جاباما
۳۳۷۴۷۲
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

برخورد با روزه‌ خواری در ملاعام

در آستانه ماه مبارک رمضان روز گذشته همزمان با صدور اطلاعیه پلیس در مورد برخورد با روزه خواری، اظهار نظری از دادستان تهران مبنی بر آمادگی برای برخورد با روزه خواری در ملاء عام منتشر شد. عباس جعفری دولت آبادی به جز این توضیحاتی درباره برخوردهای یک ماهه اخیر با مهمانی های مختلط ارائه داد.

روزنامه آرمان - صبا حسینی: در آستانه ماه مبارک رمضان روز گذشته همزمان با صدور اطلاعیه پلیس در مورد برخورد با روزه خواری، اظهار نظری از دادستان تهران مبنی بر آمادگی برای برخورد با روزه خواری در ملاء عام منتشر شد. عباس جعفری دولت آبادی به جز این توضیحاتی درباره برخوردهای یک ماهه اخیر با مهمانی های مختلط ارائه داد.

امروز اولین روز ماه رمضان است. هر ساله با فرارسیدن این ماه مبارک شهرها چهره ای دیگر به خود می‌گیرند و تغییراتی در ساعات کاری مغازه ها به ویژه اغذیه‌فروشی‌ها و ادارات خصوصی و دولتی ایجاد می شود. در کنار این در مدیریت شهری یعنی قوانین تردد و راهنمایی و رانندگی و همچنین نحوه کار اماکن فرهنگی و عمومی نیز تغییراتی ایجاد می شود که البته اغلب این تغییرات با رفع محدودیت ها و ایجاد ساعات بیشتر حضور مردم در اماکن عمومی همراه است. امسال هم همزمان با فرارسیدن ماه رمضان، روز گذشته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از کاهش ساعات محدوده طرح زوج و فرد پایتخت در ایام ماه مبارک خبر داد.

سید تیمور حسینی، گفت: همزمان با حلول ماه مبارک رمضان با توجه به اینکه حجم ترافیک در نقاط مرکزی پایتخت بیشتر از سایر مناطق خواهد بود، از این رو تصمیم بر آن شد تا در این ایام ساعت اجرای طرح ترافیک بدون هیچ تغییری از ساعت شش و ۳۰ دقیقه صبح آغاز شده و تا ساعت ۱۷ ادامه داشته باشد اما ساعت اجرای طرح زوج و فرد با دو ساعت کاهش از ساعت شش و ۳۰ دقیقه صبح آغاز شده و به جای ساعت ۱۹ در ایام ماه مبارک رمضان همزمان با ساعات پایان طرح ترافیک، در ساعت ۱۷ به پایان خواهد رسید.

شلاق برای روزه‌خواری در ملاء عام

با این وجود تغییر در برنامه های پلیس در ماه مبارک به راهنمایی و رانندگی محدود نمی شود، بلکه دیر زمانی است برخورد با روزه خواری در ملاء عام در ماه رمضان به بخش اصلی فعالیت پلیس و نیروی انتظامی ایران تبدیل شده است. بر اساس قوانین مصوب و جاری کشور، مجازات روزه‌خواری در ملاءعام، ۷۴ ضربه شلاق و یا‌۱۰ روز تا دو ماه زندان است، اما به علت اینکه مجازات روزه‌خواری جنبه بازدارندگی بیشتری به خود بگیرد، معمولا شلاق تعیین می‌شود. برای مثال رمضان سال گذشته، حکم شلاق در ملاء عام برای پنج نفر در کرمانشاه و چهار نفر در طرقبه مشهد اجرا شد. این افراد به دلیل قلیان کشیدن در ملاء عام هر کدام به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بودند.

امسال هم نیروی انتظامی در اطلاعیه ای ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، نسبت به انجام هرگونه اعمال منافی شئونات مکتبی هشدار داد و با اشاره به تلاش برای تسهیل در عبور و مرور و تامین امنیت مردم، بر برخورد با موارد تظاهر به روزه‌خواری تاکید کرد. به گزارش تسنیم، در قسمت هایی از این بیانیه آمده است:مراکز پذیرایی فاقد مجوز از اذان صبح تا اذان مغرب اجازه فعالیت نداشته و در صورت مشاهده برابر ضوابط و مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد همچنین کلیه رانندگان و سرنشینان وسائل نقلیه اعم از عمومی و شخصی موظف به رعایت حرمت ماه مبارک رمضان بوده و از هرگونه تظاهر به روزه‌خواری، ایجاد آلودگی صوتی و اعمال منافی شئونات مکتبی اجتناب کنند.

از سوی دیگر دادستان تهران هم روز گذشته همزمان با صدور بخشنامه نیروی انتظامی که هر ساله به مناسبت ماه رمضان منتشر می شود از آمادگی دادستانی برای همکاری با پلیس در برخورد با روزه خواری در ملاء عام خبر داد. این در حالی است که عباس جعفری دولت آبادی توضیحاتی را هم در مورد اجرای حکم شلاق در پارتی مختلط در قزوین که چندی پیش رسانه ای شده بود، مطرح کرد.

شلاق برای شرکت در پارتی

ششم خرداد سال جاری دادستان استان قزوین گفت: ۳۵ دختر و پسر در یک پارتی شبانه در یکی از ویلاهای اطراف قزوین دستگیر شده و هر یک از آنها به ۹۹ ضربه شلاق تعزیری محکوم و حکم آنها در کمتر از ۲۴ ساعت اجرا شد. صادقی نیارکی افزود: اجرای حکم شلاق نامبردگان توسط پلیس امنیت اخلاقی به اجرا درآمد تا درس عبرتی باشد برای افرادی که مبادرت به هنجارشکنی کرده وحیاط خلوتی برای رفتارهای هنجارشکنانه خود ایجاد می کنند.

این خبر یعنی اجرای حکم شلاق بلافاصله و در کمتر از ۲۴ ساعت واکنش های زیادی را برانگیخت، در حالی که به فاصله چند روز قبل و بعد از این دستگیری در شرایط مشابهی یعنی در حین شرکت در پارتی مختلط و به همراه تعدادی مشروبات الکلی و حتی مواد مخدر تعدادی از بازیگران مشهور و بازیکنان فوتبال و همچنین در شهر ساری چند وکیل دادگستری دستگیر شدند که البته در این موارد خبری مبنی بر اجرای حکم شلاق منتشر نشد.

در روزهای بعد برخی مسائل درباره حکم شلاق این افراد در قزوین که عنوان می شد دانشجو و فارغ التحصیل هستند توسط چندین حقوقدان و با استناد به مواد قانونی مطرح شد، همین موضوع باعث شد سرانجام سخنگوی قوه قضائیه جزئیات این مساله را فاش کند و از وابستگی این افراد به کشورهای خارجی و هدایت شده بودن این مهمانی ها خبر دهد. محسنی اژه ای در این باره گفت: برخی شواهد حاکی از آن است که برخی افرادی که در برگزاری پارتی‌ها دست داشتند، در تهران و در برخی استان‌های دیگر از جمله مازندران و قزوین یکی بوده‌اند.

جزئیات پرونده امیر ریش!

با فروکش کردن این اتفاق بلافاصله در ۱۴ خرداد جاری یعنی شب جمعه گذشته، پلیس تعدادی از میهمانان دو مراسم مختلط در تهران را که تعدادی از آنها مشروبات الکلی مصرف کرده بودند، دستگیر کرد. در یکی از این مهمانی ها، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس از دستگیری شبانه ۷۰ نفر در یکی از سفره‌خانه‌های منطقه فرحزاد تهران خبر داد.

پس از حضور ماموران در این سفره خانه که فردی معروف به «امیر ریش» تصدی گری آن را بر عهده دارد، دستگیرشدگان شامل ۴۰ مرد که شش نفرشان دو جنسه بوده و ۳۰ نفر نیز زن بودند، به مرکز پلیس منتقل شدند و با انجام تست الکل مشخص شد که تست الکل ۲۸ نفر از مردان و شش نفر از زنان مثبت است. در جدیدترین واکنش ها به این جریان روز گذشته جعفری دولت آبادی جزئیاتی از پرونده دستگیری پارتی فرحزاد معروف به پارتی امیر ریش را بیان کرد.

دادستان تهران با اعلام این که درب رستوران ها و سایر اماکن عمومی به هیچ وجه نباید بر اقدامات نظارتی پلیس و دادستان بسته باشد، اتفاق رستوران منطقه فرحزاد را از همین سنخ دانست و گفت: صاحبان اماکن عمومی حق ندارند محل کار خود را به مرکز ارتکاب جرم تبدیل کند و عموم را به اقدامات خلاف عفت و افعال حرام تشویق کنند. اقدام دادسرا و پلیس نسبت به این رستوران، هشداری به صاحبان این گونه مراکز و اماکن است.

به گزارش خبرآنلاین، دادستان عمومی و انقلاب تهران با اعلام این که درب رستوران­‌ها و سایر اماکن عمومی به هیچ­‌وجه نباید بر اقدامات نظارتی پلیس و دادستان بسته باشد، گفت: پلیس در همه­‌ ساعات شبانه روز حق بازرسی از این اماکن را دارد و دادستان در این راستا از اقدامات پلیس حمایت خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بیچاره فقیران که کل روزهای سال راروزه هستند ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج