۳۳۷۱۹۷
۲ نظر
۵۰۶۱
۲ نظر
۵۰۶۱
پ

ممنوعیت فروش ماشین بنزینی در نروژ

در کشور نروژ، چهار حزب سیاسی اصلی از قانونی حمایت می‌کنند که به موجب آن از سال ۲۰۲۵ فروش ماشین بنزینی ممنوع می‌شود.

مجله دیجی کالا - زهرا غلامی: خودروهای برقی در جاده‌ها نسبت به سال‌های گذشته پررنگ‌تر شده است. بدیهی است که بعضی از کشورها و فرهنگ‌ها زودتر و راحت‌تر پذیرای این خودروها می‌شوند. یکی از این کشورها نروژ است. در این کشور، چهار حزب سیاسی اصلی از قانونی حمایت می‌کنند که به موجب آن از سال ۲۰۲۵ فروش ماشین بنزینی ممنوع می‌شود. اگر این قانون اجرا شود، نروژ اولین کشوری خواهد بود که کنار گذاشتن ماشین‌های بنزینی را اجباری می‌کند.

ممنوعیت فروش ماشین بنزینی در نروژ

این در حالی است که براساس خبری از دولت این کشور، نروژ یکی از تولیدکننده‌های اصلی نفت است و سومین صادرکننده‌ی بزرگ گاز در کل جهان به حساب می‌آید. در سال ۲۰۱۵، نفت و گاز طبیعی به تنهایی ۳۹ درصد کل ارزش صادرات این کشور را تامین کردند. با اینکه نروژ یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان سوخت فسیلی است، اما کاملا منطقی به نظر می‌رسد که این کشور در کنار گذاشتن خودروهای بنزینی پیشگام باشد.

تقریبا کل نفت و گاز نروژ به اروپا و عمدتا به آلمان، بلژیک، فرانسه و انگلستان صادر می‌شود. گاز طبیعی بیشتر برای گرمایش خانه‌ها، کارخانه‌ها، ساختمان اداره‌ها و تامین سوخت نیروگاه‌های تولید برق مصرف می‌شود.

نروژ تنها کشوری نیست که به طور جدی به خودروهای برقی فکر می‌کند. در کشور هلند هم پیشنهاداتی برای توقف فروش خودروهای بنزینی تا سال ۲۰۲۵ مطرح شده است. اما طبق گزارش Electrek، احتمال اینکه قوانین مطرح شده‌ی نروژ اجرا شوند، بسیار بیشتر از کشورهای دیگر است. اگر این قانون تصویب شود، نروژ اولین کشوری خواهد بود که فروش ماشین‌های بنزینی را متوقف می‌کند.

بر خلاف اکثر کشورها، ماشین‌های برقی در نروژ چندان انقلابی یا غیرعادی نیستند. در حال حاضر، ۲۴ درصد وسایل نقلیه‌ی جدید که در نروژ به فروش می‌روند، برقی هستند و این رقم بالاترین درصد در جهان است. ماشین‌های برقی ایده‌ی جدیدی برای نروژی‌ها نیستند که مردم‌شان را متعجب کند.

در حال حاضر، ماشین‌های تمام‌برقی زیادی در بازار موجود نیست. بنابراین مردم نروژ هم مثل هر جای دیگری گزینه‌های کمی پیش رویشان دارند. اما اگر کل جهان به سمت ماشین‌های برقی کوچ کند، در چند سال آینده تنوع این خودروها بیشتر می‌شود و حق انتخاب بیشتری خواهیم داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا کارشون درسته
      فکر کن ایران کی اینجوری میشه؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      من موندم چرا مدیران خودروسازی ایران رو نمیبرند نروژ تا ی سروسامانی به محیط زیست و صنعت اونها بدهند .....این مدیران نعمتند خدا رو خوش نمیاد که فقط ما از وجود اونها بهره ببریم. بزارید همه مردم دنیا از این پدیده های قرن مستفیض شوند......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج