگانه این کشورها در مقابله با تروریسم و عدم جدیت آنها برای مقابله با این پدیده خطرناک است.

این نامه همچنین می افزاید: اقدامات تروریستی علیه مردم حلب و سایر مناطق کشورمان نخواهد توانست مانع مقاومت ما دربرابر تروریسم و یا عدول از تمسک به راه حل سیاسی برای بحران جاری شود.

وزارت خارجه سوریه دراین نامه تاکید کرد : ما خواهان محکومیت فوری و شدید جنایت های تروریستی و یاوران تروریست ها توسط شورای امنیت برای حفظ صلح و امنیت منطقه هستیم اتخاذ تدابیر بازدارنده و فوری و مجازات کشورها و سازمان های حامی تروریسم ضروری و لازم است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج